Gå til innhold

Klarer du 8. klasse-prøvene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde alle 9 rett i matte (uten kalkulator). Men jeg vil jo heller kalle det praktisk regning da! Vi må da ha hatt mye vanskeligere oppgaver i 7. klasse. Ikke hadde vi tre alternativ heller!

Enig i at vi nok hadde vanskeligere oppgaver, men så ble de løst med kladdebok og slikt da.

Denne med bussjåføren etc tok jeg på eliminasjonsmetoden, da summen av bussleie + bussjåførens lønn alene ble så mye at det bare var ett mulig alternativ - jeg regnet aldri ut prisen per tilbakelagt kilometer.

I skoletiden ville dette vært en oppgave der du skale sette opp regnestykket og komme frem til riktig svar med to streker under.

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

22

• Lillemus

8

• Glimtipper

4

• pekkaline

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg måtte til slutt prøve meg på lesetesten jeg også, selv om jeg synes det var en utrolig lite interessant tekst! Kan virkelig ikke fordra slikt....;-)

Det ble 9 av 10 riktige klikk og en lesehastighet på 346 ord. Da følte jeg at jeg satte ned tempoet for å få med meg alt dilldallet med planeter og roboter og slikt....;-)

Teksten var ille, men fytti for et tempo du har! Trodde jeg var rask til å lese, jeg (sånn i det virkelige liv, altså, ikke nødvendigvis i denne oppgaven), hadde 286 i lesehastighet og 2 feil. Utrolig dårlig tekst, men du var jo råkjapp!

Engelsk og matte var full score.

Og takk og lov for det!

Skrevet

Teksten var ille, men fytti for et tempo du har! Trodde jeg var rask til å lese, jeg (sånn i det virkelige liv, altså, ikke nødvendigvis i denne oppgaven), hadde 286 i lesehastighet og 2 feil. Utrolig dårlig tekst, men du var jo råkjapp!

Og takk og lov for det!

Jeg hadde 344 ord i minuttet og en feil...

Skrevet

Og takk og lov for det!

''Og takk og lov for det!''

ja, det er jo greit å vite at man ikke nødvendigvis faller av lasset med det aller første når det gjelder å hjelpe barn med leksene;-)

Apropos lesehastighet: Sto det ikke noe der om at 80 ord i minuttet var 'normalt'? Synes det var ganske lite....

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg hadde 344 ord i minuttet og en feil...

Søkke ta, da damer, hva er dere lagd av?!?

Pløyde gjennom trilogien til Stieg Larsson på 1,5 uke, og leser generelt bøker på 1-1,5 dag - men dere må jo sluke litteratur slik andre drikker pils! :-)

Imponerende, rett og slett!

Aliza1365380759
Skrevet

17 av 17 på engelsktesten og ni av ni på matten. Lesetesten gadd jeg ikke :P

Skrevet

Pløyde gjennom trilogien til Stieg Larsson på 1,5 uke, og leser generelt bøker på 1-1,5 dag - men dere må jo sluke litteratur slik andre drikker pils! :-)

De to første Stieg Larsson gikk greit, men den tredje strevde jeg med i flere uker før det løsnet - men da gikk resten lynfort!

Har nettopp lest Henrik Langelands "Francis Meyers lidenskap", 555 sider, klarte ikke legge den fra meg, brukte vel 3 kvelder. :o) Men jeg kan bruke ukesvis på en bok om den ikke fenger meg altså.

Gjest ViViola
Skrevet

''Og takk og lov for det!''

ja, det er jo greit å vite at man ikke nødvendigvis faller av lasset med det aller første når det gjelder å hjelpe barn med leksene;-)

Apropos lesehastighet: Sto det ikke noe der om at 80 ord i minuttet var 'normalt'? Synes det var ganske lite....

Jo, 80 ord er normalt, selv om de raskeste leser over 200 i minuttet. Så da kan du jo selv tenke deg hva du og Lillemus er, da!

:-)

Skrevet

Det med å klare en trilogi på 1,5 uke komme rjo an på hvor mye tid man har til rådighet også, da. ;-)

Og når jeg leser litteratur som jeg _liker_, så tar jeg meg gjerne litt god tid, og eventuelt blar til bake og leser noe om igjen for å få med meg alle nyansene.

