Gå til innhold

Hvor går grensen?

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

''Deres mor ga dem plenty kjærlighet og omsorg mens hun levde, så det er nok der de har det fra.''

Vet du, den konklusjonen har jeg kommet til også. Hele svigerfamilien er et oppkomme av omsorg og kjærlighet, og jeg tror det er derfor mannen min er så omsorgsfull og god :-)

Og som deg ble jeg litt stressa av det i begynnelsen. Jeg er ikke vant til å få telefoner med bekymrede spørsmål om hvordan det står til bare fordi jeg har vært hjemme fra jobben en dag med influensa.

''Hele svigerfamilien er et oppkomme av omsorg og kjærlighet, og jeg tror det er derfor mannen min er så omsorgsfull og god :-)''

De mener det så godt, og da er det greit :) Selv om jeg har vært på legevakten med en bagatell kl 0400 pga han, og jeg ble også kjeppjaget på føden to ganger lenge før jeg hadde planer om å reise selv. Jeg ble sendt hjem igjen begge gangene da ;)

Det positive med det er at jeg selv er blitt flinkere til å følge opp andres plager. Jeg spør oftere hvordan det går med deres syke barn eller dem selv.

Jeg ble dullet mye med selv da jeg var syk i barndommen, og det nyter alle godt av her. Det er nesten så de liker å være syke ;)

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Loralei

19

• pekkaline

5

• Lillemus

4

• Kalevala

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)
Skrevet

Takk for det :-)

Hehe.. ja jeg kjenner godt igjen den situasjonen der Shira. Tror det forekommer på alle sykehusene egentlig.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk gidder å bruke tid og energi på å engste seg over hva som kanskje vil hende i fremtiden... vel vel.. De om det..

I natt tror jeg at tlf skal slåes av ja.. kan jo være det dukker opp en kvise i nesen ila natten.. hvem vet?? haha.

Hvordan går det med deg forresten?? like vondt enda? *blåsebortaua'ndin* :-)

Jeg hadde nok skrudd av tlfèn hvis jeg var deg ja, kviser dukker jo opp med jevne mellomrom så ;o)

Joda, det går greitt, har vondt, men slik er det bare. Tror egentlig det verste er at denne gangen var jeg ikke forberedt. Vanligvis psyker jeg meg opp på forhånd.

Satser på at vi begge får sove i natt :o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1203802237' post='3812009]

Jeg hadde nok skrudd av tlfèn hvis jeg var deg ja, kviser dukker jo opp med jevne mellomrom så ;o)

Joda, det går greitt, har vondt, men slik er det bare. Tror egentlig det verste er at denne gangen var jeg ikke forberedt. Vanligvis psyker jeg meg opp på forhånd.

Satser på at vi begge får sove i natt :o)

Ja, får satse på det :-)

Skrevet

Jeg har noen ganger vært på legevakten med unger med høy feber. Da har jeg ringt på forhånd for å få råd og har blitt bedt om å komme... Det ene barnet var plaget med feberkramper og alle tre var/er "mandel-barn". Et par ganger har vi vært på legevakten fordi ungene har fått øyekatarr f.eks. lørdag morgen. De har vært så plaget at det ikke har vært aktuelt å vente til mandag med å få behandling.

En gang var vi på legevakten med et av barna når hun ramla ut av sofaen og deiste hodet i salongbordet. Da måtte hun sy i hodet.

Mannen min var på legevakten en gang han ble lammet i halve ansiktet helt plutselig.

Selv har jeg vært på legevakten en gang. Jeg fikk akutte hodesmerter som var så voldsomme at jeg lå rett ut og ikke klarte å bevege på hodet uten å hyle. Da var jeg nok litt redd.... Heldigvis var det bare ekstremt stiv nakke og en låsning som gjorde det, så jeg fikk en haug av muskelavspenningstabletter. Egentlig litt pinlig å dra til legevakten for dette..., men jeg var faktisk veldig redd for at det var noe alvorlig.

Skrevet

Jeg har noen ganger vært på legevakten med unger med høy feber. Da har jeg ringt på forhånd for å få råd og har blitt bedt om å komme... Det ene barnet var plaget med feberkramper og alle tre var/er "mandel-barn". Et par ganger har vi vært på legevakten fordi ungene har fått øyekatarr f.eks. lørdag morgen. De har vært så plaget at det ikke har vært aktuelt å vente til mandag med å få behandling.

En gang var vi på legevakten med et av barna når hun ramla ut av sofaen og deiste hodet i salongbordet. Da måtte hun sy i hodet.

Mannen min var på legevakten en gang han ble lammet i halve ansiktet helt plutselig.

