Gjest råd om filosofiske betraktninger Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Når man ikke snakker om været, bensinprisene, kriminalpolitikken og FRP/SV. Hva snakker dere med venner og bekjente om da? Har dere venner som dere snakker religion, livssyn, etikk, moral, universet, Meningen med Livet, kvantefysikk (hehe), naturvitenskap, "hvordan _har_ vi det _egentlig_" og sånt med? Det er ikke mange arenaer å møte folk på det planet i mitt liv. Er det mulig å finne slike arenaer uten å være med i en bibelgruppe eller begynne med filosofi på Universitetet.....? Hvordan kommer man inn på sånne ting når man sitter og snakker løst og fast om vær og barn og de små ting? Jeg savner litt å snakke om de litt større tingene med noen ;-) 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 I forbindelse med det jeg studerer er det "helt naturlig" å komme inn på en rekke av de temaene du nevner her (religion, livssyn, etikk, moral, universet, Meningen med Livet osv), så det snakker jeg om flere gang daglig med de jeg studerer sammen med, og så har jeg ei venninne jeg har hatt i 10 år som jeg snakker med om hvordan jeg "egentlig" har det Tror kanskje det kommer litt an på hvor mye man snakker med personene, det er jo sjeldent nordmenn spør hverandre hvilken religion man tilhører for eksempel, med mindre man kjenner hverandre ganske godt. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har noen venner som jeg kan snakke med om det meste, og det er veldig befriende Vi kan begynne å snakke om en ting, og etter en stund har vi vært innom massevis av temaer. Det glir helt av seg selv uten at vi anstrenger oss for å finne et interessant tema. Jeg tror du vil føle det den dagen du treffer en slik person. Det har noe med kjemi å gjøre. Den personen kan du treffe hvor som helst, men du bør jo ta litt initiativ for å bli kjent med noen. Jeg har 2 stk som jeg kan snakke helt uhemmet med, og disse har jeg hatt i maaange år. 0 Siter