pekkaline Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 vedkommende kunne da godt ha sjekket tlf.katalogen eller gulesider.no f.eks, men mente sikkert det var enklere å ringe meg, siden jeg er syk så vet jeg sikkert hvor man skal henvende seg for å nå legevakten. Men, det visste jeg da ikke, for jeg benytter meg av legen på hverdagene, og har heldigvis ikke hatt behov for å ringe legen i helgen. Jeg vet sannelig ikke hva vedkommende prøvde på, men jeg har sett h*n gå tur i dag, (uten lue gitt), og nå går tur for andre gang, uten lue og nyvasket hår. Så de øresmertene kan da ikke ha vært så ekstremt store vil jeg tro. Hehe uten lue,vått hår og med øresmerter ja, det var lurt H*n ser sikkert på deg som en reddende engel. Enkelte har et stort behov for oppmerksomhet... 0 Siter
Loralei Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Skrevet 23. februar 2008 Hehe uten lue,vått hår og med øresmerter ja, det var lurt H*n ser sikkert på deg som en reddende engel. Enkelte har et stort behov for oppmerksomhet... hehe. ja, jeg vurderte å kommentere det, men jeg greide å holde meg.. dessverre er jeg litt avhengig av denne personen, så jeg må være litt forsiktig så jeg ikke tråkker for hardt på tærne. Men, når det er sagt, så er jo personen mindre hjelpsom også nå, så det spiller vel egentlig ingen rolle fra eller til.. Er ikke mye jeg spør om, men enkle ting som om vedkommende kunne være så snill å kjøpe med et brød når h*n likevel er på butikken, men det er nok tungt å bære, så h*n må presisere at h*n ikke har særlig lyst, osv osv... Så engang endte det faktisk opp med at jeg tok taxi, for å kjøpe et brød.. Det dyreste brødet jeg noen gang har kjøpt.. *ler* Jeg har heldivis andre rundt meg, som hjelper meg uten å gi meg dårlig samvittighet for at jeg er syk. =) 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 hehe. ja, jeg vurderte å kommentere det, men jeg greide å holde meg.. dessverre er jeg litt avhengig av denne personen, så jeg må være litt forsiktig så jeg ikke tråkker for hardt på tærne. Men, når det er sagt, så er jo personen mindre hjelpsom også nå, så det spiller vel egentlig ingen rolle fra eller til.. Er ikke mye jeg spør om, men enkle ting som om vedkommende kunne være så snill å kjøpe med et brød når h*n likevel er på butikken, men det er nok tungt å bære, så h*n må presisere at h*n ikke har særlig lyst, osv osv... Så engang endte det faktisk opp med at jeg tok taxi, for å kjøpe et brød.. Det dyreste brødet jeg noen gang har kjøpt.. *ler* Jeg har heldivis andre rundt meg, som hjelper meg uten å gi meg dårlig samvittighet for at jeg er syk. =) ''Jeg har heldivis andre rundt meg, som hjelper meg uten å gi meg dårlig samvittighet for at jeg er syk. '' Det var da enda godt! Hjelp skulle det bare mangle at man kunne få når en er syk. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 ''Ja, jeg er en ulykkesfugl.'' Ja det var ikke måte på for ei lang liste du hadde. Men du, slutt å si at du er en ulykkesfugl, si heller at du er et lykkefugl Går det greit med kjærligheten forresten? Jeg er tross alt født på fredag den trettende Det går strålende med kjærligheten. Jeg har det veldig fint nå Takk som spør. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 hehe.. det ble litt feil der, skulle være at h*n klager og bærer seg over smerter også når jeg er på sykehuset, i tillegg til hjemme altså... grunnen til at h*n skulle til legevakten i dag, var for h*n hadde en kvise i øret som gjorde vondt. Jeg syns også det er greit at man kan få klage inni mellom, men når det er hver eneste dag, flere ganger pr dag, og når jeg selv kanskje er såpass dårlig, at jeg helst vil slippe sykeprat. Så blir det litt for mye.. vedkommende kan altså sitte f.eks en hel visitt tid å snakke om hvor vondt h*n har i lille fingeren, men spør overhodet ikke hvordan jeg har det. Selv om svaret som regel er at jeg har det topp, men kroppen min sliter litt med å henge på =p men, dette svaret har personen enda ikke fått for h*n har aldri