Gå til innhold

Å bli oppringt midt på natta

Anbefalte innlegg

Gjest anonym i dette tilfellet
Skrevet

Det er én ting som plager og irriterer meg. Har en vennine som sliter litt med alkoholen og hun ringer meg stadig opp enten midt på natta eller tidlig på morgenen.

Feks ble jeg vekt i dag tidlig kl 07.00 av at hun ringte. Tok ikke telefonen, men skrev en melding der jeg spurte om dette virkelig var nødvendig. Jeg sliter med å få sove nok, noe hun vet. Så når jeg blir vekt så sovner jeg omtrent aldri igjen.

Ikke nok med at hun ringer én gang, men hun kan ringe gang på gang på gang gjennom hele natta. Har begynt å slå av ringelyden, men det er jo litt kjipt å gjøre det også i tilfelle det virkelig skjer noe som jeg bør få vite om angående andre i min familie/omgangskrets.

I går sjekka jeg tlf.svareren min og der var ene og alene 13 (!) meldinger fra henne på én og samme natt, med bare fyllevrøvl eller musikk o.l. Kjenner jeg blir irritert for det er jo snakk om å ha respekt for meg også.

Skjønner jo at hun har problemer og sliter, men føler hun misbruker min vilje til å ville hjelpe henne. Har sagt fra flere ganger at hun må slutte å ringe på natta. Ikke minst så blir jeg jo bekymret, men det er lite jeg kan gjøre.

Ville bare lufte dette og få innspill om hva dere synes om dette og hva jeg bør si/gjøre til henne. Vil til slutt nevne at hun egentlig er en kjempesnill person som gir av seg selv, selv om hun sliter. Og at jeg liker henne. Men akkurat denne tingen må jeg se meg mer enn lei av.

Fortsetter under...

Gjest ta av telefonen
Skrevet

Jeg tar ledningen ut av telefonen før jeg legger meg, fordi jeg har opplevd å få telefon tidlig om morgenen eller om natta. Noen fulle som ringte etter taxi, og telefonselger som ringte kl 8 en morgen.

Gjest slapp av
Skrevet

Slå av mobilen om natta. Trekk ut kontakten på fasttelefonen.

Skrevet

Slå av mobilen om natta. Trekk ut kontakten på fasttelefonen.

det er mobilen det ringer på og har ikke fasttelefon. Hva om noen må ha tak i meg pga noe viktig? Snes uansett det er patetisk og frekk oppførsel.

Gjest ta av telefonen
Skrevet

det er mobilen det ringer på og har ikke fasttelefon. Hva om noen må ha tak i meg pga noe viktig? Snes uansett det er patetisk og frekk oppførsel.

Hva kan være så viktig om natta?

Skrevet

Slå av ringelyden på hennes nummer, det går an på de fleste nyere mobiler i alle fall.

Annonse

Skrevet

Slå av ringelyden på hennes nummer, det går an på de fleste nyere mobiler i alle fall.

vet du hvordan man gjør det? Har letet i menyen om det finnes et sånt valg, men har ikke funnet det ut. Det er en sony ericsson w800 i eller noe. :-)

Gjest slapp av
Skrevet

Vet du dette fra RL, eller er det en dol-sannhet? Fortell hvilken modell.

Skrevet

Jeg har sånn ca nulltoleranse på å bli oppringt eller få meldinger på natten av folk som har drukket. Ingen av mine venner prøver seg på det, de vet hvor lite jeg liker det.

Si fra til venninnen din. Du liker henne jo, så da er det om å gjøre å sette grenser for den ene tingen ved henne du ikke liker så ikke vennskapet blir ødelagt som følge av din irritasjon.

Skrevet

Dette er jo bare tøys! og det kommer sikkert til å fortsette så lenge du ikke sier noe til henne. ;)

Si klart ifra at du gjerne vil sove om natta, og ikke er interessert i å høre på fyllevrøvl. Jeg er sikker på at dersom du forklarer henne det i edru tilstand, vil hun forstå det.

Skrevet

På nokia går det iallefall. De tlf som en kan legge til detaljer på kontaktene, forskjellige ringetoner, der skal det også gå an å velge ingen lyd..

Skrevet

Dette er jo bare tøys! og det kommer sikkert til å fortsette så lenge du ikke sier noe til henne. ;)

Si klart ifra at du gjerne vil sove om natta, og ikke er interessert i å høre på fyllevrøvl. Jeg er sikker på at dersom du forklarer henne det i edru tilstand, vil hun forstå det.

Problemet er at jeg har sagt det mange ganger, men det skjer likevel.... :-(

Skrevet

Problemet er at jeg har sagt det mange ganger, men det skjer likevel.... :-(

Du får si det nok en gang, og presisere at du synes dette ikke er morsomt i det hele tatt. Slå av lyden på telefonen om natta.

Annonse

Gjest opplevd det selv
Skrevet

Hva kan være så viktig om natta?

det kan jo skje noe i den nærmest familie el.l., at en må kontaktes .... ulykker o.l. .....

Skrevet

det kan jo skje noe i den nærmest familie el.l., at en må kontaktes .... ulykker o.l. .....

Det er nettopp derfor jeg har på ringelyden. :)

Gjest anomy i dette tilfellet
Skrevet

Du får si det nok en gang, og presisere at du synes dette ikke er morsomt i det hele tatt. Slå av lyden på telefonen om natta.

Jeg skal i allefall slå av lyden på tlf om natta når hun drikker, det er sikkert og visst.Har sagt det til henne i dag og som vanlig kommer hun med mange unnskyldninger, men det har hun gjort før....

Skrevet

Jeg har sånn ca nulltoleranse på å bli oppringt eller få meldinger på natten av folk som har drukket. Ingen av mine venner prøver seg på det, de vet hvor lite jeg liker det.

Si fra til venninnen din. Du liker henne jo, så da er det om å gjøre å sette grenser for den ene tingen ved henne du ikke liker så ikke vennskapet blir ødelagt som følge av din irritasjon.

Ja sagt fra nå, først ble hun sur og ville ikke ha noe med meg å gjøre i det hele tatt ever, da sa jeg at jeg tok henne på ordet. Så snudde hun plutselig om og sa unnskyld omtrent hundre ganger. Og dette har ikke skjedd bare 1,2 eller tre ganger, men maange ganger. Blir så irritert over sånt. Føler hun ikke respekterer det jeg sier om at jeg vil ha ro på natta. Men sånn ellers er hun koselig og kjekk. Så får bare håper det kommer seg...

Skrevet

Gi klar melding om at fra nå av verken tar du telefonen eller svarer på meldinger midt på natta, og hold deg til det. Ikke svar og spør om dette er nødvendig, bare la vær å svare. Hvis du klarer å holde deg fra å svare vil hun vel til slutt gi opp, men så lenge du svarer av og til vil hun fortsette med ringinga.

Skrevet

Jeg kan i alle fall ha ulike ringetoner avhengig av hvem som ringer på min 3 år gamle Nokia. :o) Har en tone når kjæresten ringer og noe annet når andre ringer, ergo går jeg ut fra at man like enkelt kan velge "ikke ring" som ringetone på enkeltnumre også.

Skrevet

vet du hvordan man gjør det? Har letet i menyen om det finnes et sånt valg, men har ikke funnet det ut. Det er en sony ericsson w800 i eller noe. :-)

Jeg har Nokia så jeg vet ikke om det går på SE. Men om du kan legge til bilde, e-postadresse og forskjellige numre på en og samme kontakt på telefonen så er jeg ganske sikker på at du også kan velge ringetone.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...