Gå til innhold

Er jeg innadvent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ut fra din beskrivelse, tror jeg at du er en kombinasjon, men med en liten overvekt av innadvendt?

Du kan jo ta en test for å finne ut litt mer - eller for moro skyld:

Denne viser resultatet i prosent innadvendt/utadvendt. men du må registrere deg. (Jeg fikk 100% introverted her...)

http://www.mypersonality.info/personality-types/

Her er en test man ikke trenger å registrere seg for å ta: (Jeg er ISTJ, Introverted, Sensing, Thinking, Judging):

http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes1.htm

Oi - dette var jo litt moro - men du verden så dårlig jeg er på engelske ord litt utenom vanlig muntlig enkelt språk....

Fikk dette til svar:

moderately expressed extravert

slightly expressed sensing personality

moderately expressed feeling personality

slightly expressed perceiving personality

Hva betyr egentlig nr 2 og nr 4?

Nå har jeg lest forklaringen - og jeg må nok ha misforstått noen av spørsmålene, for jeg er absolutt ikke så utadvent som det står her.... Jeg liker godt å snakke i forsamlinger i forbindelse med f.eks. jobb, men har aldri vært noen underholder eller komiker-...:

"Where's the party?" ESFPs love people, excitement, telling stories and having fun. The spontaneous, impulsive nature of this type is almost always entertaining. And ESFPs love to entertain -- on stage, at work, and/or at home. Social gatherings are an energy boost to these "people" people.

Hmmmmm - finnes den oversatt til norsk tro - kanskje jeg hadde fått en litt annen profil da?

Fortsetter under...

Skrevet

Oi - dette var jo litt moro - men du verden så dårlig jeg er på engelske ord litt utenom vanlig muntlig enkelt språk....

Fikk dette til svar:

moderately expressed extravert

slightly expressed sensing personality

moderately expressed feeling personality

slightly expressed perceiving personality

Hva betyr egentlig nr 2 og nr 4?

Nå har jeg lest forklaringen - og jeg må nok ha misforstått noen av spørsmålene, for jeg er absolutt ikke så utadvent som det står her.... Jeg liker godt å snakke i forsamlinger i forbindelse med f.eks. jobb, men har aldri vært noen underholder eller komiker-...:

"Where's the party?" ESFPs love people, excitement, telling stories and having fun. The spontaneous, impulsive nature of this type is almost always entertaining. And ESFPs love to entertain -- on stage, at work, and/or at home. Social gatherings are an energy boost to these "people" people.

Hmmmmm - finnes den oversatt til norsk tro - kanskje jeg hadde fått en litt annen profil da?

Javisst er det moro :-) Og jeg sliter også litt med noen av de engelske ordene, må slå opp i ordboka noen ganger.

Her er definisjoner på Sensing og Perceiving:

Sensing:

"Sensing refers to how people process data. Sensing people focus on the present, they are "here and now" people, who are factual and process information through the five senses. They see things are they are, they are concrete thinkers."

Perceiving:

"Perceiving is the preference outwardly displayed. Perceiving people are flexible, like to keep their options open and think randomly. They like to act spontaneously and are adaptable. Perceivers like to keep things open ended."

Skrevet

Javisst er det moro :-) Og jeg sliter også litt med noen av de engelske ordene, må slå opp i ordboka noen ganger.

Her er definisjoner på Sensing og Perceiving:

Sensing:

"Sensing refers to how people process data. Sensing people focus on the present, they are "here and now" people, who are factual and process information through the five senses. They see things are they are, they are concrete thinkers."

Perceiving:

"Perceiving is the preference outwardly displayed. Perceiving people are flexible, like to keep their options open and think randomly. They like to act spontaneously and are adaptable. Perceivers like to keep things open ended."

Mja..... vet ikke om jeg ble så veldig mye klokere....

Men jeg må virkelig skjerpe meg når det gjelder engelsk. Bruker aldri engelsk, men nå er det jo faktisk litt moro å lese engelsk sammen med ungene, og jeg prøver å gjøre uttalen så korrekt som mulig - så jeg får vel begynne å lese litt, slik at de ikke tar meg igjen....

Skrevet

Jeg er forøvrig ikke sjenert :)

Ikke jeg heller. Ikke i det hele tatt.

Skrevet

''Du skriver at du finner småprat ubehagelig og er ukomfortabel med det. Er det fordi du ikke får det til eller fordi du synes det er irriterende?''

Jeg føler det som unødvendig og blir ukomfortabel fordi jeg ikke får noe ut av det. Dermed finner jeg det vanskelig å gi av meg selv eller leve opp til de forventingene jeg tror andre har til småprat.

Ok. Den følelsen kjenner jeg igjen:)

Gjest trenger ro
Skrevet

Takk for fine tester :)

Som mange har antatt i denne tråden så er jeg nok mer innadvent enn jeg trodde.

Den første testen viser at jeg er 74 % introverted.

Den andre testen beskriver meg som "slightly expressed introvert".

Jeg syntes det var godt å få ord på det da jeg fant ut at jeg var innadvent.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...