morsan Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Her kan du teste deg selv på nasjonale prøver i engelsk, lesing og matematikk for 8. klassinger: http://www.aftenposten.no/quiz/article2282143.ece Jeg må innrømme at jeg ikke gadd å ta leseteksten - orker ikke slike romfartshistorier. Men matte & engelsk tok jeg, og ville blitt flau over lavere resultat enn full pott! ;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 *Haha, æ du gal? * Står over denne foreløpig Jeg tok 5.kl testen..... 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Skrevet 28. februar 2008 *Haha, æ du gal? * Står over denne foreløpig Jeg tok 5.kl testen..... Klarte du den ikke? ;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Klarte du den ikke? ;-) ikke helt nei, men det gjorde heller ikke min sønn på snart 14 år. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Matten får jeg prøve senere, men fikk full pott på engelsken i hvertfall! *S* Underlige spørsmål, noen var helt selvsagte, andre steder _kunne_ en med en viss fantasi velge flere svar. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Tok matte-testen, der fikk jeg alle rette. Skal se om jeg rekker engelsktesten også. 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Skrevet 28. februar 2008 *Haha, æ du gal? * Står over denne foreløpig Jeg tok 5.kl testen..... Du, nå tok jeg også 5. klassetesten i engelsk, og det er da noen svaralternativer der som er diskutable. Som f eks spørsmålet om hvor man spiser mat, og man kan velge mellom cellar, kitchen og dining room. Det var sistnevnte som skulle være riktig svar, men det er da enda mer vanlig å spise på kjøkkenet! Og ettersom vi også har tv-stue i kjelleren, hender det seg vi spiser der også...;-) Tilsvarende med spørsmål om hvor man ser på TV, hvor to av alternativene var living room og attic. Mange jeg kjenner har TV-stue på loftet;-) Ikke lett å være 5. klassing!! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Skrevet 28. februar 2008 Matten får jeg prøve senere, men fikk full pott på engelsken i hvertfall! *S* Underlige spørsmål, noen var helt selvsagte, andre steder _kunne_ en med en viss fantasi velge flere svar. 5. klassetesten i engelsk var enda mer slik. Det var nesten så jeg synes et par av spørsmålene var en test i om vedkommende barns familie følger normalt og "proper" etikette for hvordan det skal spises, vaskes opp etc;-) 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Tok matte-testen, der fikk jeg alle rette. Skal se om jeg rekker engelsktesten også. Engelsktesten fikk jeg også full pott på. Lesetesten gidder jeg ikke prøve, var uinteressant tekst. 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Skrevet 28. februar 2008 Engelsktesten fikk jeg også full pott på. Lesetesten gidder jeg ikke prøve, var uinteressant tekst. ''Lesetesten gidder jeg ikke prøve, var uinteressant tekst.'' Ikke sant?! :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Du, nå tok jeg også 5. klassetesten i engelsk, og det er da noen svaralternativer der som er diskutable. Som f eks spørsmålet om hvor man spiser mat, og man kan velge mellom cellar, kitchen og dining room. Det var sistnevnte som skulle være riktig svar, men det er da enda mer vanlig å spise på kjøkkenet! Og ettersom vi også har tv-stue i kjelleren, hender det seg vi spiser der også...;-) Tilsvarende med spørsmål om hvor man ser på TV, hvor to av alternativene var living room og attic. Mange jeg kjenner har TV-stue på loftet;-) Ikke lett å være 5. klassing!! ;-) hehe, ikke lett nei. Den testen jeg tok for 5kl. var ikke den som stod i din link. Denne 5kl testen har jeg ikke prøvd. Ville nok svart kjøkkenet som spisested jeg også Jeg begynte på den engelske testen i din link, men rakk ikke hele, så enkel ut sånn i starten hvertfall. Jeg sliter mere med uttale. Men språk er ikke min greie, ikke tall heller.... 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Lesetesten: 295 ord pr minutt. 9 riktige svar ) Engelsktesten: 17 av 17 Matte: 8 av 9. Huff ) 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Skrevet 28. februar 2008 Lesetesten: 295 ord pr minutt. 9 riktige svar ) Engelsktesten: 17 av 17 Matte: 8 av 9. Huff ) Jeg måtte til slutt prøve meg på lesetesten jeg også, selv om jeg synes det var en utrolig lite interessant tekst! Kan virkelig ikke fordra slikt....;-) Det ble 9 av 10 riktige klikk og en lesehastighet på 346 ord. Da følte jeg at jeg satte ned tempoet for å få med meg alt dilldallet med planeter og roboter og slikt....;-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Det gidder eg ikkje prøve på siden det gikk dårlig med 5 klasse prøven her for noen dager siden. 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Skrevet 28. februar 2008 Det gidder eg ikkje prøve på siden det gikk dårlig med 5 klasse prøven her for noen dager siden. *knegg* 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Jeg måtte til slutt prøve meg på lesetesten jeg også, selv om jeg synes det var en utrolig lite interessant tekst! Kan virkelig ikke fordra slikt....;-) Det ble 9 av 10 riktige klikk og en lesehastighet på 346 ord. Da følte jeg at jeg satte ned tempoet for å få med meg alt dilldallet med planeter og roboter og slikt....;-) Jeg leste også veeldig sakte for å få med meg alt. Men ennå så glapp det på en ) 0 Siter
fresja Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Hadde alle 9 rett i matte (uten kalkulator). Men jeg vil jo heller kalle det praktisk regning da! Vi må da ha hatt mye vanskeligere oppgaver i 7. klasse. Ikke hadde vi tre alternativ heller! 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Full pott på engelsk og hadde hatt full pott på matte også om jeg hadde fått med meg at bussjåføren skulle ha 1500x5 (og ikke 1500x1) i lønn. ) 0 Siter
fresja Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Hadde to feil på engelsken , begge på første oppgaven om stranden. Vet rett og slett ikke hva badeutstyret heter! 0 Siter
fresja Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Full pott på engelsk og hadde hatt full pott på matte også om jeg hadde fått med meg at bussjåføren skulle ha 1500x5 (og ikke 1500x1) i lønn. ) Holdt på å klikke feil der jeg også! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.