Gå til innhold

Felle trær, hva koster det?

Anbefalte innlegg

Gjest et slit
Skrevet

Hva koster det sånn ca å få noen til å komme på tomta vår og felle trær samt kjøre dem vekk?

Det er snakk om ca 30-40 trær...noen er ganske høye.

Gjest ViViola
Skrevet

Du kan jo legge ut en annonse på finn.no, der du skriver noe sånt som "Ved gis bort - må felles av mottaker".

:-)

Aner ikke hva det vil koste, men jeg tror jeg hadde satset på å få noen til å gjøre det gratis mot at de fikk veden. Hvis de allikevel skal kjøres bort, mener jeg.

Gjest Elextra
Skrevet

Det kommer an på mange ting, blant annet om trærne er så store og så nær hus at sikring må til, om de evt. må felles i flere trinn etc.

I tettbebygd strøk kan kostnadene fort bli flere tusen pr. tre. Og særlig dyrt blir det om dere også skal få frest opp røttene på trærne.

ViViolas forslag høres ikke dumt ut :)

Skrevet

Vi hadde en mann her som hogget ned ca 10 trær.

De var ca 25-30 meter høye...Han la de bare ned, så gjorde vi resten. betalte ca 4500kr...

Det er viktig at dere velger en som har forsikring, sånn i tilfelle..

AneM1365380603
Skrevet

Min kjære blir helt tussete når han ser trær, så han hadde gladelig tatt de ned mot å få veden ;) Det finnes garantert flere som han, så dere kan jo avertere i lokalavisa.

Mannen min har også kurs i skogsarbeid og bruk av motorsag. Det er en fordel om den som skal felle trærne enten har det eller god erfaring.

Skrevet

Min kjære blir helt tussete når han ser trær, så han hadde gladelig tatt de ned mot å få veden ;) Det finnes garantert flere som han, så dere kan jo avertere i lokalavisa.

Mannen min har også kurs i skogsarbeid og bruk av motorsag. Det er en fordel om den som skal felle trærne enten har det eller god erfaring.

Tror mennene våre hadde fått fin kontakt hvis de hadde treftes :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...