Gå til innhold

Har du noen gode råd for bekymringstanker?

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ikke ha disse tankene
Skrevet

Er fæl å bekymre meg, spesielt når jeg skal legge meg, våkner også opp om natten/tidlig om morgenen og ligger å tenker. Dette er svært slitsomt i lengden. Har vært hos psykolog, men synes ikke jeg fikk noe særlig utbytte av timene. Bekymringene mine går ut på at jeg er redd for barna mine (har mistet et barn tidligere), nå spesielt 15 åringen som er i en opprivende tid, der jeg ikke kan stole på han. Er så redd for stoff, at det skal velges feil vei ovs. Tenker også på min samboer og at jeg kan miste han der han dør fordi han er en god del år eldre enn jeg. Det er slike ting det går ut på. Sover dårlig og føler meg uopplagt når jeg skal på jobb.

Finnes et botemiddel mot bekymringer?

Skrevet

Hver gang en slik tanke kommer, skal du tenke, eller si høyt til deg selv: "slik vil jeg ikke tenke"

Det hjelper meg.Det er snakk om å ta kontroll på egen tankegang, og det kan alle få til.

Bekymringene for sønnen din vil nok alltid være der, men ikke la det spise deg opp...

Det er slitsomt når hodet er som en kvern...

* klem *

Gjest lykke til
Skrevet

Jeg fikk faktisk hjelp hos en homøpat! Tro det eller ei. Og noe som heter perikumolje er med på å gi meg litt ro.

Gjest føler med deg
Skrevet

Kanskje det er en form for angst?

Prøv å snakk med legen, jeg har panikkangst, sier han.

Hvis det er dette du har, så er behandlingen følgende: Sobril + at du må lære deg å leve med angsten (bekymringene) Ikke vær redd den, men la angsten få komme til deg. Det har hjulpet meg, og jeg er så og si symptomfri.

Det kan også være lurt å få sjekket stoffskiftet. Bare for sikkerhets skyld. Dette fordi at skulle du tilfeldigvis ha høyt stoffskifte, forsterker dette angstsymptomene i stor grad. (jeg kaller det angst, det å være redd for noe. Men angst fremkaller også fysiske ubehag)

Gjest Ja... Erfaren
Skrevet

Hei!

Dette er noe som tar på for de fleste og jeg kan med tryghet si at dette kan du selv være ansvarlig for at det slipper taket.

Har følgende råd:

Kom deg ut og få frisk luft i skog og mark, (det er positivt for kropp og sjel)

Det er yoga øvelser som kan hjelpe deg for dette ( yoga er fantastisk og det hjelper i tilegg for kroppen sin del også)

Og sist men ikke minst det finnes en "medisin" i helsekost foretninger som o hjelper mot dette, forklar den personen som jobber der om ditt problem og du får nok hjelp. Husker jeg rett innholder det Johannesurt.

Lykke til videre.

Skrevet

Hver gang en slik tanke kommer, skal du tenke, eller si høyt til deg selv: "slik vil jeg ikke tenke"

Det hjelper meg.Det er snakk om å ta kontroll på egen tankegang, og det kan alle få til.

Bekymringene for sønnen din vil nok alltid være der, men ikke la det spise deg opp...

Det er slitsomt når hodet er som en kvern...

* klem *

Bekymringer har vi vel alle engang iblant,men du er nok litt for mye bekymret.

Hvergang du bekymrer deg,så sier du til deg selv:dette er jo bare tull!

Hvorfor bekymre seg over noe,som ikke er der?eller har skjedd!

Prøv det!også dra du i Helsebutikken og kjøper noe for nattesøvnen i første omgang :-)

Skrevet

Bekymringer har vi vel alle engang iblant,men du er nok litt for mye bekymret.

Hvergang du bekymrer deg,så sier du til deg selv:dette er jo bare tull!

Hvorfor bekymre seg over noe,som ikke er der?eller har skjedd!

Prøv det!også dra du i Helsebutikken og kjøper noe for nattesøvnen i første omgang :-)

Den var vel til trådstarter :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...