Gjest Noen som vil hjelpe? Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Hvor lenge før termin stopper lønningen hvis man har sykmeldt seg i sjuende måned og helt til termin? Og når begynner fødselspermisjonen for moren? Når skal man søke om fødselspermisjon? Også lurte jeg på er det termindatoen som avgjør når man får fødselspermisjon, for det kan jo hende at man føder før eller etter termin? Hvordan blir det? Veldig takknemlig førstegangsfødene 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 ''Hvor lenge før termin stopper lønningen hvis man har sykmeldt seg i sjuende måned og helt til termin?'' Når man er sykemeldt, så får man sykepenger - og de varer jo fram til permisjonen starter. ''Og når begynner fødselspermisjonen for moren?'' 3 uker før UL-termin. ''Når skal man søke om fødselspermisjon?'' Det husker jeg rett og slett ikke, men det aner meg at jeg var tidlig ute i alle mine svangerskap... He-he. ''Også lurte jeg på er det termindatoen som avgjør når man får fødselspermisjon, for det kan jo hende at man føder før eller etter termin? Hvordan blir det?'' Permisjonen starter 3 uker før UL-termin. Føder du 2 uker før UL-termin, mister du de 2 resterende før-termin-ukene. Føder du etter UL-termin, så tar du av de ordinære ukene dine, altså de du skulle hatt etter fødselen. For å få med seg alt man har krav på av dager, må man vennligst føde på UL-termindato. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.