Lillemus Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg har ingen problemer med å se poenget ditt. Men en kjapp regning på en bmi kalkulator viser at noen som er 150 høy og veier 58 kg er overvektig. Jeg som er er nesten 180 ville ha vært skinn og bein hvis jeg veide 58. Så det med vekt må vel også ses i forhold til høyde. Har vel ikke fått inntrykk av av disse damene som veier 50 - 60 kg her inne rager så veldig høyt over bakken ( uten at jeg har full oversikt over det selvfølgelig) Jeg har noen kilo for mye .. 10 stk i følge meg selv. Men jeg synes det er flott med litt former så jeg håper på å veie 75 kilo til sommeren. Lykke til til deg og alle de som sliter med vekta. Du er definitivt inne på noe. ) Da jeg begynte for alvor å legge om livsstilen litt i fjor hadde jeg en bmi på 26, altså lett overvektig. Nå er jeg nede på i overkant av 23 og er godt fornøyd med det. ) Selv om vi ikke veier så mange kilo er det lett å se seg blind på tallet, jeg har i alle fall ikke så mange cm å fordele kiloene på heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest de fleste er vel 160-170cm? Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg har ingen problemer med å se poenget ditt. Men en kjapp regning på en bmi kalkulator viser at noen som er 150 høy og veier 58 kg er overvektig. Jeg som er er nesten 180 ville ha vært skinn og bein hvis jeg veide 58. Så det med vekt må vel også ses i forhold til høyde. Har vel ikke fått inntrykk av av disse damene som veier 50 - 60 kg her inne rager så veldig høyt over bakken ( uten at jeg har full oversikt over det selvfølgelig) Jeg har noen kilo for mye .. 10 stk i følge meg selv. Men jeg synes det er flott med litt former så jeg håper på å veie 75 kilo til sommeren. Lykke til til deg og alle de som sliter med vekta. Jeg er 164 cm høy, har veid 105 kilo, veier nå 86. Jeg er mao. ikke så høy, og ligger (etter 20 kilos vektreduksjon) fremdeles på en BMI som kategoriseres som "fedme". Hvis man veier 60 kilo, må man være max. 154 cm høy for å ha en BMI over 25. Og det er vel de færreste her 8ja, jeg vet det er noen) som er så små. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil ikke si hvem jeg er Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Du er definitivt inne på noe. ) Da jeg begynte for alvor å legge om livsstilen litt i fjor hadde jeg en bmi på 26, altså lett overvektig. Nå er jeg nede på i overkant av 23 og er godt fornøyd med det. ) Selv om vi ikke veier så mange kilo er det lett å se seg blind på tallet, jeg har i alle fall ikke så mange cm å fordele kiloene på heller. Tror nok det er lettere å se seg blind på tallet andre veien - altså at f.eks. 75-80 kilo kan høres mye ut, men at det slett ikke er så ille når man er 175-180 cm høy. Man skal være noen cm under gjennomsnittet for å være overvektig med 55 kilo på kroppen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tidligere tresifret som har gått ned 20kg Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Så bra, høres ut som du har funnet en god oppskrift. Tror jeg ville fulgt lignende, om jeg skulle ta fatt og omsider bli kvitt de ekstra kiloene jeg bærer på. Men går vel fremdeles i kategorien "slank", så jeg burde kanskje ikke svare i denne tråden:P. Jeg har helt opp i voksen alder vært normalvektig, derfor så jeg på hva det var som førte til at jeg begynte å legge på meg. Og det var først og fremst porsjonene med mat og mindre trening som var årsaken. Jeg har aldri hatt et grønnsak- og fruktkosthold så for meg hadde det blitt så mye mas at jeg hadde sklidd ut hele tiden. Mat skal jo være nytelse, ikke bare næring. Å telle kalorier er synonymt med dårlig samvittighet for meg. Det fleste vet hva som er et normalt kosthold og begynner man med kaloritellingen gjør man mat og spising om til et (større) problem. Det er altså min filosofi for hva som fungerer for min kropp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg har hverken lyst eller rett til å jage noen bort fra forumet. Leser ofte her, og plukker rett som det er opp en idé eller to Men som jeg sa til Lillemus lenger ned her - for dem som "bare" skal holde vekta stabil, kunne det være et alternativ å fortelle hvor mye man har gått opp/ned? Så slipper vi hårsåre overvektige å lese 54 kilo ganger x hver eneste uke? ;-) Ideelt sett skal jo flere av oss etterhvert havne i den klubben, og det kan vel hende at terskelen for virkelig overvektige blir høyere dess flere 50-tall som dukker opp hver bidige uke? Jeg føler meg ikke jaget bort Dessuten sier dere jo i fra på en veldig fin måte. Jeg synes det er greit med en slik diskusjon, og jeg skal selvsagt være litt mer forsiktig framover med å oppgi vekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg er absolutt tresiffret og trives ikke med det Det meste er prøvd når det gjelder å gå ned, men lett er det overhodet ikke, derfor er jeg nå søkt inn til overvektsoperasjon. Skummelt og spennende. Trening som passer for oss? Gåturer, svømming, styrketrening, skiturer, dansing, sex (!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Kanskje vi skulle fokusere på BMI isteden? Jeg har ihvertfall gått ned fra BMI på 29 til BMI på 25. Dvs fra "overvektig" til "normal". At min idealvekt/mål er 58 kilo er vel ikke min skyld, jeg er jo ikke høyere enn jeg er! -og man bør jo få skryt for å stabilisere seg på lavere vekt også, ikke bare for å gå ned. Det er ihvertfall mitt mål nå om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil ikke si hvem jeg er Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Kanskje vi skulle fokusere på BMI isteden? Jeg har ihvertfall gått ned fra BMI på 29 til BMI på 25. Dvs fra "overvektig" til "normal". At min idealvekt/mål er 58 kilo er vel ikke min skyld, jeg er jo ikke høyere enn jeg er! -og man bør jo få skryt for å stabilisere seg på lavere vekt også, ikke bare for å gå ned. Det er ihvertfall mitt mål nå om dagen. Det var et godt forslag, syns jeg. men nå har jeg jo nettopp skrevet at jeg skal trekke meg litt tilbake, så... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.