Gjest katsy Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Har gått på det i 3 år, ha vært på hospetering igjennomarbeid med bistand på 3 plasser. innen disse 3 årende,men ingen av plassene va det ikke mulighter for å få noe fast. Jeg ha søkt en rekke jobber i mellom tiden men ingen av dem ha jeg fått. Nå så vil Navtrygd/ Navarbeid, ssialen at jeg skal satse mer på jobb en datteren min. Har 40% dagligomsorg for datteren min, Jg må følge buss om mårani bhgen og vente i bhgen litt over 1time. så når jeg kommer hjem er det 3 timer til jeg skal hendte henne igjen i bhgen. Bare fordi bvtj og bfar ha bestemt at datteren min skal gå i bhge som ligger ca3 mil unna meg. jeg bor der det er sentralt med bhge, skole og ungdomskole, dt er ca2milfra bfar som ha førerkort og bil,fikk beskjed på bvtj, at det va foretsigbart at datteren min gikk i den bhge og på barneskoe der, så lenge bfar jobber lenger uti der bhgen ligger. Men når datteren min begynner på ungdomskolen skal hun hit jeg bor uansett.. For der hun går n er ingen ungdomskole. Føler at dem går i mot meg og vil rive datteren min fra meg.. 0 Siter
Advokat Thomas Myran Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Hei! Omsorg og omsorgsbyrde er ikke forhold som skal vurderes når det gjelder ytelser som yrkesrettet attføring. Hvis hovedårsaken til at du ikke kan jobbe "normalt" er omsorgsoppgaver, og disse ikke er medisinsk begrunnet hva gjelder datteren din, så vil du ikke ha krav på trygdeytelser i den forbindelse. Hvis det ikke finnes noen medisinsk forklaring og/eller årsak til at du ikke kan jobbe, har du faktisk ikke krav på attføring heller. Jeg oppfatter spørsmålet ditt til å dreie seg mest om samværsproblemer, og det kan dessverre ikke jeg bistå deg med - i alle fall ikke i formuet her. Thomas Myran Advokat 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.