Gjest Wita Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Jeg ødela ryggen min på skitur sist søndag og paracet alene hjelper ikke. Apotekdama sa jeg skulle ta 2 stk 500 gram`s paracet og en 400`gram`s ibuxs-et-eller-annet (husker ikke navnet) 3 ganger daglig. Syntes det hørtes mye ut (er + - 54 kilo) , men gjør som hun sier og nå er ryggen såpass bra at jeg kan reise meg opp av kontorstolen uten problemer. - Dette kan du få for høyt blodtrykk av sier kolegaen min og står hardnakket på sitt. Stemmer det eller? Vil heller ha ryggvondt enn høyt blodtrykk. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Det høres ut som en ganske normal dose for sterke smerter. Og du kan få problemer av det om du holder på sånn lenge - men ikke for noen dager. God bedring 0 Siter
mrxx Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Over tid så er det klart at dette ikke er bra. Men hvilken tabletter er bra over tid? Så langt er det ingen grunn til bekymring. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Ibux og Paracet i kombinasjon er veldig vanlig mot smerter. I perioder jeg har skikkelig ryggplager, har jeg tatt nesten det dobbelte av din dose med Ibux pr dag, på resept fra lege. Du har samtidig fått beskjed om å ta maxdose Paracet som er anvist på pakningen. Kollegaen din veit ikke hva hun snakker om. Store inntak av Paracet kan føre til leverskader. Ibux går ut over magesekken dersom du tar for mye, men du har større slingringsmonn på dosene, og kan ta langt høyere doser uten at det er farlig. God bedring med ryggen. 0 Siter
fresja Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Mamma (82) fikk beskjed om å ta 1 Ibux og og 1 Paracet tre ganger daglig for sterke ryggsmerter (flere brudd p.g.a. benskjørhet). Hun skulle ta tablettene selv om hun noen ganger ikke kjente så mye vondt. Regner med det er for en kort periode. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.