Gå til innhold

Noen tresifrede her?

Bravo November

Anbefalte innlegg

Bravo November

Jeg leser innlegg på innlegg fra småjenter som gjerne vil ned 600 g til, fra 54,6 til 54 kg og sånn bortetter.

Jeg er på en måte ørlite misunnelig, på en annen side er dette en annen planet for meg som har et tresifret tall på vekta. Jeg er helt sikkert på feil sted, men er det virkelig ingen romslige damer her?

Hører gjerne fra dere som er store, hva motiverer dere til å prøve å gå ned i vekt? Hvor mye orker dere å trene, og hvilken treningsform passer for oss som ikke akkurat er gaselle-aktige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kulemage

Jeg er ikke tresifret, veier 85 kg og er 175 høy.

Men jeg reagerer også på alle innleggene hvor folk med høyst normal vekt vil gå ned enda mer.

Enkelte er jo du skikkelig tynne. Men det er klart man kan jo ha feks mage for det.

Jeg var veldig tynn som helt ung, men hadde kulemage. Løsningen var ikke å slanke meg enda mer. Eneste måten å få vekk slike ting på hvis man er normalvektig er nok å trene.

Mister litt motet av å lese om alle 50 og 60 kg. De er jo slanke og smekre, med en bmi jeg misunner dem. Alikevel vil de gå ned enda mer.

Selv trives jeg best på 75 kg med min høyde, men leser jo stadig vekk at folk vil slanke seg som ligger rundt den vekten med min høyde.

Litt former er da bare vakkert, men det har vel noe med hva man trives best i selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke tresifret, veier 85 kg og er 175 høy.

Men jeg reagerer også på alle innleggene hvor folk med høyst normal vekt vil gå ned enda mer.

Enkelte er jo du skikkelig tynne. Men det er klart man kan jo ha feks mage for det.

Jeg var veldig tynn som helt ung, men hadde kulemage. Løsningen var ikke å slanke meg enda mer. Eneste måten å få vekk slike ting på hvis man er normalvektig er nok å trene.

Mister litt motet av å lese om alle 50 og 60 kg. De er jo slanke og smekre, med en bmi jeg misunner dem. Alikevel vil de gå ned enda mer.

Selv trives jeg best på 75 kg med min høyde, men leser jo stadig vekk at folk vil slanke seg som ligger rundt den vekten med min høyde.

Litt former er da bare vakkert, men det har vel noe med hva man trives best i selv.

Det er ikke det at vi vil mer ned i vekt, vi prøver å fokusere på holde vekten så vi ikke kommer dithen at vi blir tresifret rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kulemage

Det er ikke det at vi vil mer ned i vekt, vi prøver å fokusere på holde vekten så vi ikke kommer dithen at vi blir tresifret rett og slett...

Det står det all respekt av.

Vet selv hvordan det er å prøve og holde vekta. Å gå ned i vekt er bare 20 % av jobben spør du meg. Å holde seg der nede er adskillig mye vanskeligere.

Dette er vel min fjede runde, med opp og ned i vekt. Men jeg har aldri vært så rund som nå.

Jeg satt 80 kg som grense for meg selv, vippa nåla over 80, så var det på slankern igjen.

Ja, jeg vet, forandre livstil og alt det der, men det er så lett å falle tilbake til gamle vaner.

Nå har jeg begynt på ny giv hver mandag siden jul, men det ser ut til at jeg ikke klarer å finne motivasjon denne gangen. Selv om jeg hater det jeg ser i speilet.

Men jeg har gått så inderlig lei, av å være en evig slanker, og et evig nei menneske til alt jeg synes er så godt.

Men skal ned ti kilo igjen, må visst bare grave dypere denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tidligere tresifret som har gått ned 20kg

Jeg veide 105kg for noen år siden og nå veier jeg 85kg. Der har vekten holdt seg i ca 3 år. Jeg er 180cm høy så det er ikke så ille, men jeg vil gjerne ned minst 7kg til. Helst et sted mellom 75-80kg.