spurt. Men, poenge her var jo egentlig at h*n ble forbannet på meg, for jeg rådet h*n til å ikke dra på legevakten for en kvise i øret da, den vil jo gå bort av seg selv. Så det jeg lurte på var jo om jeg var slem/ekkel som sa det? om h*n hadde grunn til å bli så forbannet?.. Egentlig var det kanskje meg som burde bli irritert da vedkommende vet så inderlig godt at jeg sliter med å sove, og at jeg har bedt om å slippe tlf for tidlig på morgen, så ringer h*n grytidlig for å vite hvor man skal ringe for å komme til legevakten pga en kvise???? Å, jøje meg da, jeg skjønner at du er lei! En kvise hadde jeg nok latt bero, ikke dratt på legevakt med. Stukket hull og renset selv kanskje, men jeg hadde ikke mast på noen jeg visste var dårlig. Jeg tror enkelte ikke spør hvordan andre har det fordi de ikke takler svaret, klarer ikke å la det gå inn over seg. På dagligstua denne gangen var det en som var med som følge, vedkommende sa at hun kom nok til og bli syk hun også ja, jada, det var bare spørsmål om tid. Da satt det levertransplanterte der, folk som hadde vært innlagt i månedsvis, kreftpasienter osv osv. Jeg kunne ikke annet enn å flire litt ;o) Vi som var syke satt og pratet om hvor vi gledde oss til vi kom oss såpass at vi kunne gå tur i skogen igjen. God bedring til deg, håper du får ei OK natt søvn nå i natt. 0 Siter
Loralei Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Skrevet 23. februar 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1203786516' post='3811788] Å, jøje meg da, jeg skjønner at du er lei! En kvise hadde jeg nok latt bero, ikke dratt på legevakt med. Stukket hull og renset selv kanskje, men jeg hadde ikke mast på noen jeg visste var dårlig. Jeg tror enkelte ikke spør hvordan andre har det fordi de ikke takler svaret, klarer ikke å la det gå inn over seg. På dagligstua denne gangen var det en som var med som følge, vedkommende sa at hun kom nok til og bli syk hun også ja, jada, det var bare spørsmål om tid. Da satt det levertransplanterte der, folk som hadde vært innlagt i månedsvis, kreftpasienter osv osv. Jeg kunne ikke annet enn å flire litt ;o) Vi som var syke satt og pratet om hvor vi gledde oss til vi kom oss såpass at vi kunne gå tur i skogen igjen. God bedring til deg, håper du får ei OK natt søvn nå i natt. Takk for det :-) Hehe.. ja jeg kjenner godt igjen den situasjonen der Shira. Tror det forekommer på alle sykehusene egentlig. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk gidder å bruke tid og energi på å engste seg over hva som kanskje vil hende i fremtiden... vel vel.. De om det.. I natt tror jeg at tlf skal slåes av ja.. kan jo være det dukker opp en kvise i nesen ila natten.. hvem vet?? haha. Hvordan går det med deg forresten?? like vondt enda? *blåsebortaua'ndin* :-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Kommer helt ann på hvor man har vondt det. Min far ringte ikke, og han døde. Så jeg ville heller ringt en gang for mye, enn en gang for lite. 0 Siter
Loralei Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Skrevet 23. februar 2008 Kommer helt ann på hvor man har vondt det. Min far ringte ikke, og han døde. Så jeg ville heller ringt en gang for mye, enn en gang for lite. Det var leit å høre. Selvfølgelig er det best å ringe hvis man er usikker, men denne personen har en tendens til å overdramatisere en del, og det vedkommende sa når h*n ringte meg var at, h*n hadde så vondt i øret, for h*n hadde fått en kvise inni. h*n opplever nok smerter, men å reise til legevakten for en kvise syns jeg var litt drøyt. Og rådet h*n til å ikke reise, og da ble vedkommende forbannet på meg. Vedkommende har forøverig hatt besøk stort sett hele dagen, vært ute å gått tur, 2 ganger, er nå på besøk hos noen. Og tror faktisk at det ligger an til fest.. Vedkommende ville heller ikke prøve med smertestillende før h*n evt reiste på legevakten, men h*n droppet å reise tror jeg, og det tror jeg var pga at jeg sa hvor jeg trodde legevakten var, og at h*n ikke hadde råd til å reise dit. Har ikke spurt, men h*n sa h*n skulle gå for å låne bilen til sin mor, for h*n hadde ikke bensin. