Gjest Trenger nytt tv Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Jeg må handle inn et nytt tv nå og da er det vel like greit å kjøpe flatskjerm. Har lest at vi egentlig bør vente med å handle siden det kommer mer stæsj i nærmeste fremtid og de er såpass mye bedre og med greiere pris. Men jeg må jo ha et tv nå da. Har også lest at plasma er helt å foretrekke. Tenkte på et større tv denne gangen, 37 - 42 (må måles mer nøyaktig i forhold til plassering etc) Hvilket tv har du? Hvordan er du fornøyd i forhold til oppløsning, farger, bruksegenskaper etc? Hadde håper på et tv i rimelig - middels klasse. Ikke de dyreste med et tonn av stæsj jeg sikkert ikke vet å bruke en gang. Alt av informasjon mottas med takk. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Da springer du inn på Elkjøp før de blir utsolgt og kjøper det eg kjøpte forrige lørdag, Philips 42" Plasma tv til 7495.-. Tilbud denne uka tror eg, du rekker det i morra om de ikkje er utsolgt. Bla til side 6 i kundeavisa: http://paperless.schjarven.no/elkjop/dm08_kjf4.php 0 Siter
Gjest Trenger nytt tv Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Da springer du inn på Elkjøp før de blir utsolgt og kjøper det eg kjøpte forrige lørdag, Philips 42" Plasma tv til 7495.-. Tilbud denne uka tror eg, du rekker det i morra om de ikkje er utsolgt. Bla til side 6 i kundeavisa: http://paperless.schjarven.no/elkjop/dm08_kjf4.php Takk skal du ha Geir. Hva er det som er bra med denne? Hvordan er det med scart, innganger, etc en trenger? Hvordan er det med oppløsning og HD ready? Hva menes alt, hva BØR jeg ha? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Takk skal du ha Geir. Hva er det som er bra med denne? Hvordan er det med scart, innganger, etc en trenger? Hvordan er det med oppløsning og HD ready? Hva menes alt, hva BØR jeg ha? Det som er bra med den, er først og fremst prisen! Ja, den er HD-ready. Og har 2 HDMI (det nye som kommer) tilkoblinger, 2 scartinnganger , 1 vanlig antenneinngang og phono innganger/utganger. Eg har tilkobla 1 rikstv boks på HDMI1, en VHS spiller på Scart1 og en DVD spiller på Scart2 og har tenkt å bruke Phono inngangene til (sønnen min sin) Playstation 2 spiller. TV har veldig god svart/hvit balanse 15000:1, dvs. at det sorte blir sort og ikkje gråsort. Dessuten så fallt eg (før tilbudet) for utssende, det er ett pent TV, ganske diskret og enkellt men allikevel elegant og litt avrunda i kantene. Her kan du lese tekniske data om Tv`en : http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000fbJHUETN?ProductID=ZZ3D4QFHjXsAAAEU4JYvrXLk&CatalogCategoryID=mRPD4QFHAT8AAAEOEOI03xiL&Selected=Specifications#t_category_tabcontent 0 Siter
illuminatum Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Det som er bra med den, er først og fremst prisen! Ja, den er HD-ready. Og har 2 HDMI (det nye som kommer) tilkoblinger, 2 scartinnganger , 1 vanlig antenneinngang og phono innganger/utganger. Eg har tilkobla 1 rikstv boks på HDMI1, en VHS spiller på Scart1 og en DVD spiller på Scart2 og har tenkt å bruke Phono inngangene til (sønnen min sin) Playstation 2 spiller. TV har veldig god svart/hvit balanse 15000:1, dvs. at det sorte blir sort og ikkje gråsort. Dessuten så fallt eg (før tilbudet) for utssende, det er ett pent TV, ganske diskret og enkellt men allikevel elegant og litt avrunda i kantene. Her kan du lese tekniske data om Tv`en : http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000fbJHUETN?ProductID=ZZ3D4QFHjXsAAAEU4JYvrXLk&CatalogCategoryID=mRPD4QFHAT8AAAEOEOI03xiL&Selected=Specifications#t_category_tabcontent Hvorfor ikke kjøpe en HD tv i stedet? 0 Siter
Kalevala Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Panasonic Viera 42" Er fornøyd med oppløsningen, men det er betraktelig forskjell med og uten digital dekoder. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Hvorfor ikke kjøpe en HD tv i stedet? For det første så er de betydelig dyrere, og det er relativt liten forskjell i billedkvalitet. Dessuten når det analoge bakkenettet slås av og de sender for fullt gjennom det digitale bakkenettet, så er det ett fåtall av kanalen som vil benytte HD teknologien. Den teknologien som vil komme for fullt er BlueRay. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Panasonic Viera 42" Er fornøyd med oppløsningen, men det er betraktelig forskjell med og uten digital dekoder. ''Er fornøyd med oppløsningen, men det er betraktelig forskjell med og uten digital dekoder.'' Det er det på svært mange flatskjerm-TVer, så det er vel egentlig ikke noe å henge seg opp i. 0 Siter
illuminatum Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 For det første så er de betydelig dyrere, og det er relativt liten forskjell i billedkvalitet. Dessuten når det analoge bakkenettet slås av og de sender for fullt gjennom det digitale bakkenettet, så er det ett fåtall av kanalen som vil benytte HD teknologien. Den teknologien som vil komme for fullt er BlueRay. Men BlueRay trenger vel HD tv for å bli topp bilde? Trodde antall pixler var over 1080 på den. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Men BlueRay trenger vel HD tv for å bli topp bilde? Trodde antall pixler var over 1080 på den. Ikkje så vidt eg vet. Den som lever får se. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.