drizzle Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har et vikariat, og stillingen er nå lyst ut eksternt som fast stilling. Jeg ønsker meg denne jobben så det omtrent gjør vondt i magen, og prøver nå å skrive en skikkelig god jobbsøknad. Grunnen til at jobben nå lyses ut eksternt er at personen jeg jobber i vikariat for har bestemt seg for å jobbe med noe annet. Arbeidsoppgavene er spesialisert og rettet mot en bestemt målgruppe, og det finnes ikke så mange som har erfaring med denne målgruppen. Mange har likevel overordnet generell erfaring og kan være gode kandidater for jobben. Jeg har ca ett års relevant arbeidserfaring med den aktuelle målgruppen. Du som leser jobbsøknader og er med på intervjuer, hva legger du mest vekt på når du leser søknader og avgjør hvem som innkalles til intervju? Hva er en god søknad for deg? Lang, mellomlang eller kort? Språk? Når "overselger" man seg selv? Hvor personlig kan søknaden være? Hva bør jeg legge vekt på i søknaden? Jeg trenger tilbakemeldinger som kan hjelpe meg litt videre! Fins det noen her som kan si noe om dette? Har hørt at det finnes en del dol-orakler her inne! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 ''''Jeg ønsker meg denne jobben så det omtrent gjør vondt i magen,...'''' Der har du din største fordel, du ønsker sterkt og er skikkelig motivert for denne jobben. I tillegg så vil din innsats i det vikariatet du har hatt bli vektlagt, uansett ka du skriver i søknaden din! Eg tror du får jobben, forde du er tent og motivert. Har du utført jobben din (vikariatet) på en god måte, og har lite (helst ingenting) fravær så skulle dine muligheter være store. Slutt å tenk, og begynn å skriv... 0 Siter
drizzle Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Skrevet 22. februar 2008 ''''Jeg ønsker meg denne jobben så det omtrent gjør vondt i magen,...'''' Der har du din største fordel, du ønsker sterkt og er skikkelig motivert for denne jobben. I tillegg så vil din innsats i det vikariatet du har hatt bli vektlagt, uansett ka du skriver i søknaden din! Eg tror du får jobben, forde du er tent og motivert. Har du utført jobben din (vikariatet) på en god måte, og har lite (helst ingenting) fravær så skulle dine muligheter være store. Slutt å tenk, og begynn å skriv... Takker! Jeg har allerede skrevet to utkast til søknad. Har fått gode tilbakemeldinger på jobben jeg har gjort, og har ikke mye fravær. 0 Siter
illuminatum Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 En ting jeg leter etter i jobbsøknader er om den aktuelle kandidaten kan fortelle hvorfor hun/han passer til akkurat den jobben jeg har ledig. 0 Siter
drizzle Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Skrevet 22. februar 2008 En ting jeg leter etter i jobbsøknader er om den aktuelle kandidaten kan fortelle hvorfor hun/han passer til akkurat den jobben jeg har ledig. Direkte? Som f.eks "Jeg passer til jobben fordi...?" eller indirekte, som å f.eks fortelle hva jeg legger vekt på i utførelsen av jobben? Eller på andre måter? 0 Siter
adelie Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Direkte? Som f.eks "Jeg passer til jobben fordi...?" eller indirekte, som å f.eks fortelle hva jeg legger vekt på i utførelsen av jobben? Eller på andre måter? ..en mellomting kanskje! 0 Siter
illuminatum Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Direkte? Som f.eks "Jeg passer til jobben fordi...?" eller indirekte, som å f.eks fortelle hva jeg legger vekt på i utførelsen av jobben? Eller på andre måter? Ikke helt direkte nei, men slik at jeg kan lese det mellom linjene. Hva er dine styrker? Hvorfor skal jeg ansette deg? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.