Selv har jeg vært på legevakten en gang. Jeg fikk akutte hodesmerter som var så voldsomme at jeg lå rett ut og ikke klarte å bevege på hodet uten å hyle. Da var jeg nok litt redd.... Heldigvis var det bare ekstremt stiv nakke og en låsning som gjorde det, så jeg fikk en haug av muskelavspenningstabletter. Egentlig litt pinlig å dra til legevakten for dette..., men jeg var faktisk veldig redd for at det var noe alvorlig.

Skjønner godt at du reiste til legevakten med det der. Jeg har heldigvis vært såpass heldig at verken min sønn eller jeg selv har fått noe akutt i helgene eller helligdager. Men, jeg har nok lavere terskel når det gjelder sønnen min. Jeg har jo vært akutt til legen flere ganger, altså akutt timer, men ikke utenfor legekontorets åpningstider.

Jeg regner med at du fikk med deg grunnen til at jeg skrev innlegget.. :-) så noen har nok litt for lav terskel. Heldigvis dro h*n ikke på legevakten, da hadde jeg nok blitt flau på vedkommendes vegne ;-p

Håper det går bra med dere nå, og "mandel-barna" =)

Var det du som var/er fra sunnmøre forresten? eller har "gull-fisken" overtatt hodet mitt igjen.?. =p

Skrevet

Skjønner godt at du reiste til legevakten med det der. Jeg har heldigvis vært såpass heldig at verken min sønn eller jeg selv har fått noe akutt i helgene eller helligdager. Men, jeg har nok lavere terskel når det gjelder sønnen min. Jeg har jo vært akutt til legen flere ganger, altså akutt timer, men ikke utenfor legekontorets åpningstider.

Jeg regner med at du fikk med deg grunnen til at jeg skrev innlegget.. :-) så noen har nok litt for lav terskel. Heldigvis dro h*n ikke på legevakten, da hadde jeg nok blitt flau på vedkommendes vegne ;-p

Håper det går bra med dere nå, og "mandel-barna" =)

Var det du som var/er fra sunnmøre forresten? eller har "gull-fisken" overtatt hodet mitt igjen.?. =p

Jeg har hatt kvise i øra noen ganger, men har heldigvis ikke dratt på legevakten for det *ler*

De to eldste fjerna mandlene rett før treårsdagene sine og etter det har de nesten aldri vært syke :)

Minstemor har ikke fullt så store mandler og har dem fortsatt, enda hun blir fire til våren ;) I det siste har hun hatt lett for å få feber og det lukter betente mandler med en gang, så jeg tror nok vi må vurdere å få fjerna dem. Avventer nok til over sommerer, for det er på vinterstid mandlene pleier å være et problem...

Stemmer at jeg er sunnmøring, ja :-)

Annonse

Skrevet

Jeg har hatt kvise i øra noen ganger, men har heldigvis ikke dratt på legevakten for det *ler*

De to eldste fjerna mandlene rett før treårsdagene sine og etter det har de nesten aldri vært syke :)

Minstemor har ikke fullt så store mandler og har dem fortsatt, enda hun blir fire til våren ;) I det siste har hun hatt lett for å få feber og det lukter betente mandler med en gang, så jeg tror nok vi må vurdere å få fjerna dem. Avventer nok til over sommerer, for det er på vinterstid mandlene pleier å være et problem...

Stemmer at jeg er sunnmøring, ja :-)

De mandlene er der bare til pest og plage.. Fysj...

Håper det ordner seg for yngsten også da =)

Ah. det var godt hukommelsen holdt mål, driver å trener den opp igjen fra "gull-fisk" til "alzheimer-light" skjønne du =p Er fra sunnmøre jeg også =)

Skrevet

De mandlene er der bare til pest og plage.. Fysj...

Håper det ordner seg for yngsten også da =)

Ah. det var godt hukommelsen holdt mål, driver å trener den opp igjen fra "gull-fisk" til "alzheimer-light" skjønne du =p Er fra sunnmøre jeg også =)

Jeg klarer ikke å huske ting om de ulike nickene, så hvis du har gullfiskhukommelse, så har iallefall jeg det til gagns ;-)

Skal prøve å huske at du er møring ;-)

Skrevet

Jeg klarer ikke å huske ting om de ulike nickene, så hvis du har gullfiskhukommelse, så har iallefall jeg det til gagns ;-)

Skal prøve å huske at du er møring ;-)

*ler* ja den fisken, den fisken. Lite av gullfisk i havet her, men nå er jo det oppklart. De vandrer rundt i gatene ;-p

Skrevet

*ler* ja den fisken, den fisken. Lite av gullfisk i havet her, men nå er jo det oppklart. De vandrer rundt i gatene ;-p

Sant det ;) Rart de ikke blåser bort! *titter ut på været*

Skrevet

Sant det ;) Rart de ikke blåser bort! *titter ut på været*

hehe. mulig de holder seg inne i styggeværet.. litt for mye vann ute, kan krympe vettu =p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...