Gjest jeans-tabbe Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 I forrige mnd kjøpte jeg et par Replay Jeans til kr. 1500. De var så trange at det var med hud og hår at jeg klarte å få igjen knappen, og rundt legger og lår bare klistret den seg inntil. Dama i butikken sa at de ikke kom til å utvide seg mer enn at de ble behagelige å ha på seg, men fremdeles stramme. Da jeg tok på meg buksene på jobb dagen etterpå, var den mer som en baggy bukse istedenfor åletrang da jeg kom hjem. Jeg prøvde å vaske den på høye temperaturer for å krympe den, men det har ikke hjulpet, og jeg har ikke brukt skyllemiddel. Jeg pleier aldri å klage på slikt, men jeg synes det er irriterende å ha kjøpt et så dyrt plagg som ikke holder mål. Det ser jo ikke fint ut i det hele tatt når buksen henger og slenger rundt beina. Noen som vet om det lønner seg å klage? Vil ikke ha pengene, bare et par jeans som sitter godt! 0 Siter
mrxx Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Dette hørtes ganske sykt ut for meg. Jeg har ikke noe tro på at disse buksene sitter som et telt på deg. Bare det at du gnikker deg inn i så trange bukser sier litt, det er ikke pent en gang. Dette høres så trangt ut at godsakene ser ut som to kanoer som ligger opp ned. Antar at du er jente, svært få menn kjøper så trange bukser. Dette her hørtes ikke lekkert ut. 0 Siter
ilaria Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Det kan ikke være at du kjøpte den *for* trang, og at du "ødela" formen på den måten ved å vide den ut? Jeans skal jo gjerne være trang når du kjøper dem, men ikke så trang at de blir utvidet på feil steder... Det kan også hende at det var dumt av deg å vaske den, både med tanke på å få byttet dem og mtp passform. Man skal jo helst gå lenge med nye jeans før man vasker dem. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Dette hørtes ganske sykt ut for meg. Jeg har ikke noe tro på at disse buksene sitter som et telt på deg. Bare det at du gnikker deg inn i så trange bukser sier litt, det er ikke pent en gang. Dette høres så trangt ut at godsakene ser ut som to kanoer som ligger opp ned. Antar at du er jente, svært få menn kjøper så trange bukser. Dette her hørtes ikke lekkert ut. Du skjønner det, mrxx, at her uttaler du deg om noe du ikke har peil på ;-) Når man kjøper damejeans, bør buksa være veldig trang i butikken. Den utvider seg raskt slik at den passer perfekt etter en dag eller to. Hvis jeg kjøper jeans i en størrelse som ser perfekt ut og ikke strammer når jeg er i butikken, så kan du banne på at rompa siger og lårene blir slaskete etter to dagers bruk :-( 0 Siter
spiky Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Hei! Syns du skal klage jeg. 1500 er tross alt fremdeles mye for et par jeans. Når de vider seg ut slik så er det noe galt med stoffet. Et par gode jeans har stoff som ikke «gir etter» så lett. Jeg syns at noen jeans rett og slett er for tynne i stoffet. Da har de ikke samme evnen til å holde på fasongen. Og i dette tilfellet var det jo en ansatt i butikken som ga deg informasjon som ikke holdt mål! 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Dette hørtes ganske sykt ut for meg. Jeg har ikke noe tro på at disse buksene sitter som et telt på deg. Bare det at du gnikker deg inn i så trange bukser sier litt, det er ikke pent en gang. Dette høres så trangt ut at godsakene ser ut som to kanoer som ligger opp ned. Antar at du er jente, svært få menn kjøper så trange bukser. Dette her hørtes ikke lekkert ut. Jeg er helt enig med deg! Torte bare ikke si det direkte til trådstarter... ;o) Ikke skjønner jeg hva Togli snakker om heller, jeg kjøper alltid bukser som sitter helt greit når jeg prøver dem og har aldri opplevd at de har mistet fasongen så til de grader etter noen dagers bruk. Dongeri er jo alltid trangere når de er nyvasket enn etter 2-3 dager, men slamsete og stygge har jeg aldri opplevd at de har blitt. 0 Siter
mrxx Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Du skjønner det, mrxx, at her uttaler du deg om noe du ikke har peil på ;-) Når man kjøper damejeans, bør buksa være veldig trang i butikken. Den utvider seg raskt slik at den passer perfekt etter en dag eller to. Hvis jeg kjøper jeans i en størrelse som ser perfekt ut og ikke strammer når jeg er i butikken, så kan du banne på at rompa siger og lårene blir slaskete etter to dagers bruk :-( Hehe, du har nok helt sikkert rett i det, men det er da måte på hvor trangt det skal være også da. 0 Siter
