Gjest Oppgitt kasteball. Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Håper noen kan hjelpe meg her. Er litt frustrert da jeg er blitt avvist av en nevrolog som skriver følgende: "Pas. må gjøres oppmerksom på at smertene/muskelspenningene/parestesiene kan ha sitt utgangspunkt i den tidligere skaden, men at det forverres dersom dette ikke blir motvirket ved riktig trening og bruk av muskulaturen" Henvisningen var ment for å få undersøkt grunnen til at benet sluttet å virke, ikke smerter og muskelspenninger, men kun lammelse i ben og ansikt. Som var nylig intruffet problemstilling. Jeg har tidligere trent meget mye, vært med på flere forskjellige idretter, samt trent jevnlig i samarbeid med idrettsfys. som også er manuell terapeut. Han fikk i oppgave å legge opp "riktig" trening til meg, og gjorde også dette, men det fungerte jo ikke, jeg ble bare dårligere. Nå har jeg mistet all kraft i en fot, og er betydelig hoven i dette benet. Det er jo ikke snakk om smerter her, men rett og slett ingen funksjon. Jeg skjønner bare ikke at en nevrolog kan avfeie pasienter på denne måten, uten å ha undersøkt pasient. Og legge all skyld over på manglende trening, når treningen ikke har vært manglende. Evt. psyken. når psykiater mener alt er bra.. Blir bare så innmari oppgitt over systemet i Norge.. Kan de ikke innrømme at de selv gjør feil engang i blant.?. I stede for å forpeste journaler med feilaktige opplysninger, som forfølger en til neste lege, som da ikke gidder ta pas. på alvor siden ene mener ditt og datt.. Noen som har nevrologiske lidelser som vet hva "riktig" trening er? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Når man ikke blir møtt på en måte som ikke oppleves som seriøst, forstår jeg godt at du blir frustrert. Men hva videre ?? Å gi deg råd om trening nå vil være fullstendig galt uten en mer eksakt diagnose. Jeg synes du i første omgang ikke skal utsette deg for enda en som du oppfatter som "snakker forbi" deg. Ta på nytt kontakt med neurologen og fortell at du ikke ble , hverken noe særlig klokere når det gjelder diagnose eller hva du skal gjøre videre for å trene deg opp. Den utfordringen bør han/hun ta !! Ellers har jeg god erfaring med å bruke neurolog i Volvat systemet som second/third opinion i vanskelige/kontroversielle saker. Lykke til !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hmph. Føler med deg. Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men har vært hos spesialist som bare klemte litt og syns at jeg ikke skrek høyt nok antagelig, og så sier at jaja, du får lære deg å leve med smerten. Hallo... Jeg _vet_ at med min kroniske tilstand må jeg leve med smerter, og det er greit, men jeg spurte ikke ham om det, jeg spurte om hva som _egentlig_ var galt i albuen min. *sukker* Liten vits i å oppsøke spesialister når de snakker forbi deg og ikke oppfatter hva som er problemet. Lykke til :-) Håper du får nevrologen til å skjønne problemet ditt, eller finner en annen som gjør det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oppgitt kasteball. Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Når man ikke blir møtt på en måte som ikke oppleves som seriøst, forstår jeg godt at du blir frustrert. Men hva videre ?? Å gi deg råd om trening nå vil være fullstendig galt uten en mer eksakt diagnose. Jeg synes du i første omgang ikke skal utsette deg for enda en som du oppfatter som "snakker forbi" deg. Ta på nytt kontakt med neurologen og fortell at du ikke ble , hverken noe særlig klokere når det gjelder diagnose eller hva du skal gjøre videre for å trene deg opp. Den utfordringen bør han/hun ta !! Ellers har jeg god erfaring med å bruke neurolog i Volvat systemet som second/third opinion i vanskelige/kontroversielle saker. Lykke til !! tusen takk for svar =) Jeg står heldigvis på venteliste for å få en utreding. Og håper så inderlig at de kan høre på hva jeg sier, og forhåpentlig kan hjelpe meg. Er jo riktig så frustrerende når man blir møtt på denne måten. Jeg har også store økonomiske tap pga at de ikke har tatt saken min på alvor, og det har medført unødvendig lang tid på venteliste. Økonomisk tap grunnet at jeg ikke kan jobbe i denne tilstanden, og at Nav har max grense for hvor mye de kan gi... Legen sender meg til nevrolog, nevrolog sender meg til opptrening, fys/manuell teraputer blir oppgitt og sender tilbake til lege. Lege blir oppgitt over nevrolog. Nevrologer har ført opp undersøkelser jeg ikke har tatt, og skylder på psyken, sender meg til psykiater, de skjønner ikke hva jeg gjør hos de, og sender meg tilbake, men dessverre så er der så mye feil og mangler i journalen, at de bare fnyser, og gidder ikke engang se på meg. Skjønner ikke dette.. Vet jo at jeg er et vanskelig tilfelle, men alvorlig talt. De må jo kunne se at benet har en såpass hevelse, og at det ikke går an å få noe sånt om det var psykisk. Og det store spm er jo. Jeg har trent hele livet, men likevel får jeg sånne problemer "attakkvis", de skylder på manglende trening, men trening er utført. ifølge de undersøkelser som IKKE er blitt gjort, så var de undersøkelsene helt fine. (de har ført opp i journalen min at jeg har tatt en rekke undersøkeler som jeg ikke har tatt) Så det feiler meg visst ingenting, må være psykisk, men dette avfeier psykologer og psykiatere, for de har tatt en grundig undersøkelse. Så jeg feiler visst overhode ingenting verken psykisk eller fysisk, da må jeg jo være frisk? men, har fremdeles en utpreget kraftsvikt og motorikksvikt i hele høyre kroppshalvdel, med benet som hardest rammet. Samt en god hevelse i dette benet.. Hvordan kan man ha dette uten å feile noe som helst da.. Huff og huff.. Beklager, men jeg måtte bare få det ut :-) Syns bare det er så merkelig hele opplegget. Kan de være redd meg på et vis, for at de ikke gjorde som de skulle da ulykken min var. Følger dette journalen min på en eller annen måte?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oppgitt kasteball. Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hmph. Føler med deg. Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men har vært hos spesialist som bare klemte litt og syns at jeg ikke skrek høyt nok antagelig, og så sier at jaja, du får lære deg å leve med smerten. Hallo... Jeg _vet_ at med min kroniske tilstand må jeg leve med smerter, og det er greit, men jeg spurte ikke ham om det, jeg spurte om hva som _egentlig_ var galt i albuen min. *sukker* Liten vits i å oppsøke spesialister når de snakker forbi deg og ikke oppfatter hva som er problemet. Lykke til :-) Håper du får nevrologen til å skjønne problemet ditt, eller finner en annen som gjør det! takk for svar :-) Jeg gir det norske helsevesen en siste sjangse, og hvis de jeg skal til nå ikke vil hjelpe meg, eller ikke har nok kunnskap. Ja da reiser jeg jaggu til utlandet, med eller uten støtte.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.