wuhanbeijing Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Min datter på 12 har fått uren hud, på en måte, det er prikker på kinnene, med slags kuler under, de går ikke vekk, hun klør litt, er varm i fjeset, og huden er ikke helt fin. Er dette pubertetskviseanlegg - hormonelt betinget, eller kan det være allergi? Føler jeg må ta affære snart, det har vart i et par-tre måneder. 0 Siter
Loralei Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 tror det kan være smart å sjekke dette hos lege. Så evt komme til en hudlege.. Kviser gjør som regel litt vondt når man tar på, og forandrer seg gjerne over tid. (da de blir med modne). Har du ikke sett kviser før, sånn at du kan sammenligne da?? Nei, ta å bestill en lege time du, er sikkert ikke noe særlig for 12-åringen din å gå rundt med det der. Legen kan nok gi noen gode tips om det skulle vise seg å være uren hud også :-) Lykke til 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Kan det være mollusker? Hvis det ikke blir "ordentlige kviser" av det kan det kanskje tyde på at det er noe annet. Ta kontakt med lege, det hadde jeg gjort. 0 Siter
Gjest ogsåenkinamamma Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Hvis jeg tolker nicket ditt riktig, så har du en kinesiskfødt datter ? Hvis dette er tilfelle, så skjønner jeg hvorfor du spør om dette. Jeg er også Kinamamma, og mine døtres hud er helt annerledes enn Norskfødte barns hud. De er mye tørrere i huden generelt, så jeg vil tro at når puberteten kommer, kan det gi utslag på andre måter enn vi er vant med. (Som du skjønner, så er jentene mine enda for små til at jeg kan svare deg på det du spør om) Men ville bare hilse siden jeg også har en datter fra Wuhan Vil ellers si at jeg er enig i at du bør sjekke dette med hudlege, for det kan også være mollusker slik du beskriver det... 0 Siter
wuhanbeijing Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Skrevet 26. februar 2008 Hvis jeg tolker nicket ditt riktig, så har du en kinesiskfødt datter ? Hvis dette er tilfelle, så skjønner jeg hvorfor du spør om dette. Jeg er også Kinamamma, og mine døtres hud er helt annerledes enn Norskfødte barns hud. De er mye tørrere i huden generelt, så jeg vil tro at når puberteten kommer, kan det gi utslag på andre måter enn vi er vant med. (Som du skjønner, så er jentene mine enda for små til at jeg kan svare deg på det du spør om) Men ville bare hilse siden jeg også har en datter fra Wuhan Vil ellers si at jeg er enig i at du bør sjekke dette med hudlege, for det kan også være mollusker slik du beskriver det... Takk for svar. Tror det kan være mollusker - skal se på prikkene under forstørrelsesglass. Høre på apoteket om de har en kjølende krem til bruk når det klør eller svir litt. Det er jo et virus, så da går det vekk av seg selv, etter noe tid. Til også en kinamamma - du har helt rett der ja. Bytta nick, jeg var nanchang før, der kommer datteren min fra, og gutten vår fikk vi i Wuhan. Alt vel ellers! 0 Siter
Gjest ogsåenkinamamma Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Takk for svar. Tror det kan være mollusker - skal se på prikkene under forstørrelsesglass. Høre på apoteket om de har en kjølende krem til bruk når det klør eller svir litt. Det er jo et virus, så da går det vekk av seg selv, etter noe tid. Til også en kinamamma - du har helt rett der ja. Bytta nick, jeg var nanchang før, der kommer datteren min fra, og gutten vår fikk vi i Wuhan. Alt vel ellers! -Heisann Nanchang ) Det er jo vi som har barn fra de samme to provinsene, jo Jeg er "rao", men har ikke vært inne på dol på så lang tid, at jeg husket ikke passord og slikt, så jeg fikk ikke logget meg inn som det klem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.