Gjest alenemamma Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Jeg kikket på et nettsted for en medlemsforening. De hadde et innmeldingsskjema så jeg meldte meg inn. Det sto at det kostet 200 kr pr år, og hvilke rettigheter man da hadde som medlem. En tid etter fikk jeg en giro i posten. Ikke noe medlemsinfo eller blad eller sånn, bare en giro. To uker etter fikk jeg en purring. Jeg rynket litt på nesen over at de var så snare med å sende purringer på noe der jeg ikke hadde mottatt noe medlemsinfo eller noe ennå. Så var jeg syk så jeg fikk ikke betalt den med det samme. Og i dag fikk jeg sannelig en purring til, med tilleggsgebyr på 50 kroner og bebreidelser om å være gratispassasjer og alle dem det gikk ut over hvis jeg ikke betalte. Dette er en forening for dem som er alene med barn. Jeg tror at det jeg reagerer på, fordi det er helt uvant fra andre foreninger jeg har vært borti, er at de begynner med innkrevinger på den måten så tidlig. Andre steder er det bare slik, at du blir medlem fra du betaler medlemskontingenten. Så hvis du ikke betaler, blir du ikke medlem, og mottar da heller ingen ting fra dem av goder heller. Her regner de meg altså straks som medlem (uten at jeg har fått noe info altså), og begynner å purre meg med gebyrer og det hele. Jeg har faktisk allerede mistet lysten på å være med der. Er jeg sær som reagerer på dette? 0 Siter
Gjest Wolverina Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Nei det er ikke du. Dette ville vel de fleste reagere på... 0 Siter
Bookworm Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Nei, jeg synes ikke at det er rart at du reagerer på dette. Jeg har "meldt meg inn" i en forening via internett, fikk giroen i posten, med beskjed om at når denne ble registrert innbetalt, ville jeg være registrert medlem i denne foreningen. Synes det er den rette måten å gjøre ting på, samtidig som hvis du ikke betaler neste års regning, så er du automatis utmeldt i forbundet. 0 Siter
Gjest alenemamma Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Nedenfor er purring nr 2 som altså ble sendt meg pr. mail. Jeg grøsser jeg, over en slik framgangsmåte. ------------- Vi kan ikke se å ha mottatt kr 200,- for ditt innmeldte medlemsskap for 2008.Vi har gitt deg påminnelse pr mail uten å se at du har betalt pr i dag. Purringen har et tillegg på kr. 50,- som må betales sammen med hovedstol. Om du ikke betaler innen neste frist, så vil det påløpe ytterligere kr. 50- i gebyr, pluss at det vil begynne å løpe forsinkelsesrente på 11%. Beløpet vil også søkes å bli direkte innkrevd iht rettslig inndrivelse gjennom inkasso eller tvangsinndrivelse. Alenemedbarn.no er et tilbud til foreldre som ikke bor sammen, og baserer seg i hovedsak på frivillig arbeid. Inntekter fra medlemskontingenten gjør det mulig å opprettholde nettsiden og oppfølging av medlemmer. Det er derfor svært viktig at du som medlem betaler det du skal, slik at du ikke misbruker situasjonen for de som har betalt, ved å motta samme tjenester og være årsak til mye arbeid med registrering, purring osv. Dette er tid som heller kunne vært brukt på fortvilte foreldre som trenger hjelp og samtale. Har du betalt i dag, slik at betalingen din ikke er registrert, så kan du se bort i fra denne purringen. Med vennlig hilsen Kari Reine Alenemedbarn.no ------------ 0 Siter
Gjest alenemamma Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Nedenfor er purring nr 2 som altså ble sendt meg pr. mail. Jeg grøsser jeg, over en slik framgangsmåte. ------------- Vi kan ikke se å ha mottatt kr 200,- for ditt innmeldte medlemsskap for 2008.Vi har gitt deg påminnelse pr mail uten å se at du har betalt pr i dag. Purringen har et tillegg på kr. 50,- som må betales sammen med hovedstol. Om du ikke betaler innen neste frist, så vil det påløpe ytterligere kr. 50- i gebyr, pluss at det vil begynne å løpe forsinkelsesrente på 11%. Beløpet vil også søkes å bli direkte innkrevd iht rettslig inndrivelse gjennom inkasso eller tvangsinndrivelse. Alenemedbarn.no er et tilbud til foreldre som ikke bor sammen, og baserer seg i hovedsak på frivillig arbeid. Inntekter fra medlemskontingenten gjør det mulig å opprettholde nettsiden og oppfølging av medlemmer. Det er derfor svært viktig at du som medlem betaler det du skal, slik at du ikke misbruker situasjonen for de som har betalt, ved å motta samme tjenester og være årsak til mye arbeid med registrering, purring osv. Dette er tid som heller kunne vært brukt på fortvilte foreldre som trenger hjelp og samtale. Har du betalt i dag, slik at betalingen din ikke er registrert, så kan du se bort i fra denne purringen. Med vennlig hilsen Kari Reine Alenemedbarn.no ------------ Jeg glemte å si, at giroen + purringene, alt sammen, fikk jeg tilsendt pr mail, ikke hjem til meg. Jeg har i tillegg fått et "Nyhetsbrev" pr mail. 0 Siter
Gjest gristi Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Jeg hadde også reagert negativt på det. Jeg meldte meg inn i en forening, men var for syk å følge det opp. Det eneste som skjedde var vel en påminnelse, intet medlemsblad og ikke noe mer. Anbefaler deg som aleneforsørger www.affo.no De har også lokallag og jeg har tidligere hatt god nytte av de. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.