Tips til trening for å forbrenne fett er kondisjonstrening. Gå i høyt tempo, (jogge hvis du orker), svømming, spinning eller sykling på landevei. Hold på en god time, gjerne. Tren vekter i tillegg for å forme kroppen, bli strammere og mer spenstig.

Når det gjelder kosthold så har ikke jeg vært så opptatt av det, selv om jeg vet at det er noe av det viktigste. Det eneste jeg har vært bevisst på, er normale porsjoner mat. Der syndet jeg mye før. Det var ofte veldig lett å legge på litt ekstra når det var noe godt til middag. I tillegg spiser jeg "ordentlig" godteri/god mat når jeg først spiser det (som er ganske sjeldent). Dvs ikke noe lettmat på meg, jeg syns smaken forsvinner når man tar bort mye av fettet. Jeg spiser heller litt fettrikt godt i stedet for å maule lettmat.

Ikke noe fantastisk slankeprosjekt på meg altså, likevel har jeg gått ned 20kg. Jeg fokuserer på å ha det gøy når jeg trener og spise god mat når jeg har lyst til det. For meg er trivsel viktigere enn å ha dårlig samvittighet fordi jeg drikker vanlig brus i stedet for lettbrus. Det er dessuten sunnere å ha en trent stor kropp, enn en slank utrent kropp.

Et annet viktig punkt er å handle når man er mett. Da unngår man oftere å plukke med seg allverden med godsaker på veien til kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg har hele dagen tenkt litt på innlegget fra "kulemage". Er det kjipt av oss med vekt på 50- og 60-tallet å skrive her inne?

Hvis jeg skal snakke for meg selv, så synes jeg det er mye arbeid å holde vekta. Det er pga all god mat jeg unngår i hverdagene og alle treningsøktene jeg holder vekta. Om jeg spiste alt jeg egentlig ønsker og droppet treningen ville jeg garantert vært veldig overvektig.

Så skriver "kulemage" at h*n mister helt motet av alle relativt slanke som skriver her inne. Det synes jeg er trist, og jeg ønsker ikke å ta motet fra de som virkelig er overvektig. Kanskje de blir mer motivert av at innleggene her er fra de med virkelig store vektproblemer.

Kanskje vi med BMI under 25 skal ha ukens vekt på f eks forum for meldinger?

Dette var bare noen tanker fra meg om dette. Jeg skammet meg litt etter å ha lest dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hele dagen tenkt litt på innlegget fra "kulemage". Er det kjipt av oss med vekt på 50- og 60-tallet å skrive her inne?

Hvis jeg skal snakke for meg selv, så synes jeg det er mye arbeid å holde vekta. Det er pga all god mat jeg unngår i hverdagene og alle treningsøktene jeg holder vekta. Om jeg spiste alt jeg egentlig ønsker og droppet treningen ville jeg garantert vært veldig overvektig.

Så skriver "kulemage" at h*n mister helt motet av alle relativt slanke som skriver her inne. Det synes jeg er trist, og jeg ønsker ikke å ta motet fra de som virkelig er overvektig. Kanskje de blir mer motivert av at innleggene her er fra de med virkelig store vektproblemer.

Dette var bare noen tanker fra meg om dette. Jeg skammet meg litt etter å ha lest dette innlegget.

Hvis du leser svaret jeg fikk fra Kulemage så mener hun også at det er vanskelig å holde veka - om man nå veier 100 kg eller 55. :o) Tror ikke hun mener at vi bør kutte ut tråden vår, hun virker som hun har et stort og varmt hjerte. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kulemage

Kjære deg, skriv gjerne ukas vekt, og alt annet du måtte ønske her inne.Det var nok mer en talemåte fra min side, jeg har virkelig ingen problemer med det.

Oppgittheten jeg føler kommer ikke av at andre har lykkes, men av min egen manglende suksess for å si det sånn....:)

Håper det lettet litt for deg, slik at du legger det vekk og ikke tenker mer på det innlegget fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, skriv gjerne ukas vekt, og alt annet du måtte ønske her inne.Det var nok mer en talemåte fra min side, jeg har virkelig ingen problemer med det.

Oppgittheten jeg føler kommer ikke av at andre har lykkes, men av min egen manglende suksess for å si det sånn....:)

Håper det lettet litt for deg, slik at du legger det vekk og ikke tenker mer på det innlegget fra meg.

