Gå til innhold

KaffeLatte!

Gjest Blikkboks

Anbefalte innlegg

Gjest Blikkboks

Hei!

Jeg drikker kaffe latte. Denne lager jeg på Q-melk ekstra lett (0,5%fett), og ikke sukker.

Min nabo påstår allikevel at det er like mye kallorier som ett vanlig måltid.

Men, hvordan kan dette bli "værre" en å drikke ett glass melk og en kopp kaffe til frokost. Hun hevder at det er fordi melken er varm...

Kan noen forklare meg dette, fordi det for meg virker helt ulogisk.

Min nabo mener dette er noe hun lærte på GreteRode kurs.

Sikker litt dumt innlegg, men jeg kan ikke i min villeste fantasi skjønne at det blir mer kallorier fordi den er varm.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blikkboks

det kan umulig bli flere kalorier enn om melken er kald. Den forandrer seg jo ikke.

Nettopp, det er akuratt det jeg mente også.

Men en annen ting er jo om dette er fryktelig fetende, uansett.

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle liksom skje med melka når den ble oppvarmet da? POFF!!! 500 ekstra kalorier!!!

Nei, jeg tror at mengden kalorier vil være den samme om man blander melka og kaffen eller om man drikker det hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo en utrolig merkelig og ulogisk teori, og garantert uriktig!!

Neinei,- det må jo være riktig! Ikke ødelegg nå.

Tenk så mye is vi kan spise med god samvittighet, da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom teori! Når mat og væske har vandret så langt ned i fordøyelsessystemet som det må før forbrenningsprosessen har startet, vil jeg tro at temperaturen har rukket å bli kroppstemperert og nokså lik, uansett utgangspunkt : Det kalde blir varmere og det varme blir kaldere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei,- det må jo være riktig! Ikke ødelegg nå.

Tenk så mye is vi kan spise med god samvittighet, da! :-)

Huff, ja, du sier noe. Jeg trekker det jeg sa tilbake!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter alle svarene du har fått: Kaloriinnholdet endres ikke uansett om kaffen og melken blandes i koppen eller i magen. Eller om du drikker latten kald eller varm. Naboen er helt på jordet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...