Gjest bytte av adr Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Min sønn har bodd siden 2004 i Oslo, jeg bor i nord. Han bytter ikke adresse i folkeregistret. Jeg har ved flere anledninger sagt at nå må han rydde opp. Jeg har selv ringt folkeregistret, men de kan ikke gjøre noe uten at han gjør dette selv. Han lever dessverre på skråplanet og har ingenting på stell. Folkeregistret sier der han bor at så lenge han er arbeidsledig og ikke har husleiekontrakt over 6 mnd får han ikke bytte adresse. Er dette lov? Ønsker ikke posten hans hver uke lengre. Dette kommer ofte fra offentlige instanser som går etter bostedsadressen i folkeregistret. Ønsker heller ikke lengre være vitne til brev fra innkassoer, siktelser ovs. Har også tenkt på i det siste at hvis han har noe uoppgjort kan det en dag ringe noen på min dør, torpedoer ovs. Hva kan jeg gjøre? 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Når du mottar brev til han, så sett et kryss over hans navn og adresse, ved siden av skriver du retur, adressaten bor ikke her. 0 Siter
Gjest bytte av adr Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Når du mottar brev til han, så sett et kryss over hans navn og adresse, ved siden av skriver du retur, adressaten bor ikke her. Det har jeg gjort flere ganger, noe kommer tilbake igjen pga bostedsadressen i folkeregistret. Har vært på posten og de sier jeg egentlig skal sette på ny porto når jeg sender det tilbake igjen. 0 Siter
Gjest bytte av adr Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Flytt Jeg har faktisk flyttet i fjor, men da fulgte han med sammen med de andre i husstanden selv om jeg sa at han ikke bodde der. Helt utrolig. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Det har jeg gjort flere ganger, noe kommer tilbake igjen pga bostedsadressen i folkeregistret. Har vært på posten og de sier jeg egentlig skal sette på ny porto når jeg sender det tilbake igjen. Oj, skal ikke være lett dette nei. Håper du finner ut av det. 0 Siter
Gjest lykke til Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Det har jeg gjort flere ganger, noe kommer tilbake igjen pga bostedsadressen i folkeregistret. Har vært på posten og de sier jeg egentlig skal sette på ny porto når jeg sender det tilbake igjen. Vi fikk også noen ganger brev til noen som hadde bodd her før, og det kom også noen på døra og spurte etter de. (En med fråde rundt munnen....) Han byttet nok til sist, ja. Men det tok sin tid. Jeg vet ikke hva mer du kan gjøre, men kanskje du kan prøve å gjøre det for ham alikevel? Sende slike flyttelapper vet du; fra din adresse til en annen. Så samler posten hans post i en stor konvolutt og sender til ny adresse. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Jeg har faktisk flyttet i fjor, men da fulgte han med sammen med de andre i husstanden selv om jeg sa at han ikke bodde der. Helt utrolig. ''Jeg har faktisk flyttet i fjor, men da fulgte han med sammen med de andre i husstanden selv om jeg sa at han ikke bodde der. '' Mener du at folkeregisteret selv flyttet hans adresse over til din nye, selv om du hadde sendt flyttemelding og ført opp alle navn i husstanden utenom hans? Det høres helt merkelig ut! Jeg har vanskelig for å tro at det kan være sant. 0 Siter
Gjest bytte av adr Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 ''Jeg har faktisk flyttet i fjor, men da fulgte han med sammen med de andre i husstanden selv om jeg sa at han ikke bodde der. '' Mener du at folkeregisteret selv flyttet hans adresse over til din nye, selv om du hadde sendt flyttemelding og ført opp alle navn i husstanden utenom hans? Det høres helt merkelig ut! Jeg har vanskelig for å tro at det kan være sant. Jo det gjorde de pga at han alltid har hatt adresse med familien fra før, og at det var eneste tilknytning han hadde. Han er bare 21 år. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Oslo har strenge regler på godkjenning av flyttemelding. Jeg kjenner en som flyttet dit før jul for å flytte sammen med kjæresten sin. Men hun fikk ikke lov å melde flytting til Oslo fordi hun ikke hadde fått jobb ennå, så da hun skaffet seg jobb ble det masse styr med å få tak i skattekort, for disse tingene tar jo tid, og skattekort sendes bare til folkeregistrert adresse, der hun ikke bodde lenger... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.