Gjest ViViola Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Kongens fortjenestemedalje i swing? Jepp! Den deles ut veldig sjeldent, så det er svært stor stas å få den. Fatter ikke hvorfor ingen har fremmet mitt kandidatur?!?! 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Jepp! Den deles ut veldig sjeldent, så det er svært stor stas å få den. Fatter ikke hvorfor ingen har fremmet mitt kandidatur?!?! Personlig satser jeg å å snart bli tildelt Kongens fortjenestemedalje i tull... 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Personlig satser jeg å å snart bli tildelt Kongens fortjenestemedalje i tull... Åja? Hvilke kriterier ligger til grunn...? 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Åja? Hvilke kriterier ligger til grunn...? Tja, lange tråder og deltråder på DOL om alt og ingenting, kanskje? ;-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Tja, lange tråder og deltråder på DOL om alt og ingenting, kanskje? ;-) Å herregud, da dumper det vel ned en i posten her også om ikke lenge... ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Å herregud, da dumper det vel ned en i posten her også om ikke lenge... ;-) ;-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 ''-Josefine Det er ok. - Fransiska Nei, det blir helt feil på en norsk jente. - Johanne Litt gammelmodig og kjedelig - Juliane Det blir litt for "hipt" og oppkunstruert.'' Det er nesten utrolig, men din mening om disse navnene er omtrent som jeg skulle sagt det selv:-) ''Det er nesten utrolig, men din mening om disse navnene er omtrent som jeg skulle sagt det selv:-)'' He he, stilig! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Juliane er da et gammelt navn? Mener bestemt at det et stykke bak i slekta til min eks finnes minst en Juliane om ikke flere. ''Juliane er da et gammelt navn? Mener bestemt at det et stykke bak i slekta til min eks finnes minst en Juliane om ikke flere.'' Jeg sjekket no hos SSB, men de har ikke historikk på Juliane, noe de har på veldig mange fornavn. Så det vet jeg ikke. Jeg kjenner ikke til noen gamle Julianer bakover, men det betyr ikke at de ikke er der, noen steder i landet i hvert fall. Men at Juliane har vært en nederlandsk dronning, gjør ikke navnet mindre nytt eller moderne i Norge. 0 Siter
Gjest snart mamma igjen Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 - Josefine: Helt greit. - Fransiska: Litt vel "dollete" navn... - Johanne: Jeg liker bedre varianten Johanna. - Juliane: Ikke så veldig fint.. Julianne er hakket bedre. Julianne er faktisk en variant jeg også har tenkt på... 0 Siter
Hønemoren Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Sier Juliane for det heter et av mine barnebarn:-). Deretter synes jeg Josefine, men helst uttalelse uten e'en på slutten, slik dem sier det i Sverige: Josefin, pent synes jeg. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Julianne er faktisk en variant jeg også har tenkt på... My finere enn Juliane. Juliane virker litt sånn "treigt" eller hva jeg skal kalle det *hehe* Julianne er lystigere og lettere Jeg vet også om en som heter Julianna. Hun er riktignok av delvis utenlandsk opprinnelse. 0 Siter
pusi72 Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 - Josefine: Fint navn. Kanskje litt for søtt etter min smak. Ville kanskje brukt det som mellomnavn selv. - Fransiska: Grusomt. Sorry. Høres hardt ut, og jeg tenker også på forfinede, bortskjemte frøkener. - Johanne: Veldig fint og litt mer solid og norskt. Liker best Johanna selv. - Juliane: Dette er endel brukt i området jeg bor, med to n-er. Symes det blir for likt Julie som er utbrukt. Dessverre. tror jeg stemmer på Josefine, jeg. 0 Siter
Jølsen Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Fransiska (eller andre stavemåter) er et fantastisk vakkert navn. Ikke bry deg om de fornorska pottittene her på DOL, de vil bare ha alt norsk, de vet ikke bedre. 0 Siter
Jølsen Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Takk for innspill! Hm...av innleggene ser jeg at Josefine og Johanne er de mest likte av disse navnene, mens Fransiska og Juliane ikke blir likt. (grunnen til at jeg skrever Fransiska med s og ikke c, er at jeg ikke ville hatt Tsj- lyd midt inni, som noen da lager).Ser ut som Josefine både kan bli godt likt, OG av enkelte oppfattes som et tullenavn?! Jeg har sansen for navn som ikke er altfor vanlige (Julie blir for vanlig), men ikke altfor sært heller. Selv liker jeg nok best Josefine - eneste er at jeg lurer på om det vil bli assosiert med den kaninen Josefine som mange barn kjenner fra PC-spill? (På den annen side er jo Emil et ganske vanlig guttenavn da, til tross for Emil i Lønneberget, så man kan kanskje ikke tenke sånn.) Fransiska er kjempefint. Det finnes som sagt mange stavemåter av dette navnet, men det er uansett et nydelig navn. Her på DOL er det bare godtatt å kalle barna sine norske navn skjønner du, det er derfor de vakre navnene du liker best ikke blir godt mottatt. Du burde strengt talt gi faen i hva sullikene her inne mener, de har som regel ikke peiling på noe som ikke har med Norge eller norske ting å gjøre. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Juliane forbinder jeg bare med hu stripperen Hadde ikke valgt deandre navnene heller 0 Siter
ilaria Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 - Josefine - kjempesøtt - Fransiska - tungt. Også finnes det så mange versjoner i uttale og skrivemåte av dette navnet at det lett skaper forvirring, f.eks Franciska, Francesca [fransjeska] osv. - Johanne - høres traurig ut i mine ører. Johanna er bedre - Juliane - likte det godt! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Julianne er faktisk en variant jeg også har tenkt på... Jeg liker Juliana 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.