Gå til innhold

Hva snakker man om?

Gjest råd om filosofiske betraktninger

Anbefalte innlegg

Gjest forskjellig ja
Skrevet

Vi snakker ikke om religion. Da blir det uvennskap og krangling, så det går ikke.

Jeg har en venninne som kun snakker om hverdagen, husarbeid, mat, trim, klær og slike ting. Jeg har prøvd å snakke om nyheter eller lignende, men det gikk ikke fordi hun ikke leser nyheter. Men henne kan jeg heller ikke snakke om utdanningen min, fordi hun forstår ikke hvorfor jeg gjør det jeg gjør og bryr seg ikke. (!)

Men noen andre venninner kan jeg snakke om det meste. Bøker, film, jobb og mye annet.

Gjest aldri kjedelig samtale
Skrevet

jo det skal jeg si deg. På klubbkveldene våre blir det snakket om alt mulig, til og med om mennene våre står eller sitter når de tisser på do.

Kort sagt det meste. :)

Og så i lunsjen på jobb, der løser vi verdensproblemene, oppdragelse av ungene, og ellers det som skjer rundt oss.

Det eneste temaet som kanskje får hvile i fred, er seksuallivet vårt. (Vi er hyppig på grove vitser)

Skrevet

Å det er nok mange som sitter inne med mange tanker, men du vet at det som ikke er bevist kan man jo bli sett på som tulling for å si høyt. Jeg har en teori, men aldri i verden om jeg ville lagt den frem her. Faktisk, selv om jeg er anonym her så er det likevel mange som "kjenner" meg litt. Vi er nok mange som holder tilbake tanker, dessverre.

Hvorfor kalles jorda den blå planeten og mars for den røde? Hvor/hvem er alle de andre fargene (planetene) som vi snakker om i energier/organer osv. ? Ble jeg for drøy nå?

Nei, slett ikke for drøy, bare interessant :-)

Skrevet

Vi snakker ikke om religion. Da blir det uvennskap og krangling, så det går ikke.

Jeg har en venninne som kun snakker om hverdagen, husarbeid, mat, trim, klær og slike ting. Jeg har prøvd å snakke om nyheter eller lignende, men det gikk ikke fordi hun ikke leser nyheter. Men henne kan jeg heller ikke snakke om utdanningen min, fordi hun forstår ikke hvorfor jeg gjør det jeg gjør og bryr seg ikke. (!)

Men noen andre venninner kan jeg snakke om det meste. Bøker, film, jobb og mye annet.

''Vi snakker ikke om religion. Da blir det uvennskap og krangling, så det går ikke.''

Ja det har du rett i. Jeg snakker lite med mannen min om religion, han er kristen fra en kristen familie mens min familie er humanetikere, og han lar seg provosere gang på gang ;-) Jeg gidder ikke skape ufred mellom oss på det grunnlaget.

Skrevet

jo det skal jeg si deg. På klubbkveldene våre blir det snakket om alt mulig, til og med om mennene våre står eller sitter når de tisser på do.

Kort sagt det meste. :)

Og så i lunsjen på jobb, der løser vi verdensproblemene, oppdragelse av ungene, og ellers det som skjer rundt oss.

Det eneste temaet som kanskje får hvile i fred, er seksuallivet vårt. (Vi er hyppig på grove vitser)

Jeg skulle gjerne hatt en "klubb" å la drøset gå fritt i... men jeg har ikke funnet mange nok likesinnede til å lage klubb med ;-)

Men jeg kunne jo prøvd å invitere noen av dem jeg kjenner mer eller mindre kanskje, det kunne jo hende noen av dem lot seg friste til litt dypere samtaler :-)

Skrevet

Nei, slett ikke for drøy, bare interessant :-)

Slike tanker og enda lengre *uti det blå* kan vi diskutere jeg og venninnen min. Det finnes ingen grenser :)

Vi kunne laget vårt eget lille forum/prateside kanskje? Har du msn og er interessert så kan du/dere kontakte meg på

[email protected]

Vi kan være anonyme her også. Kanskje vi blir noen stykker etterhvert?

Skrevet

Slike tanker og enda lengre *uti det blå* kan vi diskutere jeg og venninnen min. Det finnes ingen grenser :)

Vi kunne laget vårt eget lille forum/prateside kanskje? Har du msn og er interessert så kan du/dere kontakte meg på

[email protected]

Vi kan være anonyme her også. Kanskje vi blir noen stykker etterhvert?

Det kunne vært spennende. Nå har ikke jeg MSN, men jeg kan jo kaste meg ut i det og se om jeg kanskje kan få til det da. Må vel lære meg det før guttungen i hvertfall ;-)

Skrevet

Det kunne vært spennende. Nå har ikke jeg MSN, men jeg kan jo kaste meg ut i det og se om jeg kanskje kan få til det da. Må vel lære meg det før guttungen i hvertfall ;-)

Ja det hadde vært så koselig! :)

Skrevet

Ja,jeg har søkt litt, men finner ikke noe - ennå i hvertfall :-)

På Nettby finnes det et forum for filosofi iallefall :)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er med i en "klubb" hvor vi gjerne både snakker om mellommenneskelige ting og mer filosfiske og vitenskapelige spørsmål. Men vi treffes jo litt for sjelden.

I en travel hverdag kan det fort bli fokus på "de nære ting" og lite tid og rom for de større tanker, dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...