Gå til innhold

Bulket i bilen foran, skyld eller ei?

Anbefalte innlegg

Gjest verden er full av idioter
Skrevet

Dette skjedde forleden dag:

Kjørte inn i en forkjørsvei med 40 sone og svingte til venstre. Fra høyre kom en bil i høy hastighet som var langt unna da jeg svingte over i kjøreretningen. Vedkommende kjører tett opptil meg og blinker med fjernlysene hvorpå jeg bremser ned til 30 km for å be han holde avstand Vedkommende blir da forbanna og kjører forbi og bråbremser foran meg. Jeg greier så vidt å unngå å kjæsje inn i han og og setter bilen i bevegelse etter han for å forsøkte å komme i kontakt med han(blinker på han med fjernlysene). Da bråbremser han nok en gang og jeg greier ikke å stoppe og kræsjer inn i tilhengerfestet hans. Bak meg er det flere biler og jeg går ut for å få tak i et vitne til hendelsen. Vedkommende kommer ut av bilen og ser at han ikke har fått skade selv, dette mens jeg får tlfnr til han i bilen bak. Han sier til samboeren min at det var "best at det ikke ble skade" på bilen hans, før han setter seg i bilen og stikker. Jeg står dermed tilbake med skade på bilen min.

Har jeg noen sak ovenfor forsikringsselskapet her? Vedkommende stakk som nevnt av uten å snakke med meg.

Har tatt nr på bilen og har vitner til hendelsen.

Noen som kan komme med tips?

Fortsetter under...

Skrevet

Det du kan gjøre i første om gang er følgende, skriv: REGNR xxxxx og send til 2282 (vegvesenet), da får du oppgitt navnet på eiger og alt mulig.

Altså REGNR og så ett lite mellom rom før du skriver registreringsnummeret, fks. AA55876.

Lykke til.

Skrevet

Uansett foranledning er det vel den som ligger bak som har ansvaret for å ligge så langt bak at h*n kan stoppe om den foran bråbremser...

Gjest Elextra
Skrevet

Det du kan gjøre i første om gang er følgende, skriv: REGNR xxxxx og send til 2282 (vegvesenet), da får du oppgitt navnet på eiger og alt mulig.

Altså REGNR og så ett lite mellom rom før du skriver registreringsnummeret, fks. AA55876.

Lykke til.

jøss, ante jeg ikke, kjekt å vite.

Skrevet

Når du har vitner som så hvordan den andre bilen oppførte seg så skulle en tro at du hadde en god sak vel. Snakk med forsikringselskapet ditt.

Gjest verden er full av idioter
Skrevet

Lykke til.

Har sjekket ut eieren, men vedkommende er over 70 år og bor langt unna. Mest sannsynlig er det sønnen(han var i 40-årene) e.l. som kjørte.

Annonse

Gjest jamvold
Skrevet

Du har plikt til og holde lang nok avstand til bilen forann deg slik at du ikke kjører i bilen hans bakfra. Her har du ingenting å komme med for en forsikringssak. Du kjørte i ham bakfra og der står saken. Hva han gjorde for å provosere betyr ingenting for saken din.

Tenk deg ellers på veien når en lastebil ligger klin inntil bakparten på bilen din og du trykker på bremsen for å skremme. Kan ikke lastebilen bremse da og kjører i deg så har han skylden.

Skrevet

jøss, ante jeg ikke, kjekt å vite.

Eg fant det ut først i går.

Veldig greit, så kan du spore opp idioter i trafikken og ringe de opp mens du kjører bak, praktisk! :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Eg fant det ut først i går.

Veldig greit, så kan du spore opp idioter i trafikken og ringe de opp mens du kjører bak, praktisk! :-)

Husker tidligere var det om å gjøre å ha en bekjent i politiet, som kunne slå opp navnet for deg. Det er jo ikke nødvendig nå lenger :-)

Skrevet

Husker tidligere var det om å gjøre å ha en bekjent i politiet, som kunne slå opp navnet for deg. Det er jo ikke nødvendig nå lenger :-)

Eg såg nettopp et klipp fra en ny norsk film som heter "Ulvenatten" der var det en politibil som eksploderte, eg sjekka registreringsnummeret og fant ut kem som eide skiltet (bilen) og han var skyldig kr.6280.- i vegavgift! he.he..

Skrevet

Desverre er det vel din feil siden du ikke hadde stor nok avstand til bilen foran. tror jeg..

Skrevet

Du får nok skylda, dessverre.

Du har alltid plikt til å holde så bra avstand til bilen foran at du kan stoppe. Uansett.

Gjest vill i fletta
Skrevet

Åsså jeg da, som dreiv å pulte en politiansatt for å få vite diverse reg-nr ;o)

Kan spare meg til viktigere ting, nå da. Det var et kjekt tips *hehe* ;D

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet

Åsså jeg da, som dreiv å pulte en politiansatt for å få vite diverse reg-nr ;o)

Kan spare meg til viktigere ting, nå da. Det var et kjekt tips *hehe* ;D

:D

Gjest annlovinda
Skrevet

Er nok du som får skylda. Det var jo du som kjørte i han bakfra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...