Loralei Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Oppfordrer alle som vil at årsavgiften skal brukes til veiene gir sin underskrift. =) Slik det er idag går Norge med milliardoverskudd og da er det det minste vi kan forlange at årsavgiften går til veiene og ikke til alt annet som ikke har med veier å gjøre.Idag er det direkte farlig å ferdes på norske veier og enkelte steder er folk isolert p.g.a. veistandarden eller mangel på sådan. www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=1547 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Årsavgiften er en gammelt luxusavgift som ble innført da hest og kjerre ble ble tilsidesatt på norske veier da bilen gjorde sitt inntog her i norge. Jeg stemmer glatt på det partiet som kan sparke de avgiftskåte tullingpolitikere ut av stortinget.Norske bilister er så besudlet med avgifter at vi har den ELDSTE BILPARKEN I EUROPA! Gjennomsnitts bilen i norge i dag er 20 ÅR! Og det av en eneste grunn er UDUGELIGE POLITIKERE Som ikke skjønner at nye sikrere biler får ned skadestatistikken og vi også får en miljømessig gevinst på utslipp av eksos. Noen av de politikere skulle hatt regelrett juling på blanke messingen som ikke lytter eller bruker rådigvere for å endre avgifts hierarkiet.Se på sverige med en bilpark på knappe 10 år i gjennomsnitt og de får belønning for å velge biler med bio drivstoff i form av gratis kommunale parkeringsplasser og reduserte bomringutgifter osv osv. Norske STATOIL har bygd ut sine stationer i sverige og de har 1 stk boidrivstoff pumpe på hver eneste svenske statoil station i hele landet og dette står ferdig i år.svenskene er 9 mill mennesker og vi knappe 5 mill.OG VI BEGYNTE Å BYGGE UT PUMPENETTET I FJOR! Hva gir du meg for disse evneveike dustene på stortinget da? Jeg har en helt klar politiker forakt.Ikke mange av de nepene på tinget som på bilpolitisk plan som klarer å imponere noen som helst.Jeg er drit lei dette avgiftskåte landet. 0 Siter
Loralei Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Skrevet 21. februar 2008 Årsavgiften er en gammelt luxusavgift som ble innført da hest og kjerre ble ble tilsidesatt på norske veier da bilen gjorde sitt inntog her i norge. Jeg stemmer glatt på det partiet som kan sparke de avgiftskåte tullingpolitikere ut av stortinget.Norske bilister er så besudlet med avgifter at vi har den ELDSTE BILPARKEN I EUROPA! Gjennomsnitts bilen i norge i dag er 20 ÅR! Og det av en eneste grunn er UDUGELIGE POLITIKERE Som ikke skjønner at nye sikrere biler får ned skadestatistikken og vi også får en miljømessig gevinst på utslipp av eksos. Noen av de politikere skulle hatt regelrett juling på blanke messingen som ikke lytter eller bruker rådigvere for å endre avgifts hierarkiet.Se på sverige med en bilpark på knappe 10 år i gjennomsnitt og de får belønning for å velge biler med bio drivstoff i form av gratis kommunale parkeringsplasser og reduserte bomringutgifter osv osv. Norske STATOIL har bygd ut sine stationer i sverige og de har 1 stk boidrivstoff pumpe på hver eneste svenske statoil station i hele landet og dette står ferdig i år.svenskene er 9 mill mennesker og vi knappe 5 mill.OG VI BEGYNTE Å BYGGE UT PUMPENETTET I FJOR! Hva gir du meg for disse evneveike dustene på stortinget da? Jeg har en helt klar politiker forakt.Ikke mange av de nepene på tinget som på bilpolitisk plan som klarer å imponere noen som helst.Jeg er drit lei dette avgiftskåte landet. Helt enig med deg Kåre K. =) Men, nå er det sånn at avgiften må dessverre betales, og det som da provoserer er jo at de ikke bruker disse pengene til veier. har ikke mye til overs for denne merkelige politikken som foregår i landet. Men, det får vi ta en annen gang ;-) 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Helt enig med deg Kåre K. =) Men, nå er det sånn at avgiften må dessverre betales, og det som da provoserer er jo at de ikke bruker disse pengene til veier. har ikke mye til overs for denne merkelige politikken som foregår i landet. Men, det får vi ta en annen gang ;-) Helt riktig at de pengene som vi betaler inn som årsavgift ikke går til det som er øremerket for disse pengene.Og slik er det med de aller fleste avgifter.Vi er å blir "voldtatt økonomisk" av våre kjære politikere samferdselsmessig fordi vi ikke protesterer nok.Disse kvasi politikerne som babler ivei ¨på et politisk språk menigmann ikke skjønner et skvatt av og tilslutt nikker Ola Nordmann og sier :Ja det hørtes fornuftig ut! Da gjør vi det! Det er et inngrodd system i gamle mor Norge og det er at skatteyterne skal betale mer og mer.Sykehuser innskrenker fordi staten ikke vil subsidiere mer.Køene øker.Norge blir rikere og rikere i penger men fattigere og fattigere på respekt fra oss velgere. De velståendes formuer øker og klasseskillene øker og grådigheten overalt øker.Beskatt oss innbyggere for Norge skal ikke bruke mer oljepenger for da øker inflasjonen osv osv.Nei jeg er dritt lei ordet "avgift"og bompenger og andre utgifter som blir dratt nedover ørene våres. Rushtidsavgift var det snakk om i en del kommuner som hadde bomring.Det skulle legges ut på "høring" i de respektive distrikter og gikk "høringen" ikke som regjeringen ville så ble det "tvangsgjennomført" Faen hva slags land og politikere er det vi bor i og velger da?? "et diktatur" Så kom valget og "nei" vi legger rushtidsavgiften på is inntill valget er over.Kan hende de ville tape velgere vettuu på det! Kan hende?? De ville garantert tape en haug velgere på det! Suppehuer! "ler" Jeg er så sint på disse avgiftene som dukker opp som paddehatter at jeg sprekker snart og flytter til sverige! 0 Siter
Gjest + Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Årsavgiften er en gammelt luxusavgift som ble innført da hest og kjerre ble ble tilsidesatt på norske veier da bilen gjorde sitt inntog her i norge. Jeg stemmer glatt på det partiet som kan sparke de avgiftskåte tullingpolitikere ut av stortinget.Norske bilister er så besudlet med avgifter at vi har den ELDSTE BILPARKEN I EUROPA! Gjennomsnitts bilen i norge i dag er 20 ÅR! Og det av en eneste grunn er UDUGELIGE POLITIKERE Som ikke skjønner at nye sikrere biler får ned skadestatistikken og vi også får en miljømessig gevinst på utslipp av eksos. Noen av de politikere skulle hatt regelrett juling på blanke messingen som ikke lytter eller bruker rådigvere for å endre avgifts hierarkiet.Se på sverige med en bilpark på knappe 10 år i gjennomsnitt og de får belønning for å velge biler med bio drivstoff i form av gratis kommunale parkeringsplasser og reduserte bomringutgifter osv osv. Norske STATOIL har bygd ut sine stationer i sverige og de har 1 stk boidrivstoff pumpe på hver eneste svenske statoil station i hele landet og dette står ferdig i år.svenskene er 9 mill mennesker og vi knappe 5 mill.OG VI BEGYNTE Å BYGGE UT PUMPENETTET I FJOR! Hva gir du meg for disse evneveike dustene på stortinget da? Jeg har en helt klar politiker forakt.Ikke mange av de nepene på tinget som på bilpolitisk plan som klarer å imponere noen som helst.Jeg er drit lei dette avgiftskåte landet. Enig! Men ingenting vil endres - så lenge vi stilletiende samtykker og betaler (dog motvillig). 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Det brukes mye mer penger på vei og veisikring i Norge enn det årsavgiften alene utgjør. Bare her jeg bor driver de og bygger ringveier og tunneller for milliarder. 0 Siter
Loralei Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Skrevet 22. februar 2008 Det brukes mye mer penger på vei og veisikring i Norge enn det årsavgiften alene utgjør. Bare her jeg bor driver de og bygger ringveier og tunneller for milliarder. Det er en politiker som har denne underskrifts kampansjen, så jeg vil tro hun vet litt om hva som foregår med de pengene som kommer inn fra årsavgiften. Vet inderlig godt at det bygges veier og tunneler, men jeg tror på det hun sier at staten går med overskudd på denne innkrevingen, og der er mange veier i landet som burde være utbedret. Denne kampanjen er rett og slett for å gjøre et forsøk på å få staten til å bruke alle penger de får inn fra årsavgiften til veiene.. De ringveiene og tunnelene, må dere betale bompenger der?? Jeg har jo hørt politikere si, årsavgiften må vi betale for at vi skal få bedre veier, men når de da skal bygge en vei eller tunnel for den saks skyld, så sier de. Vi må ha en bomstasjon her for å finansiere denne veien/tunnelen.. Hvor ble da årsavgiften av?? 0 Siter
mrxx Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Det brukes mye mer penger på vei og veisikring i Norge enn det årsavgiften alene utgjør. Bare her jeg bor driver de og bygger ringveier og tunneller for milliarder. Vi betaler nok langt mer i avgifter enn hva som brukes på veiene våre. 0 Siter
mrxx Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Det er en politiker som har denne underskrifts kampansjen, så jeg vil tro hun vet litt om hva som foregår med de pengene som kommer inn fra årsavgiften. Vet inderlig godt at det bygges veier og tunneler, men jeg tror på det hun sier at staten går med overskudd på denne innkrevingen, og der er mange veier i landet som burde være utbedret. Denne kampanjen er rett og slett for å gjøre et forsøk på å få staten til å bruke alle penger de får inn fra årsavgiften til veiene.. De ringveiene og tunnelene, må dere betale bompenger der?? Jeg har jo hørt politikere si, årsavgiften må vi betale for at vi skal få bedre veier, men når de da skal bygge en vei eller tunnel for den saks skyld, så sier de. Vi må ha en bomstasjon her for å finansiere denne veien/tunnelen.. Hvor ble da årsavgiften av?? Du har helt rett, vi betaler langt over i avgifter enn hva som bruke på veiene. Bompenger skulle vi rett og slett ikke ha funnet oss i. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Årsavgiften er en gammelt luxusavgift som ble innført da hest og kjerre ble ble tilsidesatt på norske veier da bilen gjorde sitt inntog her i norge. Jeg stemmer glatt på det partiet som kan sparke de avgiftskåte tullingpolitikere ut av stortinget.Norske bilister er så besudlet med avgifter at vi har den ELDSTE BILPARKEN I EUROPA! Gjennomsnitts bilen i norge i dag er 20 ÅR! Og det av en eneste grunn er UDUGELIGE POLITIKERE Som ikke skjønner at nye sikrere biler får ned skadestatistikken og vi også får en miljømessig gevinst på utslipp av eksos. Noen av de politikere skulle hatt regelrett juling på blanke messingen som ikke lytter eller bruker rådigvere for å endre avgifts hierarkiet.Se på sverige med en bilpark på knappe 10 år i gjennomsnitt og de får belønning for å velge biler med bio drivstoff i form av gratis kommunale parkeringsplasser og reduserte bomringutgifter osv osv. Norske STATOIL har bygd ut sine stationer i sverige og de har 1 stk boidrivstoff pumpe på hver eneste svenske statoil station i hele landet og dette står ferdig i år.svenskene er 9 mill mennesker og vi knappe 5 mill.OG VI BEGYNTE Å BYGGE UT PUMPENETTET I FJOR! Hva gir du meg for disse evneveike dustene på stortinget da? Jeg har en helt klar politiker forakt.Ikke mange av de nepene på tinget som på bilpolitisk plan som klarer å imponere noen som helst.Jeg er drit lei dette avgiftskåte landet. Gjennomsnittsalderen 20 år? Tull og tøys. "På landsbasis er gjennomsnittsalderen på de registrerte bilene 10,2 år for personbiler og 7,0 år for varebiler". (http://www.ssb.no/bilreg/) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.