Hope Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Vi har begynt å slipe ned trappen, som er malt. Men det er så sinnsyk jobb og sååå mye støv. Så fikk jeg nylig høre om lakk og malings-fjerner, som man visstnok tar på i noen minutter, for deretter å skrape malingen av??? Stemmer det at dette funker bra? Vi må kanskje finslipe litt etterpå, men da slipper vi hvertfall bruke båndslipern, som støver ned to hele etasjer...? Noen med erfaring med slik malingfjerner?? 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 "Reprin" heter en type malingsfjerner.Den er sterkt etsende og lukter noe inni hampen! Husk ventilasjon ihvertfall.Malingsfjerner får du sikkert i flere typer også så stikk ned i fargehandelen og spør.Det er mye mer takknemlig å bruke dette middelet og spesielt hvis det er flere lag lakk. 0 Siter
Hope Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Skrevet 26. februar 2008 "Reprin" heter en type malingsfjerner.Den er sterkt etsende og lukter noe inni hampen! Husk ventilasjon ihvertfall.Malingsfjerner får du sikkert i flere typer også så stikk ned i fargehandelen og spør.Det er mye mer takknemlig å bruke dette middelet og spesielt hvis det er flere lag lakk. Men man må da ha hansker og maske antakelig, siden det er etsende og lukter masse? Og jeg som er gravid...huff og huff... 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Men man må da ha hansker og maske antakelig, siden det er etsende og lukter masse? Og jeg som er gravid...huff og huff... Gå ned på fargehandelen og spør der nede om løsemiddel faktoren i disse malingsfjernerne.Og om du må bruke maske så gjør vel det ingenting! Hansker må du uansett bruk helst briller også .Det er kraftige saker vi har med å gjøre her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.