Gå til innhold

Vegavgiften for dieselbiler

Anbefalte innlegg

Gjest staten, kiss my ass !!
Skrevet

Snakk som surr og rot !!!!

Ifølge en liste på VG skal vi ikke har forhøyet vegavgift, fordi bilen vår ifølge den skal ha standard partikkelfilter

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=130145

Ifølge Oslo Tollvesen har IKKE bilen vår partikkelfilter, vel vi ringer og vi mailer, vi ringer bilforhandleren, èn der mener at bilen har partikkelfilter, en annen mener at den ikke har det, Oslo Tollvesen har ikke noe med det å gjøre, de henviser til Statens Vegvesen, hos Statens Vegvesen er det flere "tja" svar, å evt. se bort fra mottatt faktura er det ikke snakk om, da må vi innhente dokumentasjon fra bilforhandleren ....... somskrevet tidligere så er de ikke helt enige med hverandre der heller ..... dokumentasjon ..... nei det har de ikke ..... å herregud for et rot !!!!

Skrevet

Jeg blir så forbannet på dagens politikere og avgifter at jeg snart spyr.

Men om du hadde hatt partikkelfilter så kan du ikke kjøre på biodiesel, så hva de tenker på når det gjelder disse avgiftene kan man jaggu meg lure på. Kjører du på bio, så sparer du i alle fall miljøet, men da blir du straffet med høyere årsavgift.

Skrevet

Jeg blir så forbannet på dagens politikere og avgifter at jeg snart spyr.

Men om du hadde hatt partikkelfilter så kan du ikke kjøre på biodiesel, så hva de tenker på når det gjelder disse avgiftene kan man jaggu meg lure på. Kjører du på bio, så sparer du i alle fall miljøet, men da blir du straffet med høyere årsavgift.

''Kjører du på bio, så sparer du i alle fall miljøet, ''

Det var vel snakk om det på tv i går at det forurenser like mye å lage bio-diselen så den er til syvende og sist ikke mer miljøvennlig alikevel...

Skrevet

''Kjører du på bio, så sparer du i alle fall miljøet, ''

Det var vel snakk om det på tv i går at det forurenser like mye å lage bio-diselen så den er til syvende og sist ikke mer miljøvennlig alikevel...

Men dette er jeg helt sikker på kan løses. Det som må til er at det forskes på mer miljøvennlig drivstoff. Hadde Jense og Co satt av en av de tre millardene de ga til regnskogene til bruk for forskning på dette området så er jeg helt sikker på at vi hadde funnet løsninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...