Gjest råd om filosofiske betraktninger Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Når man ikke snakker om været, bensinprisene, kriminalpolitikken og FRP/SV. Hva snakker dere med venner og bekjente om da? Har dere venner som dere snakker religion, livssyn, etikk, moral, universet, Meningen med Livet, kvantefysikk (hehe), naturvitenskap, "hvordan _har_ vi det _egentlig_" og sånt med? Det er ikke mange arenaer å møte folk på det planet i mitt liv. Er det mulig å finne slike arenaer uten å være med i en bibelgruppe eller begynne med filosofi på Universitetet.....? Hvordan kommer man inn på sånne ting når man sitter og snakker løst og fast om vær og barn og de små ting? Jeg savner litt å snakke om de litt større tingene med noen ;-) 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 I forbindelse med det jeg studerer er det "helt naturlig" å komme inn på en rekke av de temaene du nevner her (religion, livssyn, etikk, moral, universet, Meningen med Livet osv), så det snakker jeg om flere gang daglig med de jeg studerer sammen med, og så har jeg ei venninne jeg har hatt i 10 år som jeg snakker med om hvordan jeg "egentlig" har det Tror kanskje det kommer litt an på hvor mye man snakker med personene, det er jo sjeldent nordmenn spør hverandre hvilken religion man tilhører for eksempel, med mindre man kjenner hverandre ganske godt. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har noen venner som jeg kan snakke med om det meste, og det er veldig befriende Vi kan begynne å snakke om en ting, og etter en stund har vi vært innom massevis av temaer. Det glir helt av seg selv uten at vi anstrenger oss for å finne et interessant tema. Jeg tror du vil føle det den dagen du treffer en slik person. Det har noe med kjemi å gjøre. Den personen kan du treffe hvor som helst, men du bør jo ta litt initiativ for å bli kjent med noen. Jeg har 2 stk som jeg kan snakke helt uhemmet med, og disse har jeg hatt i maaange år. 0 Siter
Åsemor Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Nachspiel er tid og sted for sånt'no. 0 Siter
Gjest råd om filosofiske betraktninger Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Nachspiel er tid og sted for sånt'no. Hm, det har du rett i. Synd det blir så lite festing og dermed nachspiel for tiden da ;-) 0 Siter
adelie Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Jeg snakker bare om slike ting, ikke bensinpriser og sånt. Du kan jo snakke med meg, da 0 Siter
pekkaline Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 ''Har dere venner som dere snakker religion, livssyn, etikk, moral, universet, Meningen med Livet, kvantefysikk (hehe), naturvitenskap, "hvordan _har_ vi det _egentlig_" og sånt med?'' Jeg har ei venninne som jeg prater om alt dette om. Vi kan snakke så fullstendig bort tid og sted. Det er deilig å prate slik. Jeg tror vi kom i snakk om slikt pga en bok jeg hadde liggende fremme. Vi kan skikkelig filosofere. En kamerat av meg er også på gli, men han faller av når det blir for fantasifullt Jeg tror jeg ville søkt på nettet etter forum hvor slike ting kan diskuteres, så kan det være det blir treff utav det? 0 Siter
....AV Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 ''Har dere venner som dere snakker religion, livssyn, etikk, moral, universet, Meningen med Livet, kvantefysikk (hehe), naturvitenskap, "hvordan _har_ vi det _egentlig_" og sånt med?'' Vi har flere venner som vi snakker med alt dette om. Til og med kvantefysikk, men så har vi studert realfag begge to og har mange venner fra dette miljøet. Jeg vil si at alle vennene jeg har hatt en god stund kan jeg snakke med dette om. 0 Siter
Gjest råd om filosofiske betraktninger Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Jeg snakker bare om slike ting, ikke bensinpriser og sånt. Du kan jo snakke med meg, da Fint!! Skal skygge langt unna vårværet og heller nevne noen sånne temaer neste gang jeg treffer deg på butikken ;-) 0 Siter
Gjest råd om filosofiske betraktninger Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 ''Har dere venner som dere snakker religion, livssyn, etikk, moral, universet, Meningen med Livet, kvantefysikk (hehe), naturvitenskap, "hvordan _har_ vi det _egentlig_" og sånt med?'' Jeg har ei venninne som jeg prater om alt dette om. Vi kan snakke så fullstendig bort tid og sted. Det er deilig å prate slik. Jeg tror vi kom i snakk om slikt pga en bok jeg hadde liggende fremme. Vi kan skikkelig filosofere. En kamerat av meg er også på gli, men han faller av når det blir for fantasifullt Jeg tror jeg ville søkt på nettet etter forum hvor slike ting kan diskuteres, så kan det være det blir treff utav det? Ja,jeg har søkt litt, men finner ikke noe - ennå i hvertfall :-) 0 Siter
adelie Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Fint!! Skal skygge langt unna vårværet og heller nevne noen sånne temaer neste gang jeg treffer deg på butikken ;-) Vårværet _nyter_ man. De andre tingene snakker man om med ansiktet vendt mot solen! 0 Siter
Gjest råd om filosofiske betraktninger Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 ''Har dere venner som dere snakker religion, livssyn, etikk, moral, universet, Meningen med Livet, kvantefysikk (hehe), naturvitenskap, "hvordan _har_ vi det _egentlig_" og sånt med?'' Vi har flere venner som vi snakker med alt dette om. Til og med kvantefysikk, men så har vi studert realfag begge to og har mange venner fra dette miljøet. Jeg vil si at alle vennene jeg har hatt en god stund kan jeg snakke med dette om. Så heldig du er da.. ;-) Jeg har alltid følt meg litt uttafor blant folk, fordi jeg alltid har vært veldig interessert i realfag og naturvitenskap og astronomi og sånt, mens når jeg prøver å lufte slike temaer ser folk bare rart på meg *humre* Faren min var veldig interessert da, han kunne jeg prate litt med, men han er dessverre død nå. Jeg har etterhvert tenkt at jeg har valgt feil karrierevei... Selv om jeg har høyere utdannelse innen medisinske fag er det svært få "realister" i min omgangskrets. 0 Siter
pekkaline Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Ja,jeg har søkt litt, men finner ikke noe - ennå i hvertfall :-) Jeg skrev -filosofiske betraktninger forum- og søkte på google, da kom det noen. Prøv videre med kvantefysikk forum osv. Tenk om det finnes noe i din nærhet. Det hadde vel vært gøy? Lykke til! 0 Siter
adelie Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Når man er ferdig med småbarnsproblematikske tema, kommer de store spml naturlig. Jeg orker ikke å sitte og "skravle" og spise kake og drikke kaffe og sånt. Det holder å være sosial når man kan snakke dypt. Eller animert. 0 Siter
Gjest råd om filosofiske betraktninger Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Vårværet _nyter_ man. De andre tingene snakker man om med ansiktet vendt mot solen! :-) Nettopp! 0 Siter
Gjest råd om filosofiske betraktninger Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Jeg skrev -filosofiske betraktninger forum- og søkte på google, da kom det noen. Prøv videre med kvantefysikk forum osv. Tenk om det finnes noe i din nærhet. Det hadde vel vært gøy? Lykke til! Supert, skal bruke fantasien litt mer kreativt! Akkurat detaljdiskusjoner rundt kvantefysikk og oppkvarker og snurrigkvarker og grønne og røde fantasipartikler skal jeg nok holde meg unna... Men det er jo virkelig fryktelig interessant hvordan det virker og henger sammen. Jeg syns det er rart ikke flere er fascinert :-) 0 Siter
adelie Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Så heldig du er da.. ;-) Jeg har alltid følt meg litt uttafor blant folk, fordi jeg alltid har vært veldig interessert i realfag og naturvitenskap og astronomi og sånt, mens når jeg prøver å lufte slike temaer ser folk bare rart på meg *humre* Faren min var veldig interessert da, han kunne jeg prate litt med, men han er dessverre død nå. Jeg har etterhvert tenkt at jeg har valgt feil karrierevei... Selv om jeg har høyere utdannelse innen medisinske fag er det svært få "realister" i min omgangskrets. Prøv på tomannshånd da? Jeg kjenner et ektepar, der jeg prater sånn med den ene, men ikke i det hele tatt med begge to samlet. Sånn er man forskjellig. Og timene går... 0 Siter
Gjest råd om filosofiske betraktninger Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Supert, skal bruke fantasien litt mer kreativt! Akkurat detaljdiskusjoner rundt kvantefysikk og oppkvarker og snurrigkvarker og grønne og røde fantasipartikler skal jeg nok holde meg unna... Men det er jo virkelig fryktelig interessant hvordan det virker og henger sammen. Jeg syns det er rart ikke flere er fascinert :-) ''Jeg syns det er rart ikke flere er fascinert :-)'' Eller - det er helt sikker _mange_ som er fascinert, jeg bare finner dem ikke ;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Supert, skal bruke fantasien litt mer kreativt! Akkurat detaljdiskusjoner rundt kvantefysikk og oppkvarker og snurrigkvarker og grønne og røde fantasipartikler skal jeg nok holde meg unna... Men det er jo virkelig fryktelig interessant hvordan det virker og henger sammen. Jeg syns det er rart ikke flere er fascinert :-) Å det er nok mange som sitter inne med mange tanker, men du vet at det som ikke er bevist kan man jo bli sett på som tulling for å si høyt. Jeg har en teori, men aldri i verden om jeg ville lagt den frem her. Faktisk, selv om jeg er anonym her så er det likevel mange som "kjenner" meg litt. Vi er nok mange som holder tilbake tanker, dessverre. Hvorfor kalles jorda den blå planeten og mars for den røde? Hvor/hvem er alle de andre fargene (planetene) som vi snakker om i energier/organer osv. ? Ble jeg for drøy nå? 0 Siter
adelie Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 ''Jeg syns det er rart ikke flere er fascinert :-)'' Eller - det er helt sikker _mange_ som er fascinert, jeg bare finner dem ikke ;-) Det er noe som heter http://aktivitetsvenner.no/ Vet ikke hvordan det funker i praksis, men du kan jo prøve å lufte ideer/ønsker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.