Gjest Adenapenatena Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Meg og min kjære samboer venter barn sammen, og vi vil at dette barnet skal ha både mitt og hans etternavn. Da har vi samtidig lyst at datteren vår (han er ikke den biologiske pappaen, men den biologiske pappaen har fraskrevet seg rettighetene/ansvaret. Og min samboer skal adoptere henne når vi gifter oss) skal få min samboers etternavn i tillegg til mitt. Er dette mulig? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Vi byttet navn på snuppen da han var tre år. Det gikk helt fint :0) 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Hvis faren har sagt fra seg foreldreansvaret så kan du bytte navn på barnet. Men du trenger faren underskrift hvis samboeren din skal adoptere barnet. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Ja, det er mulig. Naboen min har gjort det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.