Gå til innhold

Kan dette spises i dag?

Gjest glemte å sette den i kjøleskapet

Anbefalte innlegg

Gjest glemte å sette den i kjøleskapet
Skrevet

En hjemmelaget pizza med kjøttdeig laget i går kveld, har stått innpakket i plast på kjøkkenbenken siden i går kveld. Kan den spises nå i ettermiddag, varmet i stekeovn eller mikroovn?

Fortsetter under...

Gjest annlovinda
Skrevet

Bare pass på at den blir skikkelig gjennomvarm.

Har glemt hjemmelaget pizza på kjøkkenbenken flere lørdager vi, men har varmet den godt og spist den. Har ikke vært noe problem det.

Gjest varm opp
Skrevet

Ja, det går fint.

Foreldrene mine har ofte noe middag stående framme, og vi har aldri blitt syke av det.

candyqueen_83
Skrevet

Det går helt fint :o) Ikke alltid jeg setter restepizza i kjøleskapet, men har aldri blitt dårlig for det.

Gjest Aimabel
Skrevet

Det går helt fint :o) Ikke alltid jeg setter restepizza i kjøleskapet, men har aldri blitt dårlig for det.

Hvis mat står fremme mer enn 30 min på benken, dannes det masse bakterier. mat skal settes kaldt straks det er avkjølt.

Skrevet

Spør du svigermora mi går det helt fint ;-) Spør du næringsmiddelkontrollen vil de nok si at mat som skal oppbevares til dagen etter skal kjøles raskt ned slik at eventuelle bakterier som befinner seg på maten ikke vokser opp og gir matforgiftning.

Er vel ikke så farlig med pizza. Verre med ris.

Annonse

Skrevet

Nei sånt spises ikke hos oss.

Så har vi aldri hatt omgangssyken heller.

Jeg tror den syka kunne vært unngått hvis folk bare hadde vært mer påpasselig med hva de spiser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...