Gjest ViViola Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Jeg forstår ikke problemet. Gjør det noe om det blir trukket ut en spesiell kvinne og en spesiell mann til årets artist? Skal man droppe den ene og bare kalle det årets artist? Det er vel allerede en egen pris om ikke jeg husker feil. Hvis det er musikken det skal fokuseres på så får de heller kanskje ha årets musiker/låtskriver? Musikk er musikk om det er en mann eller kvinne som synger vel? Når det gjelder væremåte så er det jo mange menn også som har sine egne trekk som gjør at man legger merke til dem selv om de ikke har pupper å skilte med. Jeg synes de kan stå likt, kanskje droppe kjønnsprisen likegodt og ha kun årets artist. Selv synes jeg det er ok som det er..... De som kjemper for å få bort kjønnskategoriene mener at musikken alene skal tale for seg, og det er det jo lett å være enig i. Samtidig spiller kvinnelige artister mer på sex for å selge sine plater, så konkurransen er jo aldri helt reell. Og, som andre har påpekt, det er jo lik konkurranse i alle andre kategorier, det er kun èn pris som er delt i kvinner og menn. Samtidig er det 2 priser for årets artist, både den for kvinner, den for menn og den som er selve spellemannsprisen. Den siste er kjønnsnøytral. Kan de ikke trekke sitt kanditatur, da, om de blir nominert i en "kjønnsklasse"? 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 De som kjemper for å få bort kjønnskategoriene mener at musikken alene skal tale for seg, og det er det jo lett å være enig i. Samtidig spiller kvinnelige artister mer på sex for å selge sine plater, så konkurransen er jo aldri helt reell. Og, som andre har påpekt, det er jo lik konkurranse i alle andre kategorier, det er kun èn pris som er delt i kvinner og menn. Samtidig er det 2 priser for årets artist, både den for kvinner, den for menn og den som er selve spellemannsprisen. Den siste er kjønnsnøytral. Kan de ikke trekke sitt kanditatur, da, om de blir nominert i en "kjønnsklasse"? ''Kan de ikke trekke sitt kanditatur, da, om de blir nominert i en "kjønnsklasse"?'' Jo, det kan de. Jeg tenker vel ikke på om den som synger er sexy eller hva det nå er, jeg hører på musikk fordi den er fin.Ikke fordi det er den og den som synger, men det finnes nok kanskje folk som bryr seg om det. Hvordan de oppfører seg under videoinnspilling har kanskje litt å si for enkelte kunder. Enig i at de heller kan trekke seg dersom de føler seg diskriminert av nominasjon. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 De som kjemper for å få bort kjønnskategoriene mener at musikken alene skal tale for seg, og det er det jo lett å være enig i. Samtidig spiller kvinnelige artister mer på sex for å selge sine plater, så konkurransen er jo aldri helt reell. Og, som andre har påpekt, det er jo lik konkurranse i alle andre kategorier, det er kun èn pris som er delt i kvinner og menn. Samtidig er det 2 priser for årets artist, både den for kvinner, den for menn og den som er selve spellemannsprisen. Den siste er kjønnsnøytral. Kan de ikke trekke sitt kanditatur, da, om de blir nominert i en "kjønnsklasse"? ''Samtidig spiller kvinnelige artister mer på sex for å selge sine plater, så konkurransen er jo aldri helt reell.'' Mulig det er typisk for de norske kvinnelige artistene for de har jeg null greie på, og de fleste jeg har hørt litt på er direkte dårlige etter min smak. De kvinnelige artistene jeg liker er neppe hjulpet av å spille på sex, de kan sine ting uansett. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Gikk vel litt fort der om jeg skulle gjette, siden det var Susanne Sundfør, ikke Ida Maria, som kommenterte surt på prisen. - som jeg forøvrig er helt enig med deg i at bør fortsette som før, både innen musikk, film og _holy malony_ også innen fotball! Ida Maria, kem er det da? 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Det kan så være, men f.eks. Tone Damli Aaberge - hadde hun solgt like godt uten sin sexy framtoning? Handler ikke årets kvinnelige/mannlige artist mer om kvaliteten på produktet enn salgstall? (Selv om det sikkert spiller inn.) Tone Daamli Aaberge vil aldri bli nominert uansett. 0 Siter
tonie Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 De som spiller mest på sex er vel uansett ikke i nærheten av å vinne en spellemann;) Jeg synes det er snodig med kjønnsinndeling når det gjelder årets artist. Skjønner bare ikke helt vitsen når begge er like gode og har like gode sjanser til å vinne. Det er vel samme opplegget for skuespillere? Årets beste kvinnelige og årets beste mannlige skuespiller. Eg ikkje forstå, men det er nå så. Før i tida havnet vel ofte kvinnene i skyggen, men i dag klarer de seg da fint i konkurranse med mennene. Det er ikke en sak som opptar meg veldig, men det er jo fint at det blir en debatt om det. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Det er nå engang forskjell på kjønn, så sånn sett kjøper jeg argumentet ditt. Samtidig er musikk en sak som ikke fordrer muskelkraft i samme grad som idrett, hvilket slår ihjel argumentet om separate klasser. For min del må det gjerne være èn fellesklasse - men det er det vel forsåvidt allerede, den som heter "Årets spillemann" - og da må kvinner slutte å spille på sex for å selge. Menn gjør ikke det i samme grad, vil jeg påstå. Det trengs ikkje muskekraft for å bli en god skuespiller heller, Sylvester Stallone er sterkere enn Liv Ullmann men en MYE dårligere skuespiller! :-) ''For min del må det gjerne være èn fellesklasse - men det er det vel forsåvidt allerede, den som heter "Årets spillemann" - og da må kvinner slutte å spille på sex for å selge. Menn gjør ikke det i samme grad, vil jeg påstå.'' Alle klassene er fellesklasser, untatt den ène om årets mannlige og kvinnelige artist! Fks. årets, HipHop, album, låt, folkemusikk, jazz, viser osv.osv... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Godt spørsmål. Susanne, heter hun Å var det ho, ja da blei det mer forståelig. Flink artist, tror eg har en CD med ho... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 De som spiller mest på sex er vel uansett ikke i nærheten av å vinne en spellemann;) Jeg synes det er snodig med kjønnsinndeling når det gjelder årets artist. Skjønner bare ikke helt vitsen når begge er like gode og har like gode sjanser til å vinne. Det er vel samme opplegget for skuespillere? Årets beste kvinnelige og årets beste mannlige skuespiller. Eg ikkje forstå, men det er nå så. Før i tida havnet vel ofte kvinnene i skyggen, men i dag klarer de seg da fint i konkurranse med mennene. Det er ikke en sak som opptar meg veldig, men det er jo fint at det blir en debatt om det. Snodig... Koffor skriver du "jeg" en plass og "eg" og "meg" en annen plass, er du språkforvirret (som meg) ? 0 Siter
tonie Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Snodig... Koffor skriver du "jeg" en plass og "eg" og "meg" en annen plass, er du språkforvirret (som meg) ? Jeg prøvde bare å være morsom, men det går sjelden hjem her på dol. Funker bedre i rl;) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Jeg prøvde bare å være morsom, men det går sjelden hjem her på dol. Funker bedre i rl;) Åååå....*LOL* 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 De som spiller mest på sex er vel uansett ikke i nærheten av å vinne en spellemann;) Jeg synes det er snodig med kjønnsinndeling når det gjelder årets artist. Skjønner bare ikke helt vitsen når begge er like gode og har like gode sjanser til å vinne. Det er vel samme opplegget for skuespillere? Årets beste kvinnelige og årets beste mannlige skuespiller. Eg ikkje forstå, men det er nå så. Før i tida havnet vel ofte kvinnene i skyggen, men i dag klarer de seg da fint i konkurranse med mennene. Det er ikke en sak som opptar meg veldig, men det er jo fint at det blir en debatt om det. ''Jeg synes det er snodig med kjønnsinndeling når det gjelder årets artist. Skjønner bare ikke helt vitsen når begge er like gode og har like gode sjanser til å vinne.'' Det finnes i dag langt flere mannlige enn kvinnelige artister i Norge, gjør det ikke? Så hva når de kvinnelige artistene for andre, tredje eller fjerde år på rad ikke en gang er nominerte? _Da_ kan de begynne å skrike opp, da. Tenker pipen hadde fått en litt annen låt da. Ved å ha mannlige og kvinnelige artister i hver sin kategori blir i alle fall kvinner nominert. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Handler ikke årets kvinnelige/mannlige artist mer om kvaliteten på produktet enn salgstall? (Selv om det sikkert spiller inn.) Tone Daamli Aaberge vil aldri bli nominert uansett. Jo, det har du nok rett i. 0 Siter
tonie Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 ''Jeg synes det er snodig med kjønnsinndeling når det gjelder årets artist. Skjønner bare ikke helt vitsen når begge er like gode og har like gode sjanser til å vinne.'' Det finnes i dag langt flere mannlige enn kvinnelige artister i Norge, gjør det ikke? Så hva når de kvinnelige artistene for andre, tredje eller fjerde år på rad ikke en gang er nominerte? _Da_ kan de begynne å skrike opp, da. Tenker pipen hadde fått en litt annen låt da. Ved å ha mannlige og kvinnelige artister i hver sin kategori blir i alle fall kvinner nominert. Det ser for meg ut som det er nesten bare unge kvinnelige artister i Norge (og de høres nesten like ut også...), men det er mulig du har rett. Det ser kanskje bare sånn ut fordi pressen foretrekker å ha bilder av pene jenter på underholdningssidene sine:) Jeg synes det virker tullete å kjønnsdele i en konkurranse der verken kvinner eller menn i teorien vil ha et naturlig forsprang på grunn av sitt kjønn, men hvis damene er klart i mindretall har det vel noe for seg. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 De som spiller mest på sex er vel uansett ikke i nærheten av å vinne en spellemann;) Jeg synes det er snodig med kjønnsinndeling når det gjelder årets artist. Skjønner bare ikke helt vitsen når begge er like gode og har like gode sjanser til å vinne. Det er vel samme opplegget for skuespillere? Årets beste kvinnelige og årets beste mannlige skuespiller. Eg ikkje forstå, men det er nå så. Før i tida havnet vel ofte kvinnene i skyggen, men i dag klarer de seg da fint i konkurranse med mennene. Det er ikke en sak som opptar meg veldig, men det er jo fint at det blir en debatt om det. ''Skjønner bare ikke helt vitsen når begge er like gode og har like gode sjanser til å vinne. '' Det er mange flere mannlige artister enn kvinnelige, derfor vil man kanskje se 1 kvinnelig nominert og 4 mannlige. Så sånn sett vil kvinnenes sjanse minske. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Jævla tøff dame med masse guts, overhodet ikke pusete og Årets Urørt på By:Larm i fjor. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.