Gjest mora2 Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Mi er relativt ny (1993 modell) Zanussi ett eller anna, har aldri prøvd å stoppe den mitt i ett program. Mulig det går an? Mulig... Din maskin er jo "ny"... Jeg er vant med slike som du må flytte tøyet over i sentrifugen.. he,he...Og sparke for å få i gang ;0) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1203691780' post='3810898] Det går bra. 30 graders finvask, henges rett opp igjen. Ingen som forventer at du skal behandle gardiner som ei frue på 70. :)Jeg regner med at du snakker om gardinlengder fra Kid eller noe. Vaskemaskina mi begynner på 40 grader og går til 90! Aner ikkje kor gardinene kommer fra, det er noen (hyggelige) venninner som har skaffa/sydd de (ingen vaskelapp), men det er noen "steikje fine gardiner" det er det ingen tvil om! :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Mulig... Din maskin er jo "ny"... Jeg er vant med slike som du må flytte tøyet over i sentrifugen.. he,he...Og sparke for å få i gang ;0) ''Jeg er vant med slike som du må flytte tøyet over i sentrifugen.. he,he...Og sparke for å få i gang ;0)'' Ikkje verst! :-) Ta godt vare på "ho", slike får du ikkje tak i lenger, nå varer vaksemaskinene omtrent like lenge som ei Levis bukse. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Vaskemaskina mi begynner på 40 grader og går til 90! Aner ikkje kor gardinene kommer fra, det er noen (hyggelige) venninner som har skaffa/sydd de (ingen vaskelapp), men det er noen "steikje fine gardiner" det er det ingen tvil om! :-) Har du ikke kaldvask, heller? Gå for 40 grader, da. Helst med Milo. Alt som tåler vann, tåler Milo! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1203692881' post='3810927] Har du ikke kaldvask, heller? Gå for 40 grader, da. Helst med Milo. Alt som tåler vann, tåler Milo! Vet ikkje om eg har kaldvask, bruker bare program D og C, samme som eg gjorde på den gamle maskina. Av og til ullprogram. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har også "florlette" gardiner, og jeg vasker dem på finvask, 30 grader, og henger dem opp igjen for å tørke. Det går kjempefint. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har også "florlette" gardiner, og jeg vasker dem på finvask, 30 grader, og henger dem opp igjen for å tørke. Det går kjempefint. Takk for tipset. Nå er de til vask (40 grader) på finvask, og eg skal snart henge de oppigjen. Har ikkje 30 grader på maskina. Ps! Har du noen tips til effektiv og miljøvennlig reingjøring av en microbølgeovn (innvendig) der noen deler er av plast og andre av stål? Skulle varme tyttebærsyltetøy i en pose, og det gikk ikkje bra, microe`en ser ut som om den har vært brukt i "Motorsagmassakren" ! :-) 0 Siter
adelie Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Så eg _må_ altsa vente til eg har plass til å henge de til tørk, pokker eg som var så motivert nå. ''...og siden de er "florlette", dvs. siden er er sk. "stores",'' DET må du oversette til meg! '' DET må du oversette til meg! '' Det heter "stores" - det er engelsk, for sånne florlette, gjennomsiktige hvite gardiner. Har adlri hett noe annet heller såvidt jeg vet. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 '' DET må du oversette til meg! '' Det heter "stores" - det er engelsk, for sånne florlette, gjennomsiktige hvite gardiner. Har adlri hett noe annet heller såvidt jeg vet. Ok! That was a very nice vending. 0 Siter
Gjest mikrovask Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Takk for tipset. Nå er de til vask (40 grader) på finvask, og eg skal snart henge de oppigjen. Har ikkje 30 grader på maskina. Ps! Har du noen tips til effektiv og miljøvennlig reingjøring av en microbølgeovn (innvendig) der noen deler er av plast og andre av stål? Skulle varme tyttebærsyltetøy i en pose, og det gikk ikkje bra, microe`en ser ut som om den har vært brukt i "Motorsagmassakren" ! :-) En skål med vann med en skvett sitron eller eddik i, settes inn i mikrobølgeovnen. Skru på,slik at vannet koker noen minutter. Så, mens ovnen er full av damp, vasker du med en klut inni ovnen, da skal det meste ha løsnet. Gjenta hvis noen flekker sitter fast 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 En skål med vann med en skvett sitron eller eddik i, settes inn i mikrobølgeovnen. Skru på,slik at vannet koker noen minutter. Så, mens ovnen er full av damp, vasker du med en klut inni ovnen, da skal det meste ha løsnet. Gjenta hvis noen flekker sitter fast Tusen takk for tipset, det skal prøves neste gang. Nå er micro`en vaska og klar til bruk, eg brukte varmt vann, fille og laang tid. :-) 0 Siter
adelie Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Ok! That was a very nice vending. *LOL* 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Alle gardinene er på plass, nyvaska og fine. Glemte forresten at eg kunne tørke de lengste, (verandadøra) på badet, og siden de var så tynne og luftige så tørka de på under en time. Nå ser eg lyst på det. 0 Siter
Gjest Meg med flatskjermtv`n Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Alle gardinene er på plass, nyvaska og fine. Glemte forresten at eg kunne tørke de lengste, (verandadøra) på badet, og siden de var så tynne og luftige så tørka de på under en time. Nå ser eg lyst på det. Det var veldig koselig å høre Geir. Slik du steller og ordner for deg selv og sønn så er det deg vel fortjent at det gikk toppers med gardinvask 0 Siter
Tyroll Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Javel... Må tenke litt! :-) Var det ikke du som ikke skulle tenke i vinterferien, sa du? Jeg undres på om du nylig er blitt alene, det er så mange kvinnesysler du lurer på...... Men flink er du iallfall, det skal du ha! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Var det ikke du som ikke skulle tenke i vinterferien, sa du? Jeg undres på om du nylig er blitt alene, det er så mange kvinnesysler du lurer på...... Men flink er du iallfall, det skal du ha! Vinterferien var slutt i dag klokka 1400 ! Nei eg har ikkje akkurat blitt aleine, snarere det motsatte...dvs. sønnen vår flytta til meg i fjor sommer etter å ha bodd 10 år hos mor si på en annen kant av landet. Derfor så må eg bli litt mer huslig! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.