Gjest jeanet Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har så lyst til å lære å hekle. Har vært i de fleste garn og sy butikker, men finner ikke noe start hjelp. Noen som vet hvor jeg kan finne litt start hjelp? Nybegynner.. Gjerne noe jeg kan bestille på nettet. Har lyst til å hekle brikker og små ting.. Tusen takk for hjelp ) 0 Siter
adelie Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Sjekk biblioteket? Eller søk på nett selvsagt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Det finnes to bøker som heter "Grunnkurs i hekling" del 1 og 2, sjekk på biblioteket eller i bokhandelen. ) 0 Siter
Nb! Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 garnstudio.no prøv den siden der, den bruker jeg masse, både når jeg strikker og hekler, maaaange oppskrifter som du kan printe ut selv, mange forskjellige vankelighetsgrader, noen har t.o.m datter mi på 7 år prøvd seg på, men da med hjelp av meg. men grytekluter o.l klarer hun fint selv ;-) Lykke til, håper du finner noe av interesse ;D Blir iallefall brukt mye her den siden !! 0 Siter
Tyroll Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 garnstudio.no prøv den siden der, den bruker jeg masse, både når jeg strikker og hekler, maaaange oppskrifter som du kan printe ut selv, mange forskjellige vankelighetsgrader, noen har t.o.m datter mi på 7 år prøvd seg på, men da med hjelp av meg. men grytekluter o.l klarer hun fint selv ;-) Lykke til, håper du finner noe av interesse ;D Blir iallefall brukt mye her den siden !! Tusen takk for tipset, og takk til trådstarter. Jeg kommer ikke på å ta opp sånt jeg, enda jeg har nettopp lett etter litt oppskrifter o.l. på nettet selv. 0 Siter
Nb! Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Tusen takk for tipset, og takk til trådstarter. Jeg kommer ikke på å ta opp sånt jeg, enda jeg har nettopp lett etter litt oppskrifter o.l. på nettet selv. Bare kjekt å kunne vise flere den siden, er såå fornøyd med den selv ;-) Men det er mange andre oppskrifter enn hekling der også, som feks strikking ;-) Jeg kommer heller ikke på å ta opp sånt, men er gøy å få tips av andre og få mer inspirasjon ;-) Håper du finner noe av interesse der, Lykke til !! 0 Siter
Tyroll Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Bare kjekt å kunne vise flere den siden, er såå fornøyd med den selv ;-) Men det er mange andre oppskrifter enn hekling der også, som feks strikking ;-) Jeg kommer heller ikke på å ta opp sånt, men er gøy å få tips av andre og få mer inspirasjon ;-) Håper du finner noe av interesse der, Lykke til !! jeg fant masse fint, og nå har jeg jammen meldt meg inn i hobbyforum, og greier:) akkurat som om jeg har store fritidsproblemer. Skjønner ikke hvordan man skal rekke alt. Det lille jeg tar i av håndarbeid for tiden er faktisk kun ragger til ungene. Synes det er greit å ha noe enkelt å ty til under Farmen Men nå ble jeg jo litt inspirert da vet du. Problemet er at det går mot lysere tider (Problem? nei da) og da blir det så mye annet å styre med. Men jeg er en grei tv-strikker, når det er noe uten teksting, vel og merke. 0 Siter
Nb! Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 jeg fant masse fint, og nå har jeg jammen meldt meg inn i hobbyforum, og greier:) akkurat som om jeg har store fritidsproblemer. Skjønner ikke hvordan man skal rekke alt. Det lille jeg tar i av håndarbeid for tiden er faktisk kun ragger til ungene. Synes det er greit å ha noe enkelt å ty til under Farmen Men nå ble jeg jo litt inspirert da vet du. Problemet er at det går mot lysere tider (Problem? nei da) og da blir det så mye annet å styre med. Men jeg er en grei tv-strikker, når det er noe uten teksting, vel og merke. Hehe...;D Akuratt som meg da, jeg og liker å ha noe mellom fingrene når jeg ser på tv ;-) Strikker mye babytøy til venner og familie, og strikker duker i kunsstrikk, de syns jeg er såå fine ;-) Men strikker også til mine egne barn ;-) Kjekt å vite at jeg har fått andre til å finne inspirasjon der ;-) Kos deg videre med alle ideene der ;-) 0 Siter
Gjest Jølsen's Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Hvorfor har du lyst til å lære å hekle? :-O 0 Siter
KaVa Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 garnstudio.no prøv den siden der, den bruker jeg masse, både når jeg strikker og hekler, maaaange oppskrifter som du kan printe ut selv, mange forskjellige vankelighetsgrader, noen har t.o.m datter mi på 7 år prøvd seg på, men da med hjelp av meg. men grytekluter o.l klarer hun fint selv ;-) Lykke til, håper du finner noe av interesse ;D Blir iallefall brukt mye her den siden !! Jupp, garnstudio anbefaler herifra også! Masse gratis oppskrifter i alle varianter. Jeg lærte hekling fra en håndarbeidsbok - eller dvs: Lærte hekling i håndarbeidet på skolen, men _hatet_ det. Har ikke heklet fra da til i fjor, da jeg fikk masse ledig tid, og holdt på å bli sprø. Siden har jeg heklet massevis av luer/hatter til vesla, genser, luer til gutta, hatter til meg (det er morsomt å lage hatter :-), poncho til vesla, korketrekkerskjerf osv osv. Det meste er laget av fri fantasi - og det er en kjempeartig hobby! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.