Gå til innhold

Hjelp! Trappa igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for forrige svar. Ble litt usikker på hve vi skal gjøre nå, men har et problem til.

Polakkene som jobber hos oss malte veggene i trappeoppgangen før de begynte på trappa. Jeg stusset litt over at de valgte å gjøre det i den rekkefølgen. Tenkte at det må jo bli støvete når de begynner å slipe trappa. Men slo meg til ro med at de sikkert visste hva de gjorde. Tenkte at det kanskje finnes slipemaskin som samler opp støvet?

Men på fredagen oppdaget jeg at de hadde misforstått.De hadde begynt å legge parket. Det skulle vi ikke ha og dermed måtte de ta det av igjen. Det var et fint tregulv under det gamle teppet og jeg ønsker en malt trapp.

Nå er jeg redd for at de skal grise til de nymalte veggene når de begynner slipe. Finnes det slipemaskin som smaler opp støvet?

Fortsetter under...

Skrevet

Jepp. :o) Så får du bare satse på at de bruker en slik...

Skrevet

Good luck...

Jeg tror det finnes. Og jeg håper de har det for din skyld. ;)Håndtverkerne mine skulle slipe og male trappa mi mens jeg flykta til hjembyen til kjæresten min noen dager, jeg orka ikke bo i byggeplass, og dessuten har jeg bare ett bad. Det synet som møtte meg da jeg kom hjem, var ikke kult. Kom hjem i 11.30-tida mandagsmorran, og vaska kontinuerlig hele kåken fram til ungene skulle komme i 16-tida. Fin-fint støv OVERALT. :(

Skrevet

Jepp. :o) Så får du bare satse på at de bruker en slik...

Takk og gudsjelov;o) Det er ganske håpløst å kommunisere for de snakker hverken norsk eller engelsk og sjefen deres tar telefonen bare av og til. Må få tak i han før de gjøre mer galt mens vi er på jobb:)

Skrevet

Good luck...

Jeg tror det finnes. Og jeg håper de har det for din skyld. ;)Håndtverkerne mine skulle slipe og male trappa mi mens jeg flykta til hjembyen til kjæresten min noen dager, jeg orka ikke bo i byggeplass, og dessuten har jeg bare ett bad. Det synet som møtte meg da jeg kom hjem, var ikke kult. Kom hjem i 11.30-tida mandagsmorran, og vaska kontinuerlig hele kåken fram til ungene skulle komme i 16-tida. Fin-fint støv OVERALT. :(

Gosh, jeg orker ikke mer støv og drit nå. Vi har bodd under oppussing siden august og nervene mine har klikket flere ganger underveis. Dette er det verste jeg har vært med på.

Skrevet

Gosh, jeg orker ikke mer støv og drit nå. Vi har bodd under oppussing siden august og nervene mine har klikket flere ganger underveis. Dette er det verste jeg har vært med på.

Skjønner hva du mener. Jeg blir helt hysterisk av slikt sjøl. Heldigvis er kåken min ferdig nå. :)))

Annonse

Skrevet

Skjønner hva du mener. Jeg blir helt hysterisk av slikt sjøl. Heldigvis er kåken min ferdig nå. :)))

Heldige deg:) Jeg begynner å se et lys i tunnelen jeg også nå. Får bare håpe alt går som det skal fremover.

Skrevet

Slipemaskiner med avsug finnes og de bruker helt sikkert det. Men helt støvfritt er det ikke likevel, så vask må til.

Gjest en som heller snekrer selv
Skrevet

Takk og gudsjelov;o) Det er ganske håpløst å kommunisere for de snakker hverken norsk eller engelsk og sjefen deres tar telefonen bare av og til. Må få tak i han før de gjøre mer galt mens vi er på jobb:)

Kanskje du skulle ha ansatt noen som kunne norsk da?

Skrevet

Det varmer en trønder å se at du skriver "sjøl" ;o)))

Persille1365381127
Skrevet

De finnes - men de tar langt fra alt...

De tar ikke det fiiiine støvet som det er helvete å bli kvitt, og som du finner igjen i årevis etterpå :(

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1203950603' post='3813157]

Det varmer en trønder å se at du skriver "sjøl" ;o)))

Vi sier "sjøl" på Oslos østkant også, vettu! ;)

Skrevet

Vi sier "sjøl" på Oslos østkant også, vettu! ;)

Oki... Jeg er ikke så bereist av meg, så jeg trodde du hadde plukka det opp der du veit ;o)

Annonse

Skrevet

De finnes - men de tar langt fra alt...

De tar ikke det fiiiine støvet som det er helvete å bli kvitt, og som du finner igjen i årevis etterpå :(

Nei, jeg tror det blir teppebelagt trapp på nytt jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...