Her er det rom for alle - uansett vekt! :o)

Men jeg håper virkelig ikke at vi skremmer bort de som er overvektige, vi som bare prøver å passe vekta litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kulemage

Men jeg håper virkelig ikke at vi skremmer bort de som er overvektige, vi som bare prøver å passe vekta litt...

Jeg kan jo ikke snakke for andre enn meg selv.

Jeg blir ikke skremt bort iallfall.....

Og det er som jeg sa til AneM. Reaksjonene jeg får er ene og alene fordi jeg selv sliter vettet av meg.

Har vært sylslank nesten hele livet, tenkte aldri på vekt og mat.

Før jeg stumpa røyken for 5 år sia, jeg teller ikke år siden jeg slutta jeg nei. Når noen spør hvor lenge det er sia jeg slutta å røyke.

sier jeg...

Nei, det er 30 kilo sia det.. ler

Men jeg er heldig alikevel.. er såpass høy at jeg har en del plass å fordele kiloene på.

De aller fleste betrakter meg faktisk enda som slank. Men det gjør ikke jeg... Mulig det har noe med speilet på gangen å gjøre.. den traver jeg forbi i bare nettoen uten alle fordelene riktige klær kan gi.... ler.

Ha en fin dag Lillemus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

*PUH* :o) Dette var godt å lese. Jeg har jo tenkt endel på dette i dag. Meninga med dette forumet er jo at brukerne skal motivere hverandre til å gå ned i vekt eller å holde vekta. Så da ble det jo litt leit da jeg trodde vi med normal vekt tok motet fra dere.

Da satser jeg på at vi i fellesskap kan gå videre med sunt kosthold og treningsøkter i tankene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Hvis du leser svaret jeg fikk fra Kulemage så mener hun også at det er vanskelig å holde veka - om man nå veier 100 kg eller 55. :o) Tror ikke hun mener at vi bør kutte ut tråden vår, hun virker som hun har et stort og varmt hjerte. :o)

Det skjønner jeg nå, og jeg føler meg letta :o). Jeg ble så lei meg når jeg trodde jeg ødela motivasjonen for de som virkelig er overvektige.

Selv om vi sliter for å holde vekta, så har vi jo et litt annet utgangspunkt enn mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kulemage

*PUH* :o) Dette var godt å lese. Jeg har jo tenkt endel på dette i dag. Meninga med dette forumet er jo at brukerne skal motivere hverandre til å gå ned i vekt eller å holde vekta. Så da ble det jo litt leit da jeg trodde vi med normal vekt tok motet fra dere.

Da satser jeg på at vi i fellesskap kan gå videre med sunt kosthold og treningsøkter i tankene :)

vektmestring handler jo ikke bare om å gå ned i vekt, men å holde seg der også.

Satser på å komme med ned i trivselsvekt til sommeren jeg også.

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vil ikke si hvem jeg er

Nei, det er ikke kjipt - men er ikke i tvil om at det kan gjøre det vanskelig for virkelig overvektige å skrive her inne.

Kan jo selvsagt bare snakke ut fra meg selv, men jeg får meg rett og slett ikke til å hive meg på "ukas vekt".

De aller, aller fleste som legger inn vekta si her hver uke, veier mellom 50 og 70. Da er det ikke spesielt morsomt å veie det dobbelte - og være en veldig ensom svale.

Kaster ut en liten "brannfakkel" her - til de som har nådd trivselsvekta og bare skal passe på å ikke legge på seg igjen: Er det strengt nødvendig å melde fra hver eneste uke om at man fremdeles veier 54 kilo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg blir upop her nå, men når dere bare skal passe vekta, kunne det være en idé å skrive hvor mye dere varierer fra uke til uke isteden? Er det opp 300 g, f.eks..

Jeg leser mye her inne, jobber med å redusere vekta mi, men jeg får meg ikke til å delta på ukas vekt. Det føles litt ugreit - og ja, det er mulig jeg er kjip - når brorparten jubler (eller klager) over at de fremdeles veier 54,2 kilo.

