Gå til innhold

En kjapp slankekur som virker

Anbefalte innlegg

Gjest mange løsninger

En gang tok jeg en "Norges-kur", gikk ned 6 kg på 13 dager, deretter opp 1 kg og holdt meg der i lang tid (til graviditet flere år senere). Vil si meg fornøyd med det. Hvorfor kom ikke kiloene på igjen? Det sies jo at kjapt av = kjapt på igjen.

En kollega spiser kun grønnsaksuppe i 5 dager, og går med 3-4 kg. Hun bruker denne kuren som justering, sier hun, og gjør dette tre ganger i året. Hun er ei skikkelig godmatrævv, som aldri vil finne på å endre kostholdet, annet enn på disse kurdagene sine.

Flere ting som virker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299954-en-kjapp-slankekur-som-virker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mange løsninger

6 kg på 13 dager? Da var det mye vann du mistet, det er ikke mulig å forbrenne nesten en halvkilo fett i døgnet.

Men hvorfor fikk jeg da kun 1 kg i pluss etter endt kur? Fortell meg det. Det varige vekttapet etter 13-dagerskuren, var 5 kg.

Høyde 168 cm, vekt før kuren var 65 kg.

Gjest anonym på det

Jeg tror ikke på slike kurer, og slanking skal ta tid!

Selv tok jeg av 11 kilo på litt over et halvt år ca. Sunn kost og mosjon er stikkord... ;-) Og jeg koser meg i helgen, men ellers tenker jeg altså sunne varer når jeg handler.

Annonse

Gjest passe vekt

Jeg tok også Norgeskuren en gang for mange år siden. Tok også av 6 kg på 2 uker, hvorav jeg la på meg 1 kg igjen etter endt kur. Husker det var noe ekkelt gruff som måtte drikkes før måltidene. Jeg holder meg fremdeles på den vekten, selv om jeg nok har gått opp/ned 2-3 kg sånn av og til innimellom.

Du kvittet deg tydeligvis med mye overflødig vann da. :o)

Det er fullt mulig å ta av så mye på så kort tid uten at det meste er "vann". Jeg var anorektisk i 14 år og vet det meste om vektoppgang og vektnedgang.

Det er nok store individuelle forskjeller her, men jeg kjenner meg ikke igjen i "sparebluss"-tilstanden du har skrevet en del om heller. Hvis man får i seg lite nok næring går man ned i vekt. Om det er så bra er en annen sak. Der har du naturligvis rett.

For ordens skyld vil jeg si at jeg har vært frisk de siste 8 år. :)

Gjest anonym på det

Det er fullt mulig å ta av så mye på så kort tid uten at det meste er "vann". Jeg var anorektisk i 14 år og vet det meste om vektoppgang og vektnedgang.

Det er nok store individuelle forskjeller her, men jeg kjenner meg ikke igjen i "sparebluss"-tilstanden du har skrevet en del om heller. Hvis man får i seg lite nok næring går man ned i vekt. Om det er så bra er en annen sak. Der har du naturligvis rett.

Det er ingen sunn måte å ta av på.

Selvfølgelig går man ned i vekt om man får i seg veldig lite næring, men det kan ta tid til å begynne med og det er jo slett ingen sunn og varig vei til et varig vekttap. Men dette vet jo du alt om - godt å høre at du er frisk nå! :o)

Gjest Jølsen's

Det er riktig som du sier. Det er fullt mulig å miste så mye fett i løpet av så kort tid.

Annonse

Gjest Jølsen's

Selvfølgelig går man ned i vekt om man får i seg veldig lite næring, men det kan ta tid til å begynne med og det er jo slett ingen sunn og varig vei til et varig vekttap. Men dette vet jo du alt om - godt å høre at du er frisk nå! :o)

Men du tror jo oppriktig at det kun er væske man går ned i vekt i løpet av så kort tid. Det er feil. Det er veldig forskjellig. Noen går ned så mye på så kort tid, uten at det er snakk om vanntap. Det kommer helt an på personen, Jeg kjenner flere som har gått ned 5 kilo på en uke, og at dette ikke var snakk om væsketap hovedsaklig.

Gjest Jølsen's

Er det Rikhospitalets suppediett hun går på? Jeg kjenner flere, både menn og kvinner, som har brukt denne suppedietten som en krise-ned-i-vekt-slankekur, og de har gått ned ca 5 kilo i uka ved å følge denne kuren slavisk. Hvis man leser denne nøye, og følger den til punkt og prikke, funker den garantert. Det er ikke bra for kroppen, men det er vel ikke det de fleste tenker på når de skal hurtigslanke seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...