Gå til innhold

Hvilket navn liker du best av disse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Juliane er da et gammelt navn? Mener bestemt at det et stykke bak i slekta til min eks finnes minst en Juliane om ikke flere.

Het ikke gammel-dronninga i Nederland Juliane?

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• Lillemus

3

• mariaflyfly

2

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Johanna er finest, synes jeg. Josefine er søtt, og Juliane sådär. Liker Julie/Julia bedre. Fransiska liker jeg ikke i det hele tatt. Det er hardt og kantete, og jeg synes at jenter skal ha litt mykere navn:)

Skrevet

Jo.

Skrevet

Josefine - det var vi også innom som andrenavn til Snuppa, men det ble ikke det heller. Litt vel sukkersøtt synes jeg egentlig.

Fransiska - nei, i likhet med de andre så liker ikke jeg heller navnet

Johanne - fint, men jeg liker Johanna enda bedre

Juliane - litt fint synes jeg, litt tungt kanskje?

Skrevet

Jo.

...og mener moren hennes igjen het Wilhelmina....

Da tnekre jeg bare på den der svensktoppsangen "Å Wilhelmina, från xxxxxx-sina, vill du bli min? Mitt hjärta står i brann!" ;-)

Av de tre nederlandske dronningnavnene er dog Juliane det aller, aller beste. Ser ikke for meg at jeg noensinne skulle fått en liten Beatrix! ;-)

Skrevet

Jo, men jeg tror ikke hun er i slekt med eksen min... ;o)

Annonse

Skrevet

Jo, men jeg tror ikke hun er i slekt med eksen min... ;o)

Sikker? ;-)

Gjest ViViola
Skrevet

Josefine og Fransiska: Forfinede små frøkner med porselenshud og nykker. Lever i herregårdsboliger og har altfor mye fritid. Blir aldri voksne. Mao: Liker dem ikke... (Men jeg kjenner ingen som heter det heller, da, så jeg er bare fordomsfull)

Johanne: Liker det veldig godt. Johanne er ei grepa jente med begge beina på jorda, full av liv og røre. Av en eller annen grunn har hun langt rødt hår og oppstoppernese. He-he. Kjenner heller ingen som heter Johanne, bare et par Johanna'er. Ville absolutt valgt Johanne!

Juliane: Ei litt småmisfornøyd snuppe med dårlige gener. Lubben og lat, og litt av en intrigemaker. Ønsker å være fiiiin, men orker ikke gjøre noe med det og er derfor irritert på alt og alle.

Du ba om assosiasjoner, ikke sant? :-)

Gjest ViViola
Skrevet

...og mener moren hennes igjen het Wilhelmina....

Da tnekre jeg bare på den der svensktoppsangen "Å Wilhelmina, från xxxxxx-sina, vill du bli min? Mitt hjärta står i brann!" ;-)

Av de tre nederlandske dronningnavnene er dog Juliane det aller, aller beste. Ser ikke for meg at jeg noensinne skulle fått en liten Beatrix! ;-)

''"Å Wilhelmina, från xxxxxx-sina, vill du bli min?''

Hallo, liksom, kan du ikke din Svensktopp bedre enn som så??? Det heter "Åh Kristina, från Wilhelmina osv.".

Herregud, er ikke det barnelærdom, liksom?!

;-)

Skrevet

''"Å Wilhelmina, från xxxxxx-sina, vill du bli min?''

Hallo, liksom, kan du ikke din Svensktopp bedre enn som så??? Det heter "Åh Kristina, från Wilhelmina osv.".

Herregud, er ikke det barnelærdom, liksom?!

;-)

*storflirer* Ja, ja,der ble jeg "avslørt" om hvor mye jeg egentlig har lyttet på disse svenstoppsangene!! ;-)

Modig du, som tør stå fram og korrigere meg;-) *knis*

Gjest ViViola
Skrevet

*storflirer* Ja, ja,der ble jeg "avslørt" om hvor mye jeg egentlig har lyttet på disse svenstoppsangene!! ;-)

Modig du, som tør stå fram og korrigere meg;-) *knis*

Som erfaren swingdanser fra 80-tallet er det umulig å ikke kunne. Har et altfor stort utvalg av "Svensktoppar" og Ole Ivars-låter og gud vet hva som surrer inni hodet mitt. Jeg kan jo synge med til det meste! Sukk...

Men fine å danse til, DET er de, ja!

;-)

Skrevet

Jeg er enig med flesteparten her, og ViViola hadde et godt svar, jeg såg formelig disse småfrøkenene for meg :)

Fransiska ble helt feil for meg, det høres ut som en figur i en roman full av intriger og brutte kjærlighetsforhold.

Josefine? Vel forså vidt ok, men ikke, men ikke førstevalget mitt.

De 2 siste, synes jeg er bra. Personlig ville jeg brukt Johanna kanskje.

Og jeg ville valgt Julia eller Julie isteden.

Lykke til med navnevalget.

Skrevet

Som erfaren swingdanser fra 80-tallet er det umulig å ikke kunne. Har et altfor stort utvalg av "Svensktoppar" og Ole Ivars-låter og gud vet hva som surrer inni hodet mitt. Jeg kan jo synge med til det meste! Sukk...

Men fine å danse til, DET er de, ja!

;-)

:-)

Jeg trodde tydeligvis jeg kunne synge med til det meste, også svenstopparna, for selv om man ikke har hørt dem mange ganger i swing-sammenheng har de en tendens til å feste seg i hjernebarken.

Men jeg bommet altså på Kristina/Wilhelmina*he he*

Annonse

Skrevet

- Josefine: Helt greit.

- Fransiska: Litt vel "dollete" navn...

- Johanne: Jeg liker bedre varianten Johanna.

- Juliane: Ikke så veldig fint.. Julianne er hakket bedre.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg er enig med flesteparten her, og ViViola hadde et godt svar, jeg såg formelig disse småfrøkenene for meg :)

Fransiska ble helt feil for meg, det høres ut som en figur i en roman full av intriger og brutte kjærlighetsforhold.

Josefine? Vel forså vidt ok, men ikke, men ikke førstevalget mitt.

De 2 siste, synes jeg er bra. Personlig ville jeg brukt Johanna kanskje.

Og jeg ville valgt Julia eller Julie isteden.

Lykke til med navnevalget.

''Jeg er enig med flesteparten her, og ViViola hadde et godt svar, jeg såg formelig disse småfrøkenene for meg :)''

Er ikke det der veldig rart, at man har så klare bilder av rett og slett noe så abstrakt som navn? Jeg kjenner jo ingen som heter det, kanskje ren påvirkning fra TV/film?

Gjest ViViola
Skrevet

:-)

Jeg trodde tydeligvis jeg kunne synge med til det meste, også svenstopparna, for selv om man ikke har hørt dem mange ganger i swing-sammenheng har de en tendens til å feste seg i hjernebarken.

Men jeg bommet altså på Kristina/Wilhelmina*he he*

Vi kjørte engang "kvinneruten" i Sverige, og var innom både Wilhelmina og alle disse andre kvinnenavnstedene (som du sikkert skjønner at jeg ikke husker i farten). Morsom opplevelse, forsåvidt.

Og greia med disse sangene er jo akkurat det at de setter seg så godt fast, uansett. Så da kan du tenke deg reportoaret mitt, da, etter å ha frekventert dansegallaer i snart 25 år?!

;-)

Skrevet

Vi kjørte engang "kvinneruten" i Sverige, og var innom både Wilhelmina og alle disse andre kvinnenavnstedene (som du sikkert skjønner at jeg ikke husker i farten). Morsom opplevelse, forsåvidt.

Og greia med disse sangene er jo akkurat det at de setter seg så godt fast, uansett. Så da kan du tenke deg reportoaret mitt, da, etter å ha frekventert dansegallaer i snart 25 år?!

;-)

''etter å ha frekventert dansegallaer i snart 25 år''

*he he*

Gjest ViViola
Skrevet

''etter å ha frekventert dansegallaer i snart 25 år''

*he he*

Skulle vært egen meddalje for slikt, vett'u!

;-)

Skrevet

''Jeg er enig med flesteparten her, og ViViola hadde et godt svar, jeg såg formelig disse småfrøkenene for meg :)''

Er ikke det der veldig rart, at man har så klare bilder av rett og slett noe så abstrakt som navn? Jeg kjenner jo ingen som heter det, kanskje ren påvirkning fra TV/film?

Ja det var så pussig :) jeg kunne skrevet det selv, akkurat slik så jeg dem for meg.

Skrevet

Skulle vært egen meddalje for slikt, vett'u!

;-)

Kongens fortjenestemedalje i swing?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...