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Det var leit å høre. Selvfølgelig er det best å ringe hvis man er usikker, men denne personen har en tendens til å overdramatisere en del, og det vedkommende sa når h*n ringte meg var at, h*n hadde så vondt i øret, for h*n hadde fått en kvise inni. h*n opplever nok smerter, men å reise til legevakten for en kvise syns jeg var litt drøyt. Og rådet h*n til å ikke reise, og da ble vedkommende forbannet på meg. Vedkommende har forøverig hatt besøk stort sett hele dagen, vært ute å gått tur, 2 ganger, er nå på besøk hos noen. Og tror faktisk at det ligger an til fest.. Vedkommende ville heller ikke prøve med smertestillende før h*n evt reiste på legevakten, men h*n droppet å reise tror jeg, og det tror jeg var pga at jeg sa hvor jeg trodde legevakten var, og at h*n ikke hadde råd til å reise dit. Har ikke spurt, men h*n sa h*n skulle gå for å låne bilen til sin mor, for h*n hadde ikke bensin. Var det en kvise øret som gjorde at h*n ville på legevakten?! *Hyler av latter* H*n må være hypokonder eller noe sånt! Greit nok at kviser i øret er sykt vondt når man klemmer på dem, men å dra på legevakten av den grunn hadde aldri falt meg inn! :-D 0 Siter
Loralei Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Skrevet 23. februar 2008 Var det en kvise øret som gjorde at h*n ville på legevakten?! *Hyler av latter* H*n må være hypokonder eller noe sånt! Greit nok at kviser i øret er sykt vondt når man klemmer på dem, men å dra på legevakten av den grunn hadde aldri falt meg inn! :-D nettopp! Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte selv... H*n greide iallefall å ordne sånn at dagen min ble relativt kjedelig.. Men, det værste er jo at det var h*n som ble forbannet på meg for jeg frarådet å reise.. jaja.. håper h*n koser seg på fest, alkoholen er sikkert bedre for levra enn en paracet for smerten.... *ler* 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Det var leit å høre. Selvfølgelig er det best å ringe hvis man er usikker, men denne personen har en tendens til å overdramatisere en del, og det vedkommende sa når h*n ringte meg var at, h*n hadde så vondt i øret, for h*n hadde fått en kvise inni. h*n opplever nok smerter, men å reise til legevakten for en kvise syns jeg var litt drøyt. Og rådet h*n til å ikke reise, og da ble vedkommende forbannet på meg. Vedkommende har forøverig hatt besøk stort sett hele dagen, vært ute å gått tur, 2 ganger, er nå på besøk hos noen. Og tror faktisk at det ligger an til fest.. Vedkommende ville heller ikke prøve med smertestillende før h*n evt reiste på legevakten, men h*n droppet å reise tror jeg, og det tror jeg var pga at jeg sa hvor jeg trodde legevakten var, og at h*n ikke hadde råd til å reise dit. Har ikke spurt, men h*n sa h*n skulle gå for å låne bilen til sin mor, for h*n hadde ikke bensin. He, he, var det snakk om en kvise!!?? Er det mulig da..Nei, da er jeg enig med deg, man bryr ikke legevakten med sånt... 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 nettopp! Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte selv... H*n greide iallefall å ordne sånn at dagen min ble relativt kjedelig.. Men, det værste er jo at det var h*n som ble forbannet på meg for jeg frarådet å reise.. jaja.. håper h*n koser seg på fest, alkoholen er sikkert bedre for levra enn en paracet for smerten.... *ler* Alkohol er den beste medisin som ikke virker ;0) 0 Siter
