Gjest Spiser Ibux Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Har ofte hørt ar pinex-og paralgin forte gjør at man får hard avføring. Men hva med de reseptfrie smertestillende som Ibux og Pinex,virker de også på magen? Sliter litt med hard mage. Tar gjennomsnitt ca 6 Ibux i uka, noen sammenheng? Hva med Ibux ellers, hører så mye rart om de. men er veldig effektive for hodepinen min. 0 Siter
Gjest må nevne det Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 For mange smertestillende kan gi økt hodepine. 0 Siter
Loralei Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Tror ikke ibuxen har noe med den harde magen din, 6 ibux i uka er ikke så ekstremt. Prøv å få i deg mye fiber og drikk veldig mye vann. Så vil nok problemet løse seg =) Evt. kan du få kjøpt Laktulose på apoteket. Ibux kan til en viss grad være uheldig, men det er stort sett i store mengder og helst hos eldre og gravide. Da jeg gikk skole lærte jeg at den kunne gi blodpropp, men nå nylig hørte jeg det omvendte fra en helsearbeider. Så det er mulig at det er gjort nyere forskning på område. Men, for å si det enkelt da, så er det en litt økt fare for endten blodpropp eller indre blødninger. Alt etter ny eller eldre forskning. Men, som sagt er dette størst fare for eldre og gravide. Hvilken type hodepine har du da? Kan jo være at du kan få hjelp ved å bruke helsekost. Eks. omega3 dette er jo svært gunstig for hele kroppen, ikke minst så er det mange migrene pasienter som har fått stor hjelp ved å ta daglige tilskudd av dette. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 6 vanlige Ibux i uka er ingenting, tror ikke det har noe å si. 0 Siter
Gjest Desverre Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Tror ikke ibuxen har noe med den harde magen din, 6 ibux i uka er ikke så ekstremt. Prøv å få i deg mye fiber og drikk veldig mye vann. Så vil nok problemet løse seg =) Evt. kan du få kjøpt Laktulose på apoteket. Ibux kan til en viss grad være uheldig, men det er stort sett i store mengder og helst hos eldre og gravide. Da jeg gikk skole lærte jeg at den kunne gi blodpropp, men nå nylig hørte jeg det omvendte fra en helsearbeider. Så det er mulig at det er gjort nyere forskning på område. Men, for å si det enkelt da, så er det en litt økt fare for endten blodpropp eller indre blødninger. Alt etter ny eller eldre forskning. Men, som sagt er dette størst fare for eldre og gravide. Hvilken type hodepine har du da? Kan jo være at du kan få hjelp ved å bruke helsekost. Eks. omega3 dette er jo svært gunstig for hele kroppen, ikke minst så er det mange migrene pasienter som har fått stor hjelp ved å ta daglige tilskudd av dette. Har stor tro på helsekost og tar omega 3, men hjelper desverre ikke på min hormonelle hodepine: ( 0 Siter
Loralei Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Har stor tro på helsekost og tar omega 3, men hjelper desverre ikke på min hormonelle hodepine: ( Hjelper nok ikke om hodepinen er hormonell nei. Dessverre. 0 Siter
Gjest Klaudia Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Ibux tas opp i magen ja, men gir ikke fortoppelse. Hvor mange mg tar du? Det finnes 200,400 og 500 mg tabletter. Det er uansett ikke for mye å ta 6 stk i uka. Pinex er et synonympreparat av Paracet og tas opp i leveren og ikke magen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.