Gjest Shira :o) Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Uff, det høres ikke godt ut..! Er ikke du plaget med smerter sånn ellers også, eller husker jeg feil? Jeg har hatt smerter siden i sommer, mest sannsynlig startet det med nyrestein som nå har krøllet det til. Nyresteiner er jo slikt som skjer, men når jeg i tillegg har en urostomi, blir det litt ekstra. Har flott team rundt meg på Riksen, så jeg skal ikke klage ) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Det holder med ett onde forstår jeg godt. Vel, ikke lett å trøste, håper det løser seg fort! Litt sympati gjør underverker *smiler* 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Det skjønner jeg godt.. Du får bite sammen tenna så går det nok forhåpentligvis snart over.. Det går over, det gjør det. Merkelig det der hvor verre alt er om kvelden. Har vondt nå også, men jeg takler det mye bedre om dagen. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Du får mange tanker fra meg. Jeg håper du får det bedre snart! Og at du får sove i natt uten for mye smerter. Takk harevennen min! Hadde ei OK natt, så deilig det var og komme hjem til tempursenga mi! det var godt det! ) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 * masse klemmer til Shira:0) * Håper natten blir bedre og morgendagen god! Takker. Natta var grei den. Sengene på sykehuset er ikke noe særlig, så det var godt å få ligge i min egen seng. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Uff da, Shira vår! *Klem* *tar i mot klem og føler meg bedre* Det var så godt og ha sin egen dyne og egen seng, for ikke å snakke om sitt eget bad. Og sambo er snill og lager den maten jeg vil ha. Det hjelper på med en snill kjæreste ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1203760854' post='3811536] *tar i mot klem og føler meg bedre* Det var så godt og ha sin egen dyne og egen seng, for ikke å snakke om sitt eget bad. Og sambo er snill og lager den maten jeg vil ha. Det hjelper på med en snill kjæreste ) ''Og sambo er snill og lager den maten jeg vil ha. Det hjelper på med en snill kjæreste )'' Snille kjærester er gull verdt! ) *Sender varme tanker til sin egen* 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Her sitter jeg og synes synd på meg selv, jeg har fått betennelse i et operasjonssår og har "stikksmerter" og synes verden er ille. Også leser jeg innlegget ditt... STAKKARS DEG! (Jeg skal skamme meg dypt og inderlig over min egen pysethet!) Har ingen anelse om dette med dren og nyrer, men jeg kan jo levende forestille meg hvor vondt det er... Huff! Ser lenger ned at du ikke tåler morfin så godt. Jeg spyr (og blir drita full) av morfin, eneste som tar smertene uten problemer for meg er paralgin major og voltaren i kombinasjon. Det har du kanskje prøvd? Jeg bruker ikke det nå, altså, men jeg har hatt noen keisersnitt og dette var det eneste som fungerte. (Hvis jeg sier noe som er helt på trynet/altfor svakt og uinteressant må du ha meg unnskyldt, jeg er ikke så voldsomt bevandret i den smertestillende verdenen...) Håper du snart er smertefri! Men kjære vene, såklart har du lov og synes synd på deg selv! Om jeg har vondt her eller der, feiler meg ditt eller datt, betyr ikke det at du ikke har det noe særlig heller. Betennelse i operasjonsår er noe herk! Du har min dypeste sympati, for det er pyton. Jeg har slitt med det jeg også, Ingenting er for dumt eller teit og si ) Jeg blir ikke "full" av morfin, men kaster så opp. Har prøvd det meste av smertestillendes, men akkurat paralgin-familien har jeg ingen effekt av. Det var visstnok noen mennesker som manglet det enzymet som gjorde kodeinet om i kroppen. Litt rart egentlig, for jeg har ikke allergier til vanlig, men når det kommer til painkillers så klør jeg og alt mulig. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 ''Og sambo er snill og lager den maten jeg vil ha. Det hjelper på med en snill kjæreste )'' Snille kjærester er gull verdt! ) *Sender varme tanker til sin egen* Jeg tar han med meg når jeg skal innlegges igjen, han er et unikum og ha med seg. Sykepleierene forguder han også ,o) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1203760738' post='3811534] Takk harevennen min! Hadde ei OK natt, så deilig det var og komme hjem til tempursenga mi! det var godt det! ) Det er alltid godt å komme hjem til egen seng! Så håper jeg du får en god dag... Hvordan er formen nå? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Det er alltid godt å komme hjem til egen seng! Så håper jeg du får en god dag... Hvordan er formen nå? Nå har jeg spist frokost og sitter egentlig bare og teller minutter til jeg kan ta mer smertestillendes. Vurderer og ringe avdelingen og spørre om jeg kan bytte om litt på hva jeg tar. Litt kinkig når tarmene er så følsomme som de er. Jeg måtte stå opp kl 6, men så la jeg meg igjen og sov tungt noen timer, det var deilig. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1203762668' post='3811554] Nå har jeg spist frokost og sitter egentlig bare og teller minutter til jeg kan ta mer smertestillendes. Vurderer og ringe avdelingen og spørre om jeg kan bytte om litt på hva jeg tar. Litt kinkig når tarmene er så følsomme som de er. Jeg måtte stå opp kl 6, men så la jeg meg igjen og sov tungt noen timer, det var deilig. Kjenner du vondt hele tiden? Reiser du onsdag? *klem* 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Kjenner du vondt hele tiden? Reiser du onsdag? *klem* Det er konstant vondt ja, med forverring når jeg beveger på meg. Reiser onsdag kveld. Siden jeg ikke skal noe før torsdag er det like greitt og komme inn på kvelden. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1203763891' post='3811559] Det er konstant vondt ja, med forverring når jeg beveger på meg. Reiser onsdag kveld. Siden jeg ikke skal noe før torsdag er det like greitt og komme inn på kvelden. Ja, det er nok godt for deg å komme inn om kvelden. Håper du får slappet godt av, og at du kanskje har noe å lese på eller noen nye dvd'er? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1203761178' post='3811539] Men kjære vene, såklart har du lov og synes synd på deg selv! Om jeg har vondt her eller der, feiler meg ditt eller datt, betyr ikke det at du ikke har det noe særlig heller. Betennelse i operasjonsår er noe herk! Du har min dypeste sympati, for det er pyton. Jeg har slitt med det jeg også, Ingenting er for dumt eller teit og si ) Jeg blir ikke "full" av morfin, men kaster så opp. Har prøvd det meste av smertestillendes, men akkurat paralgin-familien har jeg ingen effekt av. Det var visstnok noen mennesker som manglet det enzymet som gjorde kodeinet om i kroppen. Litt rart egentlig, for jeg har ikke allergier til vanlig, men når det kommer til painkillers så klør jeg og alt mulig. Nei, verk er ikke noe særlig, nå må jeg jaggumeg på legevakta også. Irriterende! Og vondt... Det med hva som virker av smertestillende er merkelig, altså, for jeg blir som sagt drita av morfin, men med minimal - om noen - smertestillende effekt. Det er det imidlertid vanskelig å få nye helsearbeidere til å tro på, de må liksom prøve med bare _litt_ høyere dose. Juhu... Håper det går bra med deg etter forholdene! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Ja, det er nok godt for deg å komme inn om kvelden. Håper du får slappet godt av, og at du kanskje har noe å lese på eller noen nye dvd'er? Mamma kom med ett lass med bøker til meg. Tenkte jeg skulle sende sambo ut og kjøpe Veum-filmene til meg i dag. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Nei, verk er ikke noe særlig, nå må jeg jaggumeg på legevakta også. Irriterende! Og vondt... Det med hva som virker av smertestillende er merkelig, altså, for jeg blir som sagt drita av morfin, men med minimal - om noen - smertestillende effekt. Det er det imidlertid vanskelig å få nye helsearbeidere til å tro på, de må liksom prøve med bare _litt_ høyere dose. Juhu... Håper det går bra med deg etter forholdene! Lykke til på legevakta! Det er viktig og få tatt prøve av det, slik at du kan fåbehandling om det trengs. De skyller sikkert for deg også om det er behov. Jeg er så heldig at jeg har samme gjengen rundt meg hele tiden på Riksen, og de lytter til oss. Vi som kjenner kroppen vår sier de. Kjempegjeng! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1203766877' post='3811610] Lykke til på legevakta! Det er viktig og få tatt prøve av det, slik at du kan fåbehandling om det trengs. De skyller sikkert for deg også om det er behov. Jeg er så heldig at jeg har samme gjengen rundt meg hele tiden på Riksen, og de lytter til oss. Vi som kjenner kroppen vår sier de. Kjempegjeng! Takk for lykkeønskning - det gikk vel ganske bra, faktisk, fikk en lege som hørte på hva jeg hadde å si. Ble satt på penicillin, og jeg fikk "velge" selv; har maaaange kurer bak meg, så jeg vet hva som virker og ikke virker. Det var jo ikke verst! Forøvrig: "Dine" leger høres veldig kloke ut! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Takk for lykkeønskning - det gikk vel ganske bra, faktisk, fikk en lege som hørte på hva jeg hadde å si. Ble satt på penicillin, og jeg fikk "velge" selv; har maaaange kurer bak meg, så jeg vet hva som virker og ikke virker. Det var jo ikke verst! Forøvrig: "Dine" leger høres veldig kloke ut! Godt du fikk kur som du vet funker på deg. Jeg er på rikshospitalet jeg, så jeg har dyktige folk rundt meg, de tar virkelig vare på oss pasienter, hele gjengen ) Krysser fingre for at betennelsen din kjapt forsvinner nå. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Takk for lykkeønskning - det gikk vel ganske bra, faktisk, fikk en lege som hørte på hva jeg hadde å si. Ble satt på penicillin, og jeg fikk "velge" selv; har maaaange kurer bak meg, så jeg vet hva som virker og ikke virker. Det var jo ikke verst! Forøvrig: "Dine" leger høres veldig kloke ut! Ha ha, nå ser jeg at jeg allerede hadde skrevet at jeg var på Riksen. Slik går det når man er "dopet" ;o) Men, jeg kan ikke få skrytt nok av sykehuset, jeg har vært innom mange avdelinger, og har opplevd like mye positivt på alle. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.