Gjest ViViola Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Kvinnelige artister vil "kjempe" i samme kategori som menn, med begrunnelse i at det er musikken som skal telle, ikke kjønnet. MEN - kvinnelige artister tjener jo masse penger på nettopp å være kvinne, det spilles jo på sex og kjønn over en lav sko både i videoer og på opptredner. Dette blir veldig rart, synes jeg, for skal kvinner og menn være i samme kategori så må de vel også opptre likt?! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=511583 0 Siter
Gjest fyttifytti Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Kan ikke akkurat beskylde denne Ida for å spillel på sex. Maken til manglende sex appeal skal en lete lenge etter. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Kan ikke akkurat beskylde denne Ida for å spillel på sex. Maken til manglende sex appeal skal en lete lenge etter. Det kan så være, men f.eks. Tone Damli Aaberge - hadde hun solgt like godt uten sin sexy framtoning? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Eg syns det er tullete, det er en fullstendig avsporing og har ingenting med likestilling å gjøre. Årets mannlige artist er ikkje noe finere eller bedre enn årets kvinnelige artist! I klassen som årets album, årets låt, årets spellemann, årets rockalbum, klassisk, folkemusikk osv. så konkurerer de jo sammen (på lik linje) med gutta, så ka er problemet egentlig? Da må de jo legge ned kåringen av årets kvinnelige og mannlige skuespiller under Oscar utdelingen også da. Og la kvinner og menn spille på samme landslag i fotball, DET skulle blitt en svært spennede debatt forresten! *ler* 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Kan ikke akkurat beskylde denne Ida for å spillel på sex. Maken til manglende sex appeal skal en lete lenge etter. Kem er Ida? 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Det kan så være, men f.eks. Tone Damli Aaberge - hadde hun solgt like godt uten sin sexy framtoning? Damli AAberge selger ikke bra når det kommer til plater. Kun bilder, hehe... 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Kem er Ida? Gikk vel litt fort der om jeg skulle gjette, siden det var Susanne Sundfør, ikke Ida Maria, som kommenterte surt på prisen. - som jeg forøvrig er helt enig med deg i at bør fortsette som før, både innen musikk, film og _holy malony_ også innen fotball! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Damli AAberge selger ikke bra når det kommer til plater. Kun bilder, hehe... He-he, det kan jo så være. Men noe musikk må hun vel også selge, ellers hadde hun neppe fått gitt ut plater? :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Eg syns det er tullete, det er en fullstendig avsporing og har ingenting med likestilling å gjøre. Årets mannlige artist er ikkje noe finere eller bedre enn årets kvinnelige artist! I klassen som årets album, årets låt, årets spellemann, årets rockalbum, klassisk, folkemusikk osv. så konkurerer de jo sammen (på lik linje) med gutta, så ka er problemet egentlig? Da må de jo legge ned kåringen av årets kvinnelige og mannlige skuespiller under Oscar utdelingen også da. Og la kvinner og menn spille på samme landslag i fotball, DET skulle blitt en svært spennede debatt forresten! *ler* Det er nå engang forskjell på kjønn, så sånn sett kjøper jeg argumentet ditt. Samtidig er musikk en sak som ikke fordrer muskelkraft i samme grad som idrett, hvilket slår ihjel argumentet om separate klasser. For min del må det gjerne være èn fellesklasse - men det er det vel forsåvidt allerede, den som heter "Årets spillemann" - og da må kvinner slutte å spille på sex for å selge. Menn gjør ikke det i samme grad, vil jeg påstå. 0 Siter
Gjest fyttifytti Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Kem er Ida? Godt spørsmål. Susanne, heter hun 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Det kan så være, men f.eks. Tone Damli Aaberge - hadde hun solgt like godt uten sin sexy framtoning? Men nå har vel aldri Tone Damli Aaberge (eller hvordan pokker det skrives) kjempet mot kjønnsdeling i platebransjen, heller. Du klarer vel å skille mellom forskjellige typer artister? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Men nå har vel aldri Tone Damli Aaberge (eller hvordan pokker det skrives) kjempet mot kjønnsdeling i platebransjen, heller. Du klarer vel å skille mellom forskjellige typer artister? Neida, TDAa har ikke det, men det vil jo ramme også henne om det blir "Årets artist". Nå var det ikke meningen å lage en uthenging av henne, hun var bare det første eksempelet jeg kom på. Poenget var vel heller å få i gang en debatt om delte eller felles klasse for musikere hva priser angår. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 ''Dette blir veldig rart, synes jeg, for skal kvinner og menn være i samme kategori så må de vel også opptre likt?!'' De konkurrerer jo på likt med de mannlige artistene når det gjelder andre kategorier (pop-plate, rockealbum, årets nykommer osv) om jeg ikke husker helt feil, så jeg skjønner ikke helt problemet deres. Snakk om å gjøre stor sak av en ikke-sak. Typisk kvinnfolk. :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 ''Dette blir veldig rart, synes jeg, for skal kvinner og menn være i samme kategori så må de vel også opptre likt?!'' De konkurrerer jo på likt med de mannlige artistene når det gjelder andre kategorier (pop-plate, rockealbum, årets nykommer osv) om jeg ikke husker helt feil, så jeg skjønner ikke helt problemet deres. Snakk om å gjøre stor sak av en ikke-sak. Typisk kvinnfolk. :-) Ja - og toppen av "kransekaka" er jo "Årets spellemann", den er da vel kjønnsløs?! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Det kan så være, men f.eks. Tone Damli Aaberge - hadde hun solgt like godt uten sin sexy framtoning? ''Det kan så være, men f.eks. Tone Damli Aaberge - hadde hun solgt like godt uten sin sexy framtoning?'' Jeg husker en konsertanmelder i VG eller Dabbla' som en gang hadde vært på konsert med Tina Turner uttalte at ingen hadde gått på konsert med ho om det ikke var for de korte, åletrange skinnkjolene ho brukte på konsertene. Dama er etter min mening en av verdens beste kvinnelige vokalister, så det sier jo litt... Uten sammenligning når det gjelder Tone Damli Åberget, selvsagt (som har bursdag samme dag som meg selv om ho er en hel generasjon yngre, hehe...) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Ja - og toppen av "kransekaka" er jo "Årets spellemann", den er da vel kjønnsløs?! ''Årets spellemann'' Æ'kke det en mann, da? ;-) Hehe, ja, for ikke å glemme den kategorien. De fleste kategoriene er jo "kjønnsløse". 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 ''Det kan så være, men f.eks. Tone Damli Aaberge - hadde hun solgt like godt uten sin sexy framtoning?'' Jeg husker en konsertanmelder i VG eller Dabbla' som en gang hadde vært på konsert med Tina Turner uttalte at ingen hadde gått på konsert med ho om det ikke var for de korte, åletrange skinnkjolene ho brukte på konsertene. Dama er etter min mening en av verdens beste kvinnelige vokalister, så det sier jo litt... Uten sammenligning når det gjelder Tone Damli Åberget, selvsagt (som har bursdag samme dag som meg selv om ho er en hel generasjon yngre, hehe...) ''Dama er etter min mening en av verdens beste kvinnelige vokalister, så det sier jo litt...'' Helt enig, og dessuten faller et slikt argument på sin egen urimelighet: TT - og hennes like - ble populære før videobransjen tok over, de er jo kjente for sin MUSIKK - ikke sine korte skjørt. :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Jeg forstår ikke problemet. Gjør det noe om det blir trukket ut en spesiell kvinne og en spesiell mann til årets artist? Skal man droppe den ene og bare kalle det årets artist? Det er vel allerede en egen pris om ikke jeg husker feil. Hvis det er musikken det skal fokuseres på så får de heller kanskje ha årets musiker/låtskriver? Musikk er musikk om det er en mann eller kvinne som synger vel? Når det gjelder væremåte så er det jo mange menn også som har sine egne trekk som gjør at man legger merke til dem selv om de ikke har pupper å skilte med. Jeg synes de kan stå likt, kanskje droppe kjønnsprisen likegodt og ha kun årets artist. Selv synes jeg det er ok som det er..... 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 He-he, det kan jo så være. Men noe musikk må hun vel også selge, ellers hadde hun neppe fått gitt ut plater? :-) Mente å ha lest noe om dette, og gjorde et kjapt googlesøk. Siste plate har solgt 15.000, føk ut av VG lista etter tre uker, og Håkon Moslet anså henne ikke som aktuell på P3 lista i følge mine treff. Moslett sa dessuten følgende, og det er jeg i grunnen enig i: ''Tone er blitt en metakjendis, det vil si kjent for å være kjent. Man husker til slutt ikke om det var dansefeber, nakenbilder på stranden eller vinner av Idol hun var. '' Men søt er hun da, det skal hun ha! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Mente å ha lest noe om dette, og gjorde et kjapt googlesøk. Siste plate har solgt 15.000, føk ut av VG lista etter tre uker, og Håkon Moslet anså henne ikke som aktuell på P3 lista i følge mine treff. Moslett sa dessuten følgende, og det er jeg i grunnen enig i: ''Tone er blitt en metakjendis, det vil si kjent for å være kjent. Man husker til slutt ikke om det var dansefeber, nakenbilder på stranden eller vinner av Idol hun var. '' Men søt er hun da, det skal hun ha! He-he, stakkars (?) Tone! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.