Gjest Er så sliten. Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Har kjøpt meg en dagslyslampe(lysterapi). Hvordan bruker jeg den når jeg jobber skiftarbeid,formiddag,ettermiddag og natt? Håper virkelig at den hjelper,men vet at det er viktig og bruke den riktig. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Hvis det er veldig viktig at den brukes riktig så vil jeg tro det følger med en bruksanvisning? ;o) 0 Siter
Gjest Skal nok finne ut av det Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Hvis det er veldig viktig at den brukes riktig så vil jeg tro det følger med en bruksanvisning? ;o) Det var med en bruksanvisning, men du skjønner at rotehue meg har lagt den på et lurt sted,dvs rotet den bort. Men skal spørre i butikken og søke litt på internett. Var bare så enkelt å spørre her først. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Det var med en bruksanvisning, men du skjønner at rotehue meg har lagt den på et lurt sted,dvs rotet den bort. Men skal spørre i butikken og søke litt på internett. Var bare så enkelt å spørre her først. *Humrer* Det kunne jeg utmerket godt klart å gjøre selv. ) Men hva slags merke og modell er lampa di? Kan jo hende det ligger en bruksanvisning på nettet? 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 *Humrer* Det kunne jeg utmerket godt klart å gjøre selv. ) Men hva slags merke og modell er lampa di? Kan jo hende det ligger en bruksanvisning på nettet? Har du hørt om svensken som hadde så kort arbeidsdag at han brukte blitz lampe til arbeidslys! 0 Siter
Gjest Klaudia Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er jobber som nattevakt og kjenner til problemet ditt. Jeg slet med å få sove om natten i friperioden mellom nattevaktene og jeg tenkte det skyldes for lite dagslys. Kjøpte meg derfor en daglyslampe for et par måneder siden. Og ja, den KAN faktisk brukes feil. Det beste du kan gjøre er å ha den ved siden av sengen og skru den på med det samme du våkner. Ligg slik 15-20 min og du vil nærmest sprette opp av sengen:-) Den virker også bra om du har den på mens du steller deg på badet etter du har stått opp, eller mens du sitter og spiser "frokost". Poenget er at den virker best fra du står opp fordi den gjør deg våken og gir deg mer energi. Bruker du den om kvelden risikerer du å ligge lys våken hele natten etterpå! Lykke til! 0 Siter
Gjest Er så sliten Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Jeg er jobber som nattevakt og kjenner til problemet ditt. Jeg slet med å få sove om natten i friperioden mellom nattevaktene og jeg tenkte det skyldes for lite dagslys. Kjøpte meg derfor en daglyslampe for et par måneder siden. Og ja, den KAN faktisk brukes feil. Det beste du kan gjøre er å ha den ved siden av sengen og skru den på med det samme du våkner. Ligg slik 15-20 min og du vil nærmest sprette opp av sengen:-) Den virker også bra om du har den på mens du steller deg på badet etter du har stått opp, eller mens du sitter og spiser "frokost". Poenget er at den virker best fra du står opp fordi den gjør deg våken og gir deg mer energi. Bruker du den om kvelden risikerer du å ligge lys våken hele natten etterpå! Lykke til! Så fint at lampa hjelper deg. Tar du lys før du går på nattskift,evt når? Har hørt at lyset hjelper mot PMS også,kjenner du til det? Ha en fin dag! 0 Siter
Gjest Klaudia Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Så fint at lampa hjelper deg. Tar du lys før du går på nattskift,evt når? Har hørt at lyset hjelper mot PMS også,kjenner du til det? Ha en fin dag! Bruker lampa på samme måte når jeg våkner etter nattevakt. Skrur den på med en gang jeg åpner øynene og ligger med den 20-30 min før jeg står opp. Da føler jeg meg mer utvilt og er klar for å ta fatt på resten av ettermiddagen, kvelden og natten. Men er avhengig å ha fått minst 6 timer med søvn først. Lampa har desverre ikke hjulpet meg mot PMS. Men det kan jo være individuelt alt etter hvor sterke plagene er. 0 Siter
Gjest Er så trøtt. Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Bruker lampa på samme måte når jeg våkner etter nattevakt. Skrur den på med en gang jeg åpner øynene og ligger med den 20-30 min før jeg står opp. Da føler jeg meg mer utvilt og er klar for å ta fatt på resten av ettermiddagen, kvelden og natten. Men er avhengig å ha fått minst 6 timer med søvn først. Lampa har desverre ikke hjulpet meg mot PMS. Men det kan jo være individuelt alt etter hvor sterke plagene er. Takker for svar. Trodde at du måtte ha den på om kvelden for å holde ut natta. 0 Siter
Gjest Klaudia Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Takker for svar. Trodde at du måtte ha den på om kvelden for å holde ut natta. Det funker sikkert også bra å bruke den om kvelden ifm nattevakt. Bare du ikke bruker den timene før du skal legge deg, siden den kan gjøre deg mer våken. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.