Gjest bekymringer Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Jeg føler mer og mer at jeg skjemmes av min mor. Hun steller seg ikke til daglig, bare ved fest. Håret hennes er fett,tufsete,ekkel gråfarge og står til alle kanter. Antenner her og der. Hun har en jakke som brukes over alt som er gyselig pluss at det står en logo på ryggen for et firma som knapt eksisterer mer og som hun sluttet i for maaange år siden. buksene er som oftest rød eller lilla. Hun er knappe 50 år og bor alene med god inntekt. hehe dette kunne vært en kontaktannonse jo:)) Hva skal jeg gjøre? Vet at min mormor som bor langt unna mamma, har kommentert det til henne uten hell. Jeg er mer at jeg unngår å være ute sammen med henne enn at jeg sier noe til henne. Jeg tror ikke jeg er kravstor og kan fortelle at jeg selv ikke bruker sminke og duppeditter, jeg steller meg på en normal måte å liker ikke å pynte meg til hverdags bare at jeg ser noenlunde ut på håret og i klærne så er det greit. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Så lenge hun er et voksent menneske uten diagnose og uten å ha blitt umyndiggjort - så er det jo ingenting du kan gjøre. Du kan holde deg unna, men du kan ikke forlange at hun skal fli seg eller pynte seg eller kjøpe nye klær. 0 Siter
Gjest bekymringer Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Så lenge hun er et voksent menneske uten diagnose og uten å ha blitt umyndiggjort - så er det jo ingenting du kan gjøre. Du kan holde deg unna, men du kan ikke forlange at hun skal fli seg eller pynte seg eller kjøpe nye klær. Du har rett i det. Det er ikke alltid like lett å holde seg unna, men jeg prøver mer og mer og det blir ikke helt riktig føler jeg. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Du har rett i det. Det er ikke alltid like lett å holde seg unna, men jeg prøver mer og mer og det blir ikke helt riktig føler jeg. Mennesker skal man omgås fordi det gir en noe - ikke fordi de tilfeldigvis er ens slektninger. .... men jeg er nok hardere enn de fleste rent samvittighetsmessig, så jeg lever faktisk etter dette. Håper du finner en måte å leve med din mor på! 0 Siter
fresja Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Kanskje du kan kjøpe noen fine klær til din mor til jul og bursdag? 0 Siter
adelie Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Høres ut som hun trenger hjelp, eller trenger noe som løfter henne litt opp til hverdags. Har hun jobb? Eller kan hun jobbe frivillig. Noe som gir mening, og i tillegg gjør at hun får lyst til å holde seg i orden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.