Loralei Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Skrevet 23. februar 2008 He, he, var det snakk om en kvise!!?? Er det mulig da..Nei, da er jeg enig med deg, man bryr ikke legevakten med sånt... Ja, det var en kvise gitt.. Hvis du ønsker noen latterkuler er det bare å lese innleggene nedover denne tråden.. Garantert suksess for lattermusklene ;-) Med fare for å bli gjenkjent nå, om h*n er å sjekker på dol da, så var det første h*n sa når h*n ringte. jeg sliter sånn med nok søvn, at jeg må på legevakten, så lo h*n å sa, nei vet du hvor legevakten er nr. dit., for jeg har så vondt i øret, tror det er en kvise. Så sa jeg har du virkelig tenkt deg til legen pga. en kvise? ja, h*n visste jo ikke om det var en kvise eller om det var noe annet. Så sa jeg, vet ikke hvor det er, men sa hvor jeg trodde.. Men, har du prøvd med smertestillende, Nei det hadde h*n ikke, og det var også uaktuelt. Jaha, men jeg anbefaler deg å ikke dra til legevakten med det der, prøv smerte dempende først iallefall. for det vil komme i journalen din, og du vil slite med å bli tatt på alvor senere også.. så ble h*n forbannet på meg. Men, skjønte sikkert selv at det var litt sprøtt.. men, det skal være sagt, hun fleipet med noe jeg sliter med. så ringer h*n så tidlig selv om jeg har sagt på en fin måte at, jeg vil helst ikke ha tlf så veldig tidlig, da jeg har problemer med å sove på natten, og om den blir brutt så er jeg rimelig dårlig hele dagen. Syns egentlig det er min rett å være irritert her, og ikke h*n. Men men.. H*n får være så sur h*n bare vil... :-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Ja, det var en kvise gitt.. Hvis du ønsker noen latterkuler er det bare å lese innleggene nedover denne tråden.. Garantert suksess for lattermusklene ;-) Med fare for å bli gjenkjent nå, om h*n er å sjekker på dol da, så var det første h*n sa når h*n ringte. jeg sliter sånn med nok søvn, at jeg må på legevakten, så lo h*n å sa, nei vet du hvor legevakten er nr. dit., for jeg har så vondt i øret, tror det er en kvise. Så sa jeg har du virkelig tenkt deg til legen pga. en kvise? ja, h*n visste jo ikke om det var en kvise eller om det var noe annet. Så sa jeg, vet ikke hvor det er, men sa hvor jeg trodde.. Men, har du prøvd med smertestillende, Nei det hadde h*n ikke, og det var også uaktuelt. Jaha, men jeg anbefaler deg å ikke dra til legevakten med det der, prøv smerte dempende først iallefall. for det vil komme i journalen din, og du vil slite med å bli tatt på alvor senere også.. så ble h*n forbannet på meg. Men, skjønte sikkert selv at det var litt sprøtt.. men, det skal være sagt, hun fleipet med noe jeg sliter med. så ringer h*n så tidlig selv om jeg har sagt på en fin måte at, jeg vil helst ikke ha tlf så veldig tidlig, da jeg har problemer med å sove på natten, og om den blir brutt så er jeg rimelig dårlig hele dagen. Syns egentlig det er min rett å være irritert her, og ikke h*n. Men men.. H*n får være så sur h*n bare vil... :-) De fleste kjenner sannheten når de hører den :0) Hev deg over det, hadde nok sagt akkurat det samme som deg. Og hadde jeg vært legen, hadde jeg nok blitt lettere irritert også.. Tross alt har de mye å gjøre på en lørdags kveld, som garantert er mye verre... Snakk om kvise på ræva.. ;0) 0 Siter
Loralei Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Skrevet 23. februar 2008 De fleste kjenner sannheten når de hører den :0) Hev deg over det, hadde nok sagt akkurat det samme som deg. Og hadde jeg vært legen, hadde jeg nok blitt lettere irritert også.. Tross alt har de mye å gjøre på en lørdags kveld, som garantert er mye verre... Snakk om kvise på ræva.. ;0) hehe.. ja, jeg tror nok jeg gjorde h*n en teneste ved å fraråde, da h*n antagelig hadde blitt sett rart på av legen. Gå å bære seg over de elendige legene som ikke tar h*n på alvor, så vurderer h*n faktisk å dra til legen med kvise.. Joda, jeg er hevet over h*n, og står for det jeg sa og mener. Problemet er vel at h*n kan hevne seg ved å ikke gidde å handle med seg brød til meg f.eks når h*n er på butikken, så da sliter jeg litt når alle andre er bort reist, men det er heldigvis ikke så ofte det skjer. Så jeg får håpe alle holder seg hjemme til jeg får drosjelappene mine ;-) hehe 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Jeg synes ikke det var frekt, og er selv av den typen som ikke ringer legevakta for egen del før jeg er nesten død. Altså har jeg ikke ringt dit enda. Hvis det gjelder sønnen vår, er