Annerledes med avis og slikt.

Skrevet

Jo, 80 ord er normalt, selv om de raskeste leser over 200 i minuttet. Så da kan du jo selv tenke deg hva du og Lillemus er, da!

80 ord i minuttet?! Det var saaaaakte.... Synes ikke jeg leste fort heller, for det ante meg at det kom til å komme spørsmål fra teksten etterpå så jeg prøvde å legge godt merke til navnen og sånt.

Gjest ViViola
Skrevet

Det med å klare en trilogi på 1,5 uke komme rjo an på hvor mye tid man har til rådighet også, da. ;-)

Og når jeg leser litteratur som jeg _liker_, så tar jeg meg gjerne litt god tid, og eventuelt blar til bake og leser noe om igjen for å få med meg alle nyansene.

Annerledes med avis og slikt.

''Det med å klare en trilogi på 1,5 uke komme rjo an på hvor mye tid man har til rådighet også, da. ;-)''

Klart, jeg hadde mye tid til rådighet, altså, var ikke det - og den fenget.

Gjest ViViola
Skrevet

De to første Stieg Larsson gikk greit, men den tredje strevde jeg med i flere uker før det løsnet - men da gikk resten lynfort!

Har nettopp lest Henrik Langelands "Francis Meyers lidenskap", 555 sider, klarte ikke legge den fra meg, brukte vel 3 kvelder. :o) Men jeg kan bruke ukesvis på en bok om den ikke fenger meg altså.

Er enig i at begynnelsen på den tredje var tyngre enn de to første, men den gikk allikevel med på 1,5 dag. Var så spent på åssen det gikk!

Den andre boka du leste - hvilken sjanger er det?

Skrevet

Jeg måtte bare prøve 5. klassetesten også, og da fikk jeg 424 ord i minuttet og full pott;-)

Det var jo en adskillig enklere tekst, da.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg måtte bare prøve 5. klassetesten også, og da fikk jeg 424 ord i minuttet og full pott;-)

Det var jo en adskillig enklere tekst, da.

Den burde jeg vel også prøve, og håpe å få opp selvtilliten litt. :-)

Tror nok allikevel at du leser fort, da, og godt over gjennomsnittet.

Skrevet

Den burde jeg vel også prøve, og håpe å få opp selvtilliten litt. :-)

Tror nok allikevel at du leser fort, da, og godt over gjennomsnittet.

kan nok legge det til grunn, ja, *he he* Sørlig hvis 80 er regnet som OK (gjelder det for alle aldersgrupper??)

Aliza1365380759
Skrevet

17 av 17 på engelsktesten og ni av ni på matten. Lesetesten gadd jeg ikke :P

Tok lesetesten likevel, og fikk 470 ord i minuttet, og åtte riktige svar.. Alternativene var jo så like av og til! :)

Gjest ViViola
Skrevet

kan nok legge det til grunn, ja, *he he* Sørlig hvis 80 er regnet som OK (gjelder det for alle aldersgrupper??)

Tja, kanskje det gjelder for 8. klassinger?

Ja-ja, hvem vet.

Skrevet

Er enig i at begynnelsen på den tredje var tyngre enn de to første, men den gikk allikevel med på 1,5 dag. Var så spent på åssen det gikk!

Den andre boka du leste - hvilken sjanger er det?

Den handler om en professor i 50-åra og hans "forhold" til en av sine elever som er i 20-årene. En kollega av meg gadd ikke lese mer enn 30 sider, jeg slukte hele boka. :o)

Gjest ViViola
Skrevet

Den handler om en professor i 50-åra og hans "forhold" til en av sine elever som er i 20-årene. En kollega av meg gadd ikke lese mer enn 30 sider, jeg slukte hele boka. :o)

Er på jakt etter noe nytt lesestoff, så kanskje denne?

Skrevet

Er på jakt etter noe nytt lesestoff, så kanskje denne?

Marianne Fastvold "Feid og pyntet" var ganske fornøyelig også. :o)

Ragnhild Nilstun var oppskrytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...