mrxx Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Jeg er helt enig med deg! Torte bare ikke si det direkte til trådstarter... ;o) Ikke skjønner jeg hva Togli snakker om heller, jeg kjøper alltid bukser som sitter helt greit når jeg prøver dem og har aldri opplevd at de har mistet fasongen så til de grader etter noen dagers bruk. Dongeri er jo alltid trangere når de er nyvasket enn etter 2-3 dager, men slamsete og stygge har jeg aldri opplevd at de har blitt. Jeg tror ikke noe på at det skal være så sykt trangt og heller ikke at de ser for jævlig ut etter en stund, så slaskete tviler jeg sterkt på at buksene er. Dette er jo så trangt at de ikke klarer å puste når de sitter en gang. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Hehe, du har nok helt sikkert rett i det, men det er da måte på hvor trangt det skal være også da. Joda, men når den er sprengtrang i butikken, så er den perfekt (uten å være for trang) når du har brukt den i to dager ;-) Jeg er ikke glad i "pølseskinn-bukser", men de må heller ikke være slik at jeg føler det er nummeret før buksa havner ned på knærne ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Jeg er helt enig med deg! Torte bare ikke si det direkte til trådstarter... ;o) Ikke skjønner jeg hva Togli snakker om heller, jeg kjøper alltid bukser som sitter helt greit når jeg prøver dem og har aldri opplevd at de har mistet fasongen så til de grader etter noen dagers bruk. Dongeri er jo alltid trangere når de er nyvasket enn etter 2-3 dager, men slamsete og stygge har jeg aldri opplevd at de har blitt. Nei nåh altså!! ;-) Det kommer kanskje an på buksemerket? Nå har jeg masse ulike merker på mine jeans, men allikevel... Jeg bruker str. 29 i vidde på buksene mine. I butikken er jeg frista til å kjøpe str. 30, men da _vet_ jeg at buksa blir for slaskete etter et par dagers tid. I midja blir de slik at jeg må ha belte for å føle at buksa holder seg oppe. Den glir neppe ned, men det føles slik ;-) Kanskje fordi jeg bruker bukser som er ganske lave i livet? Jeg føler også at buksa henger i rumpa og det ser ikke så veldig flatterende ut ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Jeg tror ikke noe på at det skal være så sykt trangt og heller ikke at de ser for jævlig ut etter en stund, så slaskete tviler jeg sterkt på at buksene er. Dette er jo så trangt at de ikke klarer å puste når de sitter en gang. ''Dette er jo så trangt at de ikke klarer å puste når de sitter en gang.'' Så trange bukser kjøper jeg ikke, men det må være slik at jeg må trekke og dra litt i dem for å få den på i butikken ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 ''Dette er jo så trangt at de ikke klarer å puste når de sitter en gang.'' Så trange bukser kjøper jeg ikke, men det må være slik at jeg må trekke og dra litt i dem for å få den på i butikken ;-) Pst, mrxx har sikkert ikke kjøpt jeans siden det ble vanlig med litt elastiske stoffer! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Pst, mrxx har sikkert ikke kjøpt jeans siden det ble vanlig med litt elastiske stoffer! Aha, der har du det 0 Siter
ariadne Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Jeg kjøpte et par Replay-jeans til min datter på 15 og opplevde det samme. De blir så vide at de holder ikke til én dags bruk en gang. Vi kjpøte de i Oslo og bor på en anen kant av landet, så vi får ikke klaget. 0 Siter
mrxx Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 ''Dette er jo så trangt at de ikke klarer å puste når de sitter en gang.'' Så trange bukser kjøper jeg ikke, men det må være slik at jeg må trekke og dra litt i dem for å få den på i butikken ;-) Hehe, jeg tror ikke noe på at den ikke er så trang at den klemmer kraftig i livet når du sitter, hvis du må åle deg inn i dem. 0 Siter
mrxx Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Pst, mrxx har sikkert ikke kjøpt jeans siden det ble vanlig med litt elastiske stoffer! Hehe, jeg går nesten ikke med annet. 0 Siter
MsMonroe Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Å vaske jeans med stretch på høy temperatur kan gjøre vondt verre! Mange slenger de også i tørketrommel, men da smelter man jo stretch-fibrene sånn at jeansen "kollapser". 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Å vaske jeans med stretch på høy temperatur kan gjøre vondt verre! Mange slenger de også i tørketrommel, men da smelter man jo stretch-fibrene sånn at jeansen "kollapser". Henger meg på denne, lycra, som ofte brukes i stetch-stoffer, tåler overhodet ikke varme temperaturer. Vasker man jeans med lycra på 60 grader ødelegger man stretch-effekten, og buksa blir slaskete. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Hehe, jeg tror ikke noe på at den ikke er så trang at den klemmer kraftig i livet når du sitter, hvis du må åle deg inn i dem. Jeg har tjukkere lår og rompe enn midje, så kanskje det er forklaringen? ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.