Åsemor Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Har tenkt å ta med mann og barn til fotograf, og vedkommende tar seg betalt kun for tiden han bruker. Hvor lang tid trenger man, tro? Tenker alenebilder av begge ungene, ikke mange... kanskje 5 av hver liksom. Søskenbilder med begge to på, noen familiebilder med alle 4. Muligens noen få bilder av meg en voksen og et barn i forskjellige kombinasjoner. Tror ikke jeg orker å styre med klesskift. Har dere tips om hva en bør ha på seg? 0 Siter
Gjest halvveis svar Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Ikke klær med mønster og logoer. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har arbeidet med en fotograf, og tror hun la av ca en time til hver fotografering i studio. Det viktigste er at du legger timen til den tiden av døgnet da det er størst sjanse for at begge barna er mest mulig uthvilte . Jeg synes det er veldig fint med bilder av barbeinte barn i dongeriselebukser/dongeriselekjoler med kortermet overdel. Ikke ha så mange forskjellige farver på dere, for det gir et litt rotete inntrykk. Du kan på forhånd tenke ut hvilken bakgrunn du ønsker, og om du ønsker at han skal ta sort/hvite bilder i tillegg. 0 Siter
Åsemor Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Skrevet 25. februar 2008 Jeg har arbeidet med en fotograf, og tror hun la av ca en time til hver fotografering i studio. Det viktigste er at du legger timen til den tiden av døgnet da det er størst sjanse for at begge barna er mest mulig uthvilte . Jeg synes det er veldig fint med bilder av barbeinte barn i dongeriselebukser/dongeriselekjoler med kortermet overdel. Ikke ha så mange forskjellige farver på dere, for det gir et litt rotete inntrykk. Du kan på forhånd tenke ut hvilken bakgrunn du ønsker, og om du ønsker at han skal ta sort/hvite bilder i tillegg. Takk. Det er litt vanskelig det med tida på dagen, for hun minste snuppa står opp til forskjellig tid fra dag til dag, og resten av dagen kjøres liksom etter det... Eneste tida hun garantert er våken er på ettermiddagen, og da kan humøret til hun andre være meget ustabilt. 0 Siter
pekkaline Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Ca halv time til en time når dere er så mange. Jeg ville ringt og spurt fotografen om hvilke bakgrunner de har, så kan dere kle dere litt deretter. Spør dem om farger på klær dersom du ikke har noe spesielt du vil ha på, da kan de kanskje tilrettelegge for dere. 0 Siter
Åsemor Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Skrevet 25. februar 2008 Ca halv time til en time når dere er så mange. Jeg ville ringt og spurt fotografen om hvilke bakgrunner de har, så kan dere kle dere litt deretter. Spør dem om farger på klær dersom du ikke har noe spesielt du vil ha på, da kan de kanskje tilrettelegge for dere. Ut fra bildegalleriet på nettsiden er det stort sett svart eller hvit bakgrunn. 0 Siter
pekkaline Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Ut fra bildegalleriet på nettsiden er det stort sett svart eller hvit bakgrunn. ok, de går kanskje bort i fra gamle låvevegger og slikt nå. Kos dere ihvertfall 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Takk. Det er litt vanskelig det med tida på dagen, for hun minste snuppa står opp til forskjellig tid fra dag til dag, og resten av dagen kjøres liksom etter det... Eneste tida hun garantert er våken er på ettermiddagen, og da kan humøret til hun andre være meget ustabilt. ''Eneste tida hun garantert er våken er på ettermiddagen, og da kan humøret til hun andre være meget ustabilt. ;)'' Sånn er det med småunger, og det har fotografen garantert erfart opp til flere ganger Jeg husker en gang en trillingmor kom med 3 skikkelig gretne unger. Det ble jo en ganske håpløs oppgave for fotografen, og tror du ikke mora til ungene klagde noe voldsomt på bildene Hun mente fotografen hadde gjort en svært dårlig jobb. Hvis ungene er fine på hver sine bilder går det an å jukse litt, å få de fine på samme bildet. Det er vanskelig å se at bildene er jukset med, men er jo greit å ha den muligheten i tankene i tilfelle det skjærer seg litt. Jeg legger ved en tilfeldig link jeg fant. Se under barnebilder. Der ser du både hva som er fint og hva som ikke er fint. Hvite kjoler er jo lekkert da http://www.siljeholte.no/ 0 Siter
Gjest jamvold Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Hvis det er mørk bakgrunn ville jeg hatt lyse klær og motsatt. Det kan ta lang tid med bilde av alle sammen på en gang. Ofte må det taes flere bilder fordi en av personene ikke ser på kamera eller blunker osv. Tenk deg hvordan det kan være i hjemme når du prøver å ta et fint julekort! Det ender ofte opp med 40 bilder og kanskje bare et pent.. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Duse farger, ingen mønster og ingen logoer. Gjerne bare armer og nakne barneføtter. Smykke. Enkle klassiske frisyrer. Får sånn skryt av minstemors 1½-årsbilde ;o) Jeans går bra, eller tenker du på bilde type stivpyntet? Se på www.fame.no for tips. For en familie, beregnes en time. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.