Føles ikke noe OK å flashe mine 97 kilo her inne da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Nei, det er ikke kjipt - men er ikke i tvil om at det kan gjøre det vanskelig for virkelig overvektige å skrive her inne.

Kan jo selvsagt bare snakke ut fra meg selv, men jeg får meg rett og slett ikke til å hive meg på "ukas vekt".

De aller, aller fleste som legger inn vekta si her hver uke, veier mellom 50 og 70. Da er det ikke spesielt morsomt å veie det dobbelte - og være en veldig ensom svale.

Kaster ut en liten "brannfakkel" her - til de som har nådd trivselsvekta og bare skal passe på å ikke legge på seg igjen: Er det strengt nødvendig å melde fra hver eneste uke om at man fremdeles veier 54 kilo?

''Kaster ut en liten "brannfakkel" her - til de som har nådd trivselsvekta og bare skal passe på å ikke legge på seg igjen: Er det strengt nødvendig å melde fra hver eneste uke om at man fremdeles veier 54 kilo?''

Jeg synes det er utrolig fint at det kommer slike spørsmål. Hvis ingen sier noe tror jo alle at det er greit, selv om jeg flere ganger har tenkt tanken selv. Jeg har tenkt som så at jeg kanskje burde droppe å skrive vekta siden den er såpass lav. Det ville kanskje vært bedre om jeg fortalte om jeg var gått opp eller ned?

Jeg som har trivselsvekt synes det er vanskeligere å holde vekta enn å gå ned når jeg veier for mye. Kanskje fordi kroppen synes det ikke er noe å ta av.

Det kan være flere her som blir skremt bort av oss normalvektige, noe jeg synes er trist. Hva tenker du selv? Synes du at vi skal skrive et annet sted? F eks rapporterer vi jo på forum for trening også. Det går jo an å slenge en kommentar om vekta der.

Takk for svaret fra deg :) Jeg håper flere svarer. Tanken på å ødelegge motivasjonen for noen liker jeg ikke. Meningen med dette forumet skal jo være å inspirere hverandre til å holde et sunt kosthold, trene litt og å få en vekt vi er fornøyde med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mer enn 54 ja

Kanskje de kunne lage en tråd på åpent istedet.... Jeg er litt hårsår jeg, og vil ikke sammenligne meg med de som "sliter" sååå fælt der nede på 50-60-tallet. Sorry.... men det virker avskrekkende på meg, jeg innrømmer det :-)

Kanskje de med et svært liiite vektproblem kunne være bedre tjent med å ha trådene sine på åpent, og så kunne de som virkelig har et problem, med BMI på 30 og oppover tørre å si litt mer her kanskje.... ?

Mener ikke å støte noen altså, alle som skriver her har helt sikkert et seriøst forhold til vekta si, og mener ikke å skremme oss andre, men altså, for å være _helt_ bånn ærlig plager det meg bittelitt å lese om ale dere som "sliter" med å holde vekta nede, men likevel veier 30kg mindre enn meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kaster ut en liten "brannfakkel" her - til de som har nådd trivselsvekta og bare skal passe på å ikke legge på seg igjen: Er det strengt nødvendig å melde fra hver eneste uke om at man fremdeles veier 54 kilo?''

Jeg synes det er utrolig fint at det kommer slike spørsmål. Hvis ingen sier noe tror jo alle at det er greit, selv om jeg flere ganger har tenkt tanken selv. Jeg har tenkt som så at jeg kanskje burde droppe å skrive vekta siden den er såpass lav. Det ville kanskje vært bedre om jeg fortalte om jeg var gått opp eller ned?

Jeg som har trivselsvekt synes det er vanskeligere å holde vekta enn å gå ned når jeg veier for mye. Kanskje fordi kroppen synes det ikke er noe å ta av.

Det kan være flere her som blir skremt bort av oss normalvektige, noe jeg synes er trist. Hva tenker du selv? Synes du at vi skal skrive et annet sted? F eks rapporterer vi jo på forum for trening også. Det går jo an å slenge en kommentar om vekta der.

Takk for svaret fra deg :) Jeg håper flere svarer. Tanken på å ødelegge motivasjonen for noen liker jeg ikke. Meningen med dette forumet skal jo være å inspirere hverandre til å holde et sunt kosthold, trene litt og å få en vekt vi er fornøyde med :)

Jeg har hverken lyst eller rett til å jage noen bort fra forumet. Leser ofte her, og plukker rett som det er opp en idé eller to :)

Men som jeg sa til Lillemus lenger ned her - for dem som "bare" skal holde vekta stabil, kunne det være et alternativ å fortelle hvor mye man har gått opp/ned? Så slipper vi hårsåre overvektige å lese 54 kilo ganger x hver eneste uke? ;-)

Ideelt sett skal jo flere av oss etterhvert havne i den klubben, og det kan vel hende at terskelen for virkelig overvektige blir høyere dess flere 50-tall som dukker opp hver bidige uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg veide 105kg for noen år siden og nå veier jeg 85kg. Der har vekten holdt seg i ca 3 år. Jeg er 180cm høy så det er ikke så ille, men jeg vil gjerne ned minst 7kg til. Helst et sted mellom 75-80kg.

Tips til trening for å forbrenne fett er kondisjonstrening. Gå i høyt tempo, (jogge hvis du orker), svømming, spinning eller sykling på landevei. Hold på en god time, gjerne. Tren vekter i tillegg for å forme kroppen, bli strammere og mer spenstig.

Når det gjelder kosthold så har ikke jeg vært så opptatt av det, selv om jeg vet at det er noe av det viktigste. Det eneste jeg har vært bevisst på, er normale porsjoner mat. Der syndet jeg mye før. Det var ofte veldig lett å legge på litt ekstra når det var noe godt til middag. I tillegg spiser jeg "ordentlig" godteri/god mat når jeg først spiser det (som er ganske sjeldent). Dvs ikke noe lettmat på meg, jeg syns smaken forsvinner når man tar bort mye av fettet. Jeg spiser heller litt fettrikt godt i stedet for å maule lettmat.

Ikke noe fantastisk slankeprosjekt på meg altså, likevel har jeg gått ned 20kg. Jeg fokuserer på å ha det gøy når jeg trener og spise god mat når jeg har lyst til det. For meg er trivsel viktigere enn å ha dårlig samvittighet fordi jeg drikker vanlig brus i stedet for lettbrus. Det er dessuten sunnere å ha en trent stor kropp, enn en slank utrent kropp.

Et annet viktig punkt er å handle når man er mett. Da unngår man oftere å plukke med seg allverden med godsaker på veien til kassa.

Så bra, høres ut som du har funnet en god oppskrift. Tror jeg ville fulgt lignende, om jeg skulle ta fatt og omsider bli kvitt de ekstra kiloene jeg bærer på. Men går vel fremdeles i kategorien "slank", så jeg burde kanskje ikke svare i denne tråden:P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kulemage

Jeg har hverken lyst eller rett til å jage noen bort fra forumet. Leser ofte her, og plukker rett som det er opp en idé eller to :)

Men som jeg sa til Lillemus lenger ned her - for dem som "bare" skal holde vekta stabil, kunne det være et alternativ å fortelle hvor mye man har gått opp/ned? Så slipper vi hårsåre overvektige å lese 54 kilo ganger x hver eneste uke? ;-)

Ideelt sett skal jo flere av oss etterhvert havne i den klubben, og det kan vel hende at terskelen for virkelig overvektige blir høyere dess flere 50-tall som dukker opp hver bidige uke?

Jeg har ingen problemer med å se poenget ditt.

Men en kjapp regning på en bmi kalkulator viser at noen som er 150 høy og veier 58 kg er overvektig.

Jeg som er er nesten 180 ville ha vært skinn og bein hvis jeg veide 58.

Så det med vekt må vel også ses i forhold til høyde.

Har vel ikke fått inntrykk av av disse damene som veier 50 - 60 kg her inne rager så veldig høyt over bakken ( uten at jeg har full oversikt over det selvfølgelig)

Jeg har noen kilo for mye .. 10 stk i følge meg selv.

Men jeg synes det er flott med litt former så jeg håper på å veie 75 kilo til sommeren.

Lykke til til deg og alle de som sliter med vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...