Gå til innhold

hjelp til navn på båt

Anbefalte innlegg

Gjest skipsrederfruen
Skrevet

Min elskede og jeg har kjøpt oss ei gammal snekke, vi klarer ikke å finne på noe navn, gode forslag mottas med stor takknemlighet.

Fortsetter under...

Skrevet

Forutsatt at det er en god gammel motor som sier tøff, tøff, så bør hun vel hette "Tøffa"

Skrevet

Det er da vel ganske vanlig at båten får fruens fornavn? :o) Ikke at båten vår har det - aldri i verden! Den er lykkelig som navnløs.

Annonse

Skrevet

Costa Pæng

Costa Mytji

Solhav

Svanen

Vet om flere som setter sammen de to-tre første bokstavene i nanvene på frua og mannen = båtsnavnet. F. eks. Mathilde og Jarle = Båten heter Maja

Skrevet

Old News. Gammel båt, men ny for dere. Slappav, for det er det dere gjør i båten, forhåpentligvis. Vi hadde engang en gammel båt som vi kallte Kaos, det var det vi følte når vi var ombord. Liten plass til alt:-)

Kåre Kruttlapp
Skrevet

"woodstock" er et navn som kler en slik vakker dame.Jeg hadde engang en 26 fots tresnekke som hadde en 10 hk "sabb" diesel motor.Den klarte nesten ikke motsjø og var utrulig treg i fart.Derav ble båten døpt til "latsabb".Jeg synes du skal bruke god tid og litt kløkt for slike båtnavn skal ha en snert og det blir for platt med "svanen" eller"måken! El.lign.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Easy living

Sorgenfri

Titanic

Døhh! skjerp deg da! Ikke båtnavn det vel! "ler"

Skrevet

Easy living

Sorgenfri

Titanic

Det siste var jo skikkelig fint, da. Tipper de går for det:)

Annonse

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Det siste var jo skikkelig fint, da. Tipper de går for det:)

"Titanic"????? Båten sank jo!!! "ler"

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Old Snekk

Ten thousand miles

Tøffingen

Skib o'hoi

Ikke foreslå fler nå tusen takk! "ler"

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Hva? Du juger!?!

Åhhh!!! Nei helt sant! "smiler"

Skrevet

Ditt fornavn selvfølgelig! Eventuelt med varianter (ala Celina Bella). Mine foreldres båt heter Kjellunn II, siden min far mener min mor ER Kjellunn nummer I.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...