Gå til innhold

Hjelp til navnevalg!

Anbefalte innlegg

Gjest snart mamma igjen
Skrevet

Jeg trenger noen gode forslag til et jentenavn. Det må "passe sammen med" følgende navn:

Benjamin og Rebekka.

Det bør kunne uttales både på engelsk og norsk.

Skrevet

Hanna(h), Lisa, Bea, Emma, Melissa, Michelle, Ramona, Alice, Adelin(a), Linda, Andrea, Aliza, Altina, Keira, Thelma, Adele, Abbie, Basma, Bella, Renate, Leah, Sara(h), Rhonda, Isabella. Sima, Bianca.

Bare noen navn jeg kom på i farten. :)

Gjest Elextra
Skrevet

Maria :-)

Maria er nydelig, men ak så vanlig etterhvert.

På skolen til sønnen min er det tre jenter i førsteklasse som heter det (av ca. 24), i andreklasse vet jeg om i hvertfall to.

Gjest snart mamma igjen
Skrevet

Jeg glemte å si, at jeg vil velge et navn som ikke er av de mest vanlige (slik at flere på hennes klassetrinn med stor sannsynlighet heter det samme), men heller ikke et som er ekstremt sjelden.

Dessuten vil jeg helst ha en annen forbokstav enn de to nevnte navnene (B, R) fordi det er så praktisk å ha ulike initialer syns jeg.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg glemte å si, at jeg vil velge et navn som ikke er av de mest vanlige (slik at flere på hennes klassetrinn med stor sannsynlighet heter det samme), men heller ikke et som er ekstremt sjelden.

Dessuten vil jeg helst ha en annen forbokstav enn de to nevnte navnene (B, R) fordi det er så praktisk å ha ulike initialer syns jeg.

Susanne, Sofie

Skrevet

Caroline/Karoline

Othelia/Othelie

Emilia

Emily

Serena

Olivia

Johanna

Skrevet

Karoline, Benedicte, Karianne, Viktoria. Margareth :)

Skrevet

Hanna(h), Lisa, Bea, Emma, Melissa, Michelle, Ramona, Alice, Adelin(a), Linda, Andrea, Aliza, Altina, Keira, Thelma, Adele, Abbie, Basma, Bella, Renate, Leah, Sara(h), Rhonda, Isabella. Sima, Bianca.

Bare noen navn jeg kom på i farten. :)

Her var det mange navn jeg aldri har hørt før gitt! Basma, er det virkelig et navn? Minnet litt om astma.... sorry

AneM1365380603
Skrevet

Susanne, Sofie

Jeg skulle også til å foreslå Susanne. Hvis jeg fikk en datter til skulle hun hete det, det er så vakkert :)

AneM1365380603
Skrevet

Her var det mange navn jeg aldri har hørt før gitt! Basma, er det virkelig et navn? Minnet litt om astma.... sorry

Basma er et veldig vanlig etternavn enkelte steder.

Skrevet

På skolen til sønnen min er det tre jenter i førsteklasse som heter det (av ca. 24), i andreklasse vet jeg om i hvertfall to.

Det varierer nok fra sted til sted.

Ingen av mine tre har hatt en Maria i sin klasse, og i de 6-7 klassene jeg har hatt ansvar for, har det vært én.

Gjest Elextra
Skrevet

Det varierer nok fra sted til sted.

Ingen av mine tre har hatt en Maria i sin klasse, og i de 6-7 klassene jeg har hatt ansvar for, har det vært én.

Tipper du ikke bor i Oslo ;).

Men selvfølgelig finnes statistiske variasjoner over alt.

AneM1365380603
Skrevet

Her er det veldig mange som heter Marie. Begge navnene er nydelige :) Av gutter er det plenty som heter Anders. Det er så mange at ungene automatisk sier førstebokstaven i etternavnet om de snakker om en av dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...