Gå til innhold

Klarer du 8. klasse-prøvene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kan du teste deg selv på nasjonale prøver i engelsk, lesing og matematikk for 8. klassinger:

http://www.aftenposten.no/quiz/article2282143.ece

Jeg må innrømme at jeg ikke gadd å ta leseteksten - orker ikke slike romfartshistorier.

Men matte & engelsk tok jeg, og ville blitt flau over lavere resultat enn full pott! ;-)

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

22

• Lillemus

8

• Glimtipper

4

• pekkaline

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*Haha, æ du gal? * Står over denne foreløpig ;) Jeg tok 5.kl testen.....

Skrevet

Klarte du den ikke? ;-)

Skrevet

Klarte du den ikke? ;-)

ikke helt nei, men det gjorde heller ikke min sønn på snart 14 år.

Gjest Elextra
Skrevet

Matten får jeg prøve senere, men fikk full pott på engelsken i hvertfall! *S*

Underlige spørsmål, noen var helt selvsagte, andre steder _kunne_ en med en viss fantasi velge flere svar.

Gjest annlovinda
Skrevet

Tok matte-testen, der fikk jeg alle rette.

Skal se om jeg rekker engelsktesten også.

Skrevet

Du, nå tok jeg også 5. klassetesten i engelsk, og det er da noen svaralternativer der som er diskutable.

Som f eks spørsmålet om hvor man spiser mat, og man kan velge mellom cellar, kitchen og dining room. Det var sistnevnte som skulle være riktig svar, men det er da enda mer vanlig å spise på kjøkkenet! Og ettersom vi også har tv-stue i kjelleren, hender det seg vi spiser der også...;-)

Tilsvarende med spørsmål om hvor man ser på TV, hvor to av alternativene var living room og attic. Mange jeg kjenner har TV-stue på loftet;-)

Ikke lett å være 5. klassing!! ;-)

Skrevet

Matten får jeg prøve senere, men fikk full pott på engelsken i hvertfall! *S*

Underlige spørsmål, noen var helt selvsagte, andre steder _kunne_ en med en viss fantasi velge flere svar.

5. klassetesten i engelsk var enda mer slik. Det var nesten så jeg synes et par av spørsmålene var en test i om vedkommende barns familie følger normalt og "proper" etikette for hvordan det skal spises, vaskes opp etc;-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Tok matte-testen, der fikk jeg alle rette.

Skal se om jeg rekker engelsktesten også.

Engelsktesten fikk jeg også full pott på.

Lesetesten gidder jeg ikke prøve, var uinteressant tekst.

Skrevet

Engelsktesten fikk jeg også full pott på.

Lesetesten gidder jeg ikke prøve, var uinteressant tekst.

''Lesetesten gidder jeg ikke prøve, var uinteressant tekst.''

Ikke sant?! :-)

Skrevet

Du, nå tok jeg også 5. klassetesten i engelsk, og det er da noen svaralternativer der som er diskutable.

Som f eks spørsmålet om hvor man spiser mat, og man kan velge mellom cellar, kitchen og dining room. Det var sistnevnte som skulle være riktig svar, men det er da enda mer vanlig å spise på kjøkkenet! Og ettersom vi også har tv-stue i kjelleren, hender det seg vi spiser der også...;-)

Tilsvarende med spørsmål om hvor man ser på TV, hvor to av alternativene var living room og attic. Mange jeg kjenner har TV-stue på loftet;-)

Ikke lett å være 5. klassing!! ;-)

hehe, ikke lett nei. Den testen jeg tok for 5kl. var ikke den som stod i din link. Denne 5kl testen har jeg ikke prøvd. Ville nok svart kjøkkenet som spisested jeg også :) Jeg begynte på den engelske testen i din link, men rakk ikke hele, så enkel ut sånn i starten hvertfall. Jeg sliter mere med uttale. Men språk er ikke min greie, ikke tall heller....

candyqueen_83
Skrevet

Lesetesten: 295 ord pr minutt. 9 riktige svar :o)

Engelsktesten: 17 av 17

Matte: 8 av 9. Huff :o)

Skrevet

Lesetesten: 295 ord pr minutt. 9 riktige svar :o)

Engelsktesten: 17 av 17

Matte: 8 av 9. Huff :o)

Jeg måtte til slutt prøve meg på lesetesten jeg også, selv om jeg synes det var en utrolig lite interessant tekst! Kan virkelig ikke fordra slikt....;-)

Det ble 9 av 10 riktige klikk og en lesehastighet på 346 ord. Da følte jeg at jeg satte ned tempoet for å få med meg alt dilldallet med planeter og roboter og slikt....;-)

Skrevet

Det gidder eg ikkje prøve på siden det gikk dårlig med 5 klasse prøven her for noen dager siden.

Skrevet

Det gidder eg ikkje prøve på siden det gikk dårlig med 5 klasse prøven her for noen dager siden.

*knegg*

candyqueen_83
Skrevet

Jeg måtte til slutt prøve meg på lesetesten jeg også, selv om jeg synes det var en utrolig lite interessant tekst! Kan virkelig ikke fordra slikt....;-)

Det ble 9 av 10 riktige klikk og en lesehastighet på 346 ord. Da følte jeg at jeg satte ned tempoet for å få med meg alt dilldallet med planeter og roboter og slikt....;-)

Jeg leste også veeldig sakte for å få med meg alt. Men ennå så glapp det på en :o)

Skrevet

Hadde alle 9 rett i matte (uten kalkulator). Men jeg vil jo heller kalle det praktisk regning da! Vi må da ha hatt mye vanskeligere oppgaver i 7. klasse. Ikke hadde vi tre alternativ heller!

Skrevet

Full pott på engelsk og hadde hatt full pott på matte også om jeg hadde fått med meg at bussjåføren skulle ha 1500x5 (og ikke 1500x1) i lønn. :o)

Skrevet

Hadde to feil på engelsken :(, begge på første oppgaven om stranden. Vet rett og slett ikke hva badeutstyret heter!

Skrevet

Full pott på engelsk og hadde hatt full pott på matte også om jeg hadde fått med meg at bussjåføren skulle ha 1500x5 (og ikke 1500x1) i lønn. :o)

Holdt på å klikke feil der jeg også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...