kieran Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Heisann, ny på dette forum. Jeg arbeider som portør på sykehus og driver bl.a en del med tunge løft og manuell transport av containere. I dag tidlig ca klokka 09:30 så måtte jeg flytte en container som satt fastlåst. Da jeg var ferdig følte jeg meg meget svimmel, ikke noe kvalmen men akkurat som om jeg var på karusell el på en båt. Har nå vore svimmel i over 2 timer og jeg har tatt det rolig og sittet for det meste. Jeg har drukket vann og spist men føler meg fortsatt like svimmel. Spørsmål: Kan det ha skjedd noe evt. nevrologisk med meg da jeg overbelastet kroppen og hode ved å flytte containeren? Er det normalt å være konstant svimmel i flere timer etter en har gjort noe tungt? Håper på svar, takk på forhånd 0 Siter
Gjest + Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Jeg vil vel ikke anse det for normalt at man skal være svimmel og uvel i flere timer etter og ha løftet noe tungt nei. Jeg hadde sett det ann litt - kan jo hente du har løftet på deg en strekk i nakken eller lignende som du kanskje vil kjenne bedre i morgen enn i dag. Blir det værre - kontakt legevakten 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Jeg har hatt skikkelige svimmelhetsanfall som har kommet av en låsning/stivhet i nakken. Svimmelheten har kommet som kastet på meg og jeg har ikke vært istand til å gå oppreist. Det eneste som har funket, er å ta en Ibux og legge meg rett ut på ryggen i senga. Der har jeg sovet et par timers tid og når jeg har våknet har jeg vært fin igjen! Jeg aner ikke om dette er noe av de samme som du har, men du kan kanskje forsøke med en Ibux og slappe helt av i kroppen en stund? Noe annet jeg tenker på, er slike "krystaller" i mellomøret(?). Jeg mener å ha hørt at hvis man er svimmel kun hvis man ligger på den ene siden, så kan "krystaller" være årsaken til svimmelheten. Evt. bør du kanskje kontakte legen dersom det ikke bedrer seg? 0 Siter
Gjest Linnea79 Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Kan også skyldes høyt blodtrykk eller dehydrering. for lavt blodtrykk kan også gi svimmelhet, men det er helst hvis det er ortostatisk, dvs dersom det synker veldig brått. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.