Gjest doltraver Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Fins det hjemmel for i staten at jeg MÅ ha medarbeidersamtale med min leder? (jeg er underordnet). Har rett og slett dårlige erfaringer med medarb.samtaler, det er ikke noe som gagner med i det hele tatt, da situasjonen i mange år har vært slik at de ting jeg trenger hjelp av leder til å få forandret på mitt arbeidssted, det verken kan eller vil leder bidra med, "men dere må jo kunne snakke sammen!" sier leder - men jeg vet jo, at det er noen typer kolleger en faktisk ikke kan snakke med, bare forsøke å leve med uten at man braker sammen i konflikter. Samtidig stiller leder mange krav som jeg liksom skal oppfylle, og jeg får f.eks lite ros - bare minst 30 spørsmål som jeg skal besvare, "hvordan føler du..." "hva er dine svake sider..." Jeg blir så potte sur av dette. Jeg har jobba i snart 25 år i yrket, vet utmerket godt mine sterke og svake sider, og har såpass selvinnskt at jeg ser at det er jeg sjøl sommå stå for forandringer på mitt lille arbeidssted, og det jeg ikke klarer å få forandra til det bedre, det må jeg lære meg å leve med. Og det gjør jeg. Hvorfor skal jeg ha årlig medarbiedersamtale, når jeg sitter igjen med en opplevelse av at dette absolutt ikke gagner meg? For å tilfredsstille leders følelse av at hun har gjort en god jobb? 0 Siter
Gjest mommin Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Kan du ikke si akkurat det du har skrevet her da? Siden du har så lang erfaring så føler du at ting er greit som det er nå. En medarbeidersamtale trenger vel ikke å dra ut bare fordi sjefen skal få stilt alle de obligatoriske spørsmålene sine? 0 Siter
tveita1365380780 Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Du trenger ikke å benytte deg av medarbeidersamtale. Det er et tilbud alle får ( i allefall i offentlig sektor). 0 Siter
Babette Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Det er synd du får så lite ut av medarbeidersamtalene. Samtdig kan jeg forstå dette hvis de legges opp slik du forteller. Etter mitt syn, og slik jeg praktiserer det overfor mine ansatte, er den årlige medarbeidersamtalen en fin arena for å høre hvordan de ansatte har det. Om de føler at de får utvikle seg, om de trenger mer opplæring eller nye oppgaver, hvordan arbeidsmiljøet fungerer og ikke minst hvordan de opplever meg som leder. Vi blir også enige om arbeidsmål fram til neste medarbeidersamtale. Min viktigste visjon er at de ansatte skal glede seg til å gå på jobb hver dag, og dette kan vi bare få til hvis vi kan kommunisere med hverandre. Jeg pleier ikke å fokusere på svake sider hos de ansatte. Disse er de som regel klar over selv. Derimot vil jeg gjerne høre om mine svake sider som leder, slik at jeg kan forbedre meg. Ingen kan tvinge deg til å gjenomføre medarbeidersamtale, men du må være forberedt på å forklare hvorfor du ikke vil. 0 Siter
adelie Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 ''minst 30 spørsmål som jeg skal besvare'' DET er jo ikke en _samtale_! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.