Gjest Wita Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Det hadde jeg ikke tenkt å ha, men tror det må bli det alikevel. Nå har vi malt veggene cafe latte og hvilken farge bør jeg da velge på teppet? Brunt/beige eller hva? Dette var vanskelig gitt;o) 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Grønn-brun-svart-spraglete? ;o) Ikke velg noe lyst i alle fall, det vil bli stygt før du rekker å komme deg til toppen av trappa første gangen... 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Grønn-brun-svart-spraglete? ;o) Ikke velg noe lyst i alle fall, det vil bli stygt før du rekker å komme deg til toppen av trappa første gangen... Nei, ikke noe lyst og ikke noe grønt heller:o) Det vi har tatt av var grønt Usj!! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Jeg kjenner noen som har lagt flislaminat i trappa. Det ble utrolig lekkert. Tror det går i grått og svart. Jeg vurderer noe lignende her hjemme selv. Jeg hadde lyst på hvit trapp, inntil jeg leste en tråd om det temaet her inne i dag 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Nei, ikke noe lyst og ikke noe grønt heller:o) Det vi har tatt av var grønt Usj!! Det kommer jo an på hvilke farger du liker og hvilke farger du har ellers i rommet oppe og nede - teppet bør jo matche begge etasjene litt i det minste. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Kommer jo litt an på hva slags farge du har på møbler og slikt, da. Jeg har malt trappa hvit og skal legge på sånne sklimattegreier. Interiøret i stua er i forskjellige bruntoner, mattene blir i gråsort, Tror det skal passe greit, det var det nærmeste jeg kunne komme. 0 Siter
pekkaline Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Det finnes så mye fint for tiden, jeg ville valgt belegg. Mange flotte mønstre og så ser det mye mere naturlig ut nå enn det gjorde før. Teppe, hm, samme farge som gulvet under trappen tror jeg. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Kommer jo litt an på hva slags farge du har på møbler og slikt, da. Jeg har malt trappa hvit og skal legge på sånne sklimattegreier. Interiøret i stua er i forskjellige bruntoner, mattene blir i gråsort, Tror det skal passe greit, det var det nærmeste jeg kunne komme. For det meste hvitmalt i alle rom, men cafelatte i yttergang, trappegangen og en "avdeling" i stua. Ting og tang går i brunt, beige, lilla og litt sort. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 For det meste hvitmalt i alle rom, men cafelatte i yttergang, trappegangen og en "avdeling" i stua. Ting og tang går i brunt, beige, lilla og litt sort. Tror jeg ville brukt sort, og ganske rustikt stoff. Det går til alt og er mørkt, slik at ikke alt støvet synes med en gang. 0 Siter
ecoshapebottle Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 du bor kanskje gaa for en mork farge siden de lyse fargene viser skiten saa fort. ta en noyral mork farge, og ikke med noe kratig monster som skiller seg ut, for da maa du igjen basere resten av dekoreringen etter det (om du vil det skal matche). kanskje du skal ta et bilde av trappen og ta det med til en forhandler som har mer peil. vanskelig aa si noe naar man ikke er der og ser det. men det er nok lurt aa velge en farge som er i harmoni med resten. 0 Siter
fargeklatten Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 En trapp hører til i det rommet den står i. Den skal harmonere med gulvet nede. Finn de samme fargetonene. Ikke helt mørkt og ikke ensfarget. Disse variantene viser alt av støv og lo. Synd at du endte opp med teppe i trappen. Det er ikke pent eller hygienisk etter et par år. Jeg ville ikke gått for en slik løsning bare fordi du er redd for støv. Ta heller arbeidet med en solid vask etterpå og sats senere oppussing på håndverkere som virkelig kan faget sitt.! 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Tror jeg ville brukt sort, og ganske rustikt stoff. Det går til alt og er mørkt, slik at ikke alt støvet synes med en gang. Ja, hvis dette hadde vært en trapp som synes fra stua, slik det var i gamle dager, kunne det vært stilig med sort. Men trappa er innbygd og det er en lang smal trappegang, nærmest som en mørk tunnel og det blir nok for mørkt og skummelt med sort:) Dette var vanskelig gitt. Sjefen til polakkene kommer og ville ta en prat om den trappa i dag. Jeg er spent på hva han har og si. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 En trapp hører til i det rommet den står i. Den skal harmonere med gulvet nede. Finn de samme fargetonene. Ikke helt mørkt og ikke ensfarget. Disse variantene viser alt av støv og lo. Synd at du endte opp med teppe i trappen. Det er ikke pent eller hygienisk etter et par år. Jeg ville ikke gått for en slik løsning bare fordi du er redd for støv. Ta heller arbeidet med en solid vask etterpå og sats senere oppussing på håndverkere som virkelig kan faget sitt.! "Sats senere oppussing på håndverkere som kan faget sitt" Burde ha gjort det selvfølgelig, men har en økonomisk mann som det ikke går an prate fornuft med. Skal ha det så billig som mulig, og med flest mulig "sammenbrudd" på kjøpet. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Ja, hvis dette hadde vært en trapp som synes fra stua, slik det var i gamle dager, kunne det vært stilig med sort. Men trappa er innbygd og det er en lang smal trappegang, nærmest som en mørk tunnel og det blir nok for mørkt og skummelt med sort:) Dette var vanskelig gitt. Sjefen til polakkene kommer og ville ta en prat om den trappa i dag. Jeg er spent på hva han har og si. Mal den hvit. Det høres ut som det blir finest. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Mal den hvit. Det høres ut som det blir finest. Ja, jeg håper det er mulig, uten at alt støver ned igjen. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Ja, jeg håper det er mulig, uten at alt støver ned igjen. Nå, hva har det blitt til? 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Nå, hva har det blitt til? Det ble det du kom frem til:o) Det blir hvit trapp;) Han karen som var her i dag sa det ble litt ekstra jobb, men han leier slipemaskin i morgen. På grunn av støvoppsamleren blir det ikke støv på veggene, sa han. Får stole på det da. Men jeg vet ikke når vi får malt trappa, da soverommene våre ligger i en annen etasje og vi skal ikke reise bort helga som kommer. Blir vel til at vi får ta med madrassene og legge oss nede. Ja ja, det skal blir deilig når vi en gang blir ferdig med dette:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Det ble det du kom frem til:o) Det blir hvit trapp;) Han karen som var her i dag sa det ble litt ekstra jobb, men han leier slipemaskin i morgen. På grunn av støvoppsamleren blir det ikke støv på veggene, sa han. Får stole på det da. Men jeg vet ikke når vi får malt trappa, da soverommene våre ligger i en annen etasje og vi skal ikke reise bort helga som kommer. Blir vel til at vi får ta med madrassene og legge oss nede. Ja ja, det skal blir deilig når vi en gang blir ferdig med dette:) Vi har også soverom oppe og funderte fælt på hvordan vi skulle få malt trappa... Løsningen ble at vi kjøpte maling som tørket ganske raskt. Vi malte oss ned om morgenen. Om kvelden malte mannen min trappa etter at vi andre hadde gått for å legge oss. Han klatra så opp brannstigen til soveromsverandaen vår. Jeg tror det er det mest romantiske gubben noen gang har fått til *hehe* 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Vi har også soverom oppe og funderte fælt på hvordan vi skulle få malt trappa... Løsningen ble at vi kjøpte maling som tørket ganske raskt. Vi malte oss ned om morgenen. Om kvelden malte mannen min trappa etter at vi andre hadde gått for å legge oss. Han klatra så opp brannstigen til soveromsverandaen vår. Jeg tror det er det mest romantiske gubben noen gang har fått til *hehe* He he! Jeg må alltid på do om natta, så det øverste platået kan vi ikke male om kvelden. Vi finner nok en løsning på det:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 He he! Jeg må alltid på do om natta, så det øverste platået kan vi ikke male om kvelden. Vi finner nok en løsning på det:) Vi har do oppe også, så da slapp vi det problemet ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.