Gjest En treningsamatør :o) Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har nettopp kastet meg med iver å lysst ut i trening i håp om bedre helse og yngre kropp ) Men, så var det alt dette pratet om proteiner ETTER trening, og riktig kost FØR trening. Leiter på nettet, men det blir for tidskrevende å følge disse oppskriftene. Jeg ønsker anbefalinger av FERDIGE protein-kilder, klappet å klart i embalasje fra butikken. Har der noe å anbefale, som er lett å spise etter trening? Jeg har kun mulighet å trene på kveldstid, så jeg spiser middag sammen med barna, og etter som jeg leser, er visst ikke det å anbefale heller. Ikke middag rett før trening, det er jammen vanskelig å kombinere mitt liv med helsestudio hvis det er så mange hensyn å ta!!! Jeg jobber jo som mange andre 100 %, har to barn som skal hentes i barnehage, full fart frem med grytene, og stup ut i aktiviteter. Hvordan kombinerer dere alt dette med trening???? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Drit i alt det der, det betyr minimalt. Det viktigste er å trene og spise noenlunde sunt. Å gjøre det altfor komplisert er unødvendig og bare dreper treningsgleden. Det er ikke sånn at treningsøkten er bortkastet hvis du spiser på "feil" tidspunkter. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Det beste du kan gjøre når du ikke er toppidrettsutøver er å spise et lett, næringsrikt måltid en times tid før trening slik at du har energi til å gjennomføre økten, og ta deg et par grove skiver med brunost etter trening. For vanlige mosjonister er dette mye bedre enn en energibar! 0 Siter
Speak Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Mat før trening er viktig. Hvor tett opptil treningen kan spise avhenger også litt av hva du skal gjøre. For meg er det helt umulig å ta en spinningtime en time etter en full middag. Løsningen min er da å spise en liten middag (1/2 posjon) og vente en drøy time. (Helst 1 1/2 time) Dersom jeg skal trene vekter kan jeg gjerne spise vanlig middag ca. 1 time før trening. Dersom det er kortere tid så spiser jeg også her 1/2 middag. Resten av middagen varmer jeg opp da jeg kommer hjem. Evt. kan du lage deg en proteindrikk da du kommer hjem. (Proteinpulver, frukt og melk) Blir nesten som milkshake. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.