Hvem hvet alt ? Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Vi er 3 søsken som skal ta oss av arveoppgjøret oss imellom, å da kommer tankene, på hva kontrakter bør inneholde før det hele starte. Hva bør vi passe på. (ønsker at dette skal gå så smertefuldt som mulig, ingen hus/leilighet innvolvert. Tips taes imot med takk. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 ''ønsker at dette skal gå så smertefuldt som mulig, '' Det kan du da ikke mene...? 0 Siter
Hvem hvet alt ? Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Skrevet 27. februar 2008 ''ønsker at dette skal gå så smertefuldt som mulig, '' Det kan du da ikke mene...? Nei selvfølgeli ikke, det skulle selvfølgelig stått smertefritt som mulig. 0 Siter
Speak Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Dersom det er vesentlige verdier som er innblandet, så hadde nok jeg kontaktet en advokat. Da slipper man kanskje bråk i ettertid. Om det ikke er vesentlige verdiger involvert, så hadde jeg vel prøvd å skrive opp hva som finnes, og fordele det av verdi i forhold til verdien. Småting med liten verdig blir ofte bare fordelt i hauger, og så trekker man en haug hver. 0 Siter
mrxx Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Er det store verdier så kan det være lurt å bruke advokat. Men er det store verdier som skal selges så er det jo ikke verre enn at salgsummen deles likt på tre. Er det småting, så kan dette ofte deles i 3 deler: 1. Ting som avdøde vil at hver enkelt skal ha. 2. Det kan være ting som etterlatte ønsker, er det flere som ønsker samme tingen så trekkes det om dette. 3. Resten, som ingen nødvendigvis har noe sterkt ønske om å få. Dette deles enten likt eller det trekkes om hver enkelt ting. Med litt rettferdighetssans så går dette svært bra. Jeg har og er litt oppe i det samme, vi også er 3 søsken og det har gått utmerket, ikke en eneste krangel eller vondt ord fra noen av oss. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Vi er også tre søsken og da vi skulle fordele arven og boet etter vår mor satte vi oss først ned og ble enige om at ingen av oss hadde lov til å bli sure og uvenner underveis. Pengene var jo lett å dele. Boet fordelte vi på den måten at vi plukket ut en og en ting vi kunne tenke oss av tilnærmet lik verdi (hvitevarer og møbler f.eks.) og gikk så nedover i størrelse via alt innbo og småsaker som duker og ting og tang. Det to eller tre ønsket seg trakk vi lodd om, det bare en ville ha var jo greit. Det ingen ville ha tok vår far (han hadde ingen arverett etter min mor da de var ugifte og heller ikke samboende på papiret) og det ble en god del møbler bl.a. 0 Siter
Gjest Juliase Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 smertefuldt? hørtes ikke bra ut (0; 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.