Gå til innhold

Råd mot elektromagnetisk stråling i hjemmet

Anbefalte innlegg

Kuttifingeren
Skrevet

Rådene som er gitt nedenfor er basert på mange års forskning og erfaring innenfor området elektromagnetisk stråling utført av firmaet Ramsdals ved grunnlegger Tor Ramsdal. Tor er en troende kristen og hans tro har vært hans hoveddrivkraft i alle disse årene. Han har benyttet mye av sitt svært innholdsrike liv til å hjelpe andre mennesker. Tors hovedengasjement i tillegg til arbeidet som bonde har vært å hjelpe folk å bli friske ved å finne ut årsaken til deres problemer og deretter behandle dem.

Du kan lese mer på: http://www.rayfence.no

Elektrisitet og telefonnett - Strømmen vi får inn i husene våre er mer enn bare 220V 50Hz vekselstrøm. I tillegg kommer mye støy i form av helt andre frekvenser enn den vi betaler for. Støyen skyldes e-verkenes bruk av nettet til kontroll og overvåking, samt bruk av nettet til bredbånd. Det er målbart at det stråler høyfrekvente signaler ut av stikkontaktene.

Mange har også bredbånd i hjemmet i dag. Dette fører til at det kommer høyfrekvent stråling inn i huset også via telefonledningen. Denne strålingen kan være så sterk at følsomme mennesker får ubehag, på samme måte som med strålingen fra elektrisitet.

Ved å montere Ferritt kabelfilter på inntakskablene for strøm, bredbåndskabelen og telefonledningen vil problemene kunne reduseres og du kan få det bedre. Alle elektriske forretninger skal kunne føre eller skaffe disse i de ønskede størrelser.

Klokkeradioer - Klokkeradioer utgir elektromagnetiske stråler så lenge de er tilkoplet strømnettet. Vi fraråder bruk av klokkeradioer på nattbordet eller i nærheten av sengen.

Sparepærer - Sparepærer innvendig i hus kan i enkelte tilfeller medføre helsemessige problemer. Årsaken er at de innvendige metallene og kvikksølvgassen som brukes i disse lyspærene medfører elektromagnetisk stråling. Vi fraråder bruk av sparepærer i oppholdsrom.

Batterier - Vanlige sylinderformede batterier av typen AAA, AA, C og D kan medføre ubehag eller helsemessige problemer når de ligger horisontalt. Ved å sette dem i vertikal posisjon vil ubehaget begrenses eller forsvinne helt. Eksempelvis kan en vanlig batteridrevet alarmklokke som står på nattbordet legges på siden dersom batteriet da blir stående i vertikal posisjon.

Lampettledninger - Lampettledninger for lys over sengen kan medføre ubehag eller helsemessige problemer dersom de kommer i berøring med eller dekkes av sengetøy. Lampettledninger bør alltid monteres bak eller ved siden av sengen slik at de alltid har en viss avstand til sengetøyet.

Rutere for trådløst nettverk - Antennene på ruterne til private trådløse nettverk kan i enkelte tilfeller medføre helsemessige problemer. Ved å stille antennene pekende oppover i ca. 45° vinkel kan disse problemene reduseres betydelig.

Mikrobølgeovn - Mikrobølgeovner utgir elektromagnetiske stråler så lenge de er tilkoplet strømnettet. Ta derfor ut støpselet etter bruk eller monter en tidsbryter mellom kontakt og støpsel slik at strømmen alltid går av etter en viss tid.

Oljefylte elektriske varmeovner - Oljefylte elektriske varmeovner på hjul kan i enkelte tilfeller medføre intens elektromagnetisk stråling ut fra sidene, selv om ovnen er avslått. Så langt har vi ikke funnet noen logiske forklaringer på dette fenomenet. Dersom du mistenker at dette kan være tilfelle anbefaler vi at du prøver dette ut ved å fjerne ovnen i noen dager og observerer resultatet.

Glassfiberarmert hagevannslange - Glassfiberarmert hagevannslange kan medføre intens elektromagnetisk stråling inn i huset dersom den er montert i en åpen kveil på veggen. Glassfiberen konsentrert i kveils form virker som en antennemottaker som mottar stråling fra utendørs sendere, slik som basestasjoner, trådløse nettverk, radarer, militære overvåkings- og kommunikasjonssystemer, høyspentlinjer og trafostasjoner, samt kosmisk stråling fra verdensrommet. Glassfiberkveilen sender denne strålingen i mange tilfeller videre rett inn i huset. Ved å montere den glassfiberarmerte hagevannslangen i en lukket trommel på veggen eller på bakken, eller rett og slett bare legge slangen på bakken vil disse problemene elimineres.

Ringer på venstre hånd - Ringer på venstre hånd kan i enkelte tilfeller medføre helsemessige problemer. Dette gjelder hovedsaklig ringfinger, men også de andre fingrene. Så langt har vi ikke funnet noen logiske forklaringer på dette fenomenet men problemene er relatert til kroppens energibaner (som blant annet er utgangspunkt for behandling med akupunktur). Dersom du er usikker på om dette kan gjelde deg anbefaler vi at du prøver dette ut ved å ta av ringen i noen uker og observerer resultatet.

Krystallisbjørn - Krystallisbjørner som står i mange norske hjem kan medføre helsemessige problemer. Vi vil ikke fraråde slike krystallisbjørner på generelt grunnlag men dersom du er usikker på om dette kan gjelde deg anbefaler vi at du prøver dette ut ved å fjerne isbjørnen i noen uker og observerer resultatet.

Glasskuppelklokker - Batteridrevne klokker som står inne i en glasskuppel med en frem- og tilbakeroterende pendel, og som står på bord og i seksjoner i mange norske hjem, kan medføre helsemessige problemer. Vi vil ikke fraråde bruk av slike klokker på generelt grunnlag men dersom du er usikker på om dette kan gjelde deg anbefaler vi at du prøver dette ut ved enten å fjerne kuppelen eller fjerne hele klokken i noen uker og observerer resultatet.

Du kan lese mer på: http://www.rayfence.no

Skrevet

Takk for info!

Nå fjernet jeg ringene på venstre ringfinger, så skal vi se :) Jeg har brukt ringer på den fingeren i ørten år, så det blir spennende å se. Ikke minst om jeg klarer å gå uten ;)

Jeg vil absolutt lese mere om dette.

Skrevet

Jeg må også legge til at jeg tror det ikke er lov å reklamere/legge ut slike annonser her på forumet? Mulig jeg tar feil.

Skrevet

Heretter skal eg legge vekkerklokka på siden!

Eg har stor forståelse for at vedkommende må ha motivasjon "ovenfra", for dette var tungt stoff.

Men rart når han er bonde at det ikkje er omtalt elektromagnetisk stråling fra strømgjerder...

Ps! Vi får 230 Volt spenning inn i husene våre.

Skrevet

Hvorfor er ikke krystallisbjørn bra å ha i huset? gjelder det krystallvaser også?

Skrevet

Hvorfor er ikke krystallisbjørn bra å ha i huset? gjelder det krystallvaser også?

Det jeg reagerte på var at de "helsemessige plagene" (eller hva det nå sto) ikke var mer definert enn det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...