terskelen for å ringe litt lavere (men ikke mye) Tilsammen 4 ganger tenker jeg at vi har ringt pga. ham. En gang ringte jeg fordi han hadde falt og slått hodet, og så kastet han opp etterpå. De tre andre gangene har vært situasjoner hvor jeg har ment at vi kan vente til morgenen etter, mens mannen min har "truet" meg til å ringe _nå_ ;-) Da har det stort sett vært magesmerter om å gjøre. Det viste seg å være luftsmerter alle gangene. Mannen min er som din, veldig redd for ungene når de er syke. Og han foretrekker at det er jeg som ringer legen. Når han er på jobb ringer han og sender sms relativt ofte for å høre hvordan det går. De er veldig omsorgsfulle i hans familie, for av og til ringer hele gjengen Når det kommer til smerter/sykdom går ryktene som ild i tørt gress.. Jeg reagerte veldig på det til å begynne med, men nå synes jeg de er søte Deres mor ga dem plenty kjærlighet og omsorg mens hun levde, så det er nok der de har det fra. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 hehe.. ja, jeg tror nok jeg gjorde h*n en teneste ved å fraråde, da h*n antagelig hadde blitt sett rart på av legen. Gå å bære seg over de elendige legene som ikke tar h*n på alvor, så vurderer h*n faktisk å dra til legen med kvise.. Joda, jeg er hevet over h*n, og står for det jeg sa og mener. Problemet er vel at h*n kan hevne seg ved å ikke gidde å handle med seg brød til meg f.eks når h*n er på butikken, så da sliter jeg litt når alle andre er bort reist, men det er heldigvis ikke så ofte det skjer. Så jeg får håpe alle holder seg hjemme til jeg får drosjelappene mine ;-) hehe Du får fylle opp frysen ;0) Håper ikke h*n blir så vrang...Hørtes meget spesiell ut denne personen... 0 Siter
cecily Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Jeg er tross alt født på fredag den trettende Det går strålende med kjærligheten. Jeg har det veldig fint nå Takk som spør. Har du? Så flott! Det er jammen meg lenge siden jeg hang her sist. 0 Siter
Loralei Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Skrevet 23. februar 2008 Du får fylle opp frysen ;0) Håper ikke h*n blir så vrang...Hørtes meget spesiell ut denne personen... ja, h*n er meget spesiell.. vet aldri hvor en har h*n. ene øyblikket kan h*n være sprudlene, i det andre sur og irritert. Når det gjelder å kjøre andre venner hit og dit, så er det helt i orden selv om de har mulighet til å kjøre selv, men er det meg som kanskje bare ber h*n kjøpe med et brød, så er det meget vanskelig og slitsomt. Vet ikke om det er for at jeg faktisk ikke har mulighet til å kjøre selv, og at det da er mindre gøy å kjøre eller hva som er grunnen.. Kan ikke si jeg har maset så mye på h*n. Men men.. H*n kan oppføre seg som h*n vil, jeg tar lett en taxi igjen for å handle :-) så får h*n se hvor kjedelig det blir når alle vennene stikker til sitt igjen og h*n sitter der alene.. Da er jeg nok bra nok..men.......... 0 Siter
Kalevala Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Mannen min er som din, veldig redd for ungene når de er syke. Og han foretrekker at det er jeg som ringer legen. Når han er på jobb ringer han og sender sms relativt ofte for å høre hvordan det går. De er veldig omsorgsfulle i hans familie, for av og til ringer hele gjengen Når det kommer til smerter/sykdom går ryktene som ild i tørt gress.. Jeg reagerte veldig på det til å begynne med, men nå synes jeg de er søte Deres mor ga dem plenty kjærlighet og omsorg mens hun levde, så det er nok der de har det fra. ''Deres mor ga dem plenty kjærlighet og omsorg mens hun levde, så det er nok der de har det fra.'' Vet du, den konklusjonen har jeg kommet til også. Hele svigerfamilien er et oppkomme av omsorg og kjærlighet, og jeg tror det er derfor mannen min er så omsorgsfull og god :-) Og som deg ble jeg litt stressa av det i begynnelsen. Jeg er ikke vant til å få telefoner med bekymrede spørsmål om hvordan det står til bare fordi jeg har vært hjemme fra jobben en